Radikali ponovo traže smenu Zorane MIhajlović 1

Dan Srpske radikalne stranke. Ovako se ukratko može opisati rasprava u Skupštini Srbije o amandmanima na više zakona u kojoj su isključivo učestvovali poslanici SRS.

Oni su tokom rasprave ponovo zatražili razrešenje ministarke saobraćaja i infratsrukture Zorane Mihajhlović , jer je ocenjeno da je skandal nad skandalima to što se Zakon o planiranju i izgradnji menja 11. put u poslednjih nekoliko godina, a osmi put otkako je Zorana Mihajlović resorni ministar.

Mihajlovićevu gotovo niko od njenih stranačkih kolega nije branio tokom rasprave, osim ministra Zorana Đorđevića.

Radikalka Vjerica Radeta je, u skupštinskoj raspravi konstatovala da Zorana Mihajlović ne želi da se legalizuju nelegalni objekti u Srbiji i da time stvara gnev naroda, pa da bi, ako ništa drugo, samo zbog toga morala biti smenjena.

Oterala je iz ministarstva sve ljude koji znaju da rade. Želi da u Srbiji bude što lošije stanje. Ona podržava inspektore koji po terenu muljaju, uzimaju pare, rekla je Radeta i dodala da je javna tajna da se u Beogradu ne može legalizovati kuća bez mita od 10.000 evra.

„Zorana ne može više da radi svoj posao zato što ne zna da ga radi. Ako hoće da se legalizuju objekti onda to mora zakonom da bude pojednostavljeno, jasno i da svako ko želi može to i da uradi“, rekla je Radeta i dodala da ministarka otvoreno radi protiv države .

Mihajlovićevu su kritikovali i ostali poslanici SRS, a Sreto Perić je naveo da  da je SRS šesti put pokrenula inicijativu za stavljanje van snage Zakona o obezbeđenju i izvršenju jer je po njegovim rečima taj akt doneo „više zla gradjanima Srbije nego što je to mogao DOS na početku 21. veka“.

On je rekao i da ministarka Mihajlović nije jedini krivac, već i ministar Zoran Ðorđević.

“Čini mi se da se ovi zakoni menjaju zbog želje i potrebe Evropske unije, jedanaest puta za vreme mandata Zorane Mihajlović. To je zaista preterano.

Imamo najbolji primer gde je jedan kapitalni objekat u pitanju – izgradnja mosta na Drini – “Bratoljub”. Izgrađen je i zvanično otvoren 2017.godine, a most i dan danas nije u funkciji”, rekao je Perić i dodao da su ogromna sredstva uložena u izgradnju tog mosta i nije most jedina investicija koju je Srbija započela a da to još nije dobila upotrebnu vrednost.

Odgovorajući na ove primedbe ministar za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Zoran Ðorđević rekao je da je izdata upotrebna dozvola za most “Bratoljub” i da se čeka da BiH ratifikuje međunarodni sporazum, kako bi moglo da se krene sa izgradnjom zajedničkog međugraničnog prelaza.

“Bilo je ovde reči o legalizaciji objekata, ovaj zakon ne predviđa legalizaciju, postoji poseban zakon o ozakonjenju koji nije predmet rasprave”, odgovorio je Ðorđević i dodao da je Srbija po izdavanju dozvola bila na 186. mestu, a da je danas 11 i da je to izdavanje  dozvola doprinelo najviše našem napretku na Duing biznis listi.

Prema njegovim rečima za 18 godina primene Zakona o ozakonjenju, odnosno za četiri godine legalizovano je 210.000 objekata i dobili su rešenja.

Pre toga za 18 godina bilo je 150.000 rešenja.

” U Srbiji danas imamo 40.000 aktivnih gradilišta, a pre pet godina ih je bilo oko 1.000. To samo govori koliko je ova vlada uspela da pokrene privredu i građevinarstvo”, istakao je Ðorđević.

Radikali su optužili Mihajhlovićevu i da je dovela u zabludu predsednika kada ga je „nagovorila da kaže da će država dati 8,5 miliona evra“ na proširenje piste aerodroma Lađevci kod Kraljeva, jer sadašnja pista nije pogodna za sletanje aviona „Boing“ .

To je, kako su naveli žal jer zvanični prospekt te kompanije pokazuje da je pista u Lađevcima za 10,19 metara šira od one koja je neophodna.

Đorđević je objasnio da su ta sredstva potrebna da bi aerodrom postao civilno-vojni, „da se stvore uslovi da borbeni avioni ne stoje na pisti, da nesmetano mogu da seodvijaju civilni letovi i da ne budu ugroženi“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari