Radovi na izgradnji “Fruškogorskog koridora” se i pored visokih letnjih temperatura, kažu upućeni, odvijaju “punom parom” i sasvim je realno da ta saobraćajnica bude završena, kako je i predviđeno, godinu dana pre roka, odnosno do marta 2024. godine.
Potpredsednik Građevinske komore Srbije Goran Rodić ističe da ne postoji nijedan razlog da kineski izvođač radova ne ispoštuje obećano i da trasu koja će u dužini od 47,7 kilometara povezivati auto-put A1, Novi Sad i Rumu ne završi za tri godine.
– Teren na kome se radi je takav da ne predstavlja problem koji bi eventualno mogao da dovede do prolongiranja završetka radova. Takođe, treba uzeti u obzir i to što “Fruškogorski koridor” nije auto-put već takozvana brza saobraćajnica čija je izgradnja manje zahtevna pa ni po tom osnovnu ne bi trebalo da dođe do bilo kakvog kašnjenja – objašnjava sagovornik Demostata.
Prema njegovim rečima izgradnja “Fruškogorskog koridora” je važan projekat za Srbiju jer će se podizanjem tunela zaštiti životna sredina na planini Fruška gora a dodao je i da je izgradnja te trase veoma važna i u ekonomskom smislu za zemlju.
– Posao je poveren kineskom izvođaču radova koji je u stanju da uspešno izvede projekat. Ono što treba reći je da su i srpske građevinske firme takođe sposobne, kako u kadrovskom tako a i svakom drugom pogledu, da izvedu taj i slične poduhvate. Dobijanjem poslova u zemlji domaća građevinska operativa stiče reference koje su joj potrebne da bude angažovana i na poslovima u inostranstvu kao i da zaradi kako bi mogla da plati svoje zaposlene i angažuje novu radnu snagu. Zato je veoma važno da država i domaćoj građevinskoj industriji poverava poslove na izgradnji važnih saobraćajnih i drugih projekata – naglašava Rodić.
Izgradnja “Fruškogorskog koridora”, auto-puta od Novog Sada do Rume, počela je 1.maja, a planirano je da radovi budu završeni za tri godine. Saobraćajnica će imati četiri trake od po 3,5 metra, bez zaustavnih traka, i spajaće autoputevi ka Šidu i Subotici.
Kroz Frušku goru biće probijen tunel dužine 3,5 kilometara, koji će biti najduži u Srbiji i izgrađen most preko Dunava kod Kovilja dužine 1,8 kilometara. Vrednost projekta je 606 miliona evra, a glavni izvođač radova je kineska kompanija CRBC.
Važnost “Fruškogorskog koridora” se, između ostalog, ogleda i u tome što će se on nadovezati na deonicu Ruma-Šabac-Loznica. Izgradnja auto-puta Novi Sad-Ruma biće podeljena u četiri faze.
Prva je Ruma – ulaz u tunel kroz Frušku goru, druga je izgradnja tunela u dužini od 3,5 kilometra, treća faza je izgradnja izlaza iz tunela do petlje na Mišeluku i četvrta obilaznica oko Petrovaradina.
“Fruškogorski koridor” će povezati Koridor 10 i Koridor 4 i stvoriti najkraću vezu između Bosne i Hercegovine i Rumunije.
Najvažniji značaj koridora Novi Sad – Ruma sa tunelom je taj što će se rešiti ogroman problem prolazaka teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig, kuda prolazi najprometnija saobraćajnica u Srbiji sa dnevnim presekom prelazaka od 10. do 12 hiljada vozila.
Poznato je da je aktuelna saobraćajnica preko Fruške gore veoma zagušena. Stručna javnost naglašava da njom prolazi veliki broj kamiona što utiče na zagađenje okoliša.
Pored transportnih vozila na to negativno utiču i putnički automobili. Probijanjem tunela taj veliki problem će biti uspešno rešen. Smetnju predstavljaju i velike gužve odnosno zakrčenje saobraćaja na Fruškoj gori te će i u tom pogledu izgradnja koridora doprineti da to više ne bude slučaj.
Benefiti su višestruki. Projekat će pogodovati očuvanju životne sredine Fruške gore, zagađenje će biti eliminisano, brže će se putovati a put će biti kvalitetniji i moderniji. Realizacijom ovog projekta dobija i opština Irig jer će se eliminisati zagušenje saobraćaja koje je sada prisutno u tom kraju.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.