Odbornik Pokreta slobodnih građana (PSG) u Skupštini grada Beograda Aleksandar Radoičić izjavio je danas da je godišnji trošak preduzeća „Beogradski metro i voz“ oko dva miliona evra, od čega su troškovi zarada, naknada i ostalih ličnih rashoda 815.000 evra.
Radoičić je agenciji Beta kazao da je prosečna plata u tom preduzeću, koje zapošljava 41 radnika, 1.500 evra, ali da „pošto metro ne postoji, ostaje pitanje odakle novac za tako visoke plate“.
„Iz finansijskih izveštaja se može videti da ovo preduzeće ostvaruje i prihode. Iako se još najmanje pet do sedam godina nećemo voziti metroom, preduzeće koje je zaduženo za razvoj podzemne železnice već sada posluje s dobitkom od 23,6 miliona dinara. Logično bi bilo da žive od prevoza putnika i prodaje karata, ali pošto metro ne postoji, ostaje pitanje kako se ti prihodi ostvaruju“, rekao je Radoičić.
Naglasio je da je organizaciona struktura JKP „Beogradski metro i voz“ neshvatljivo i bespotrebno velika.
„Prema programu poslovanja za 2022. godinu menadžment čini generalni direktor i pet izvršnih direktora. Poslovanje je organizovano u pet segmenta: infrastruktura, saobraćaj, elektro-mašinski, ekonomski i pravni poslovi. Poseban segment čine direktor, njegov kabinet, interni revior, poslovni sekretar, ali i Nadzorni odbor“, objasnio je on.
Radoičić tvrdi da je Beograd jedina metropola na svetu koja nema metro, a da već četiri godine postoji preduzeće za upravljanje metroom koje se finansira novcem građana Beograda.
„Slažem se da postoji potreba za preduzećem koje će vršiti stručne pripremne radnje vezane za izgradnju metroa, ali na ovaj način stvoreno je glomazno, nefunkcionalno preduzeće, koje rasipa novac iz budžeta građana“, naglasio je on.
Po njegovim rečima, JKP „Beogradski metro i voz“ je paradigma aktuelne vlasti – prodaje nepostojeće karte za nepostojeći metro i ostvaruju vanserijske prihode.
„Koliko ovo preduzeće dobro radi, videli smo i na sinoćnjoj sednici Skupštine grada Beograda na kojoj je dosadašnji direktor Stanko Kantar smenjen, a na njegovo mesto postavljen kao vršilac dužnosti Andreja Mladenović. Iskreno se nadam da će on s mnogo više uspeha i racionalnosti voditi ovo preduzeće“, ocenio je Radoičić.
Naveo je da je Beograd u poslednja dva mandata, a i na početku trećeg mandata vlasti Srpske napredne stranke (SNS), vođen na nestručan, netransparentan način, protivno javnom interesu.
„Svedoci smo brojnih infrastrukturnih i komunalnih problema. Grad je prljav i zagađen, gradski prevoz se raspada, nakon svake jače kiše delovi grada su poplavljeni, a ulice su pune rupa. Urbanizam Beograda diktiraju privatni interesi, građevinski preduzimači i projektni biroi. S druge strane, nedopustivo je da pojedina naselja u 21. veku nemaju kanalizaciju ili asfaltiran put“, istakao je Radoičić.
Dodao je da nakon višedecenijskog prekida u razvoju šinskog saobraćaja, stanje saobraćaja u Beogradu zahteva brzo rešenje ovog problema.
„Za četiri godine rada JKP ‘Beogradski metro i voz’ nismo videli nijedan segment napretka vezan za budući beogradski metro. Nema pripremnih radnji na integraciji šinskog prevoza s ostalim vidovima prevoza. Nedovoljne su pripremne radnje i od strane gradske uprave, pa tako ne vidimo mere destimulacije drumskog saobraćaja zasnovanom na fosilnim gorivima, kako bismo zaštitili životnu sredinu i išli u pravcu urbanog razvoja Beograda kao zelenog grada. Beograd je sve manje prohodan grad. Nema destimulacije parkiranja na otvorenom, a javni gradski prevoz je u veoma lošem stanju“, zaključio je gradski odbornik Aleksandar Radoičić.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.