REM: Ukrajinska kriza doprinela promeni prioriteta u medijskom izveštavanju tokom izborne kampanje 1Foto: Baffik / Pixabay

Regulaciono telo za elektronske medije (REM) saopštilo je danas da je u drugom preseku nadzora pružalaca medijskih usluga tokom izborne kampanje za republičke i lokalne izbore od 15. do 27. februara, da je kriza u Ukrajini doprinela promeni prioriteta u medijskom izveštavanju i značajno preoblikovala dominantne teme učesnika izborne kampanje.

Tema „kriza u Ukrajini“ uticala je i na povećanje vremena koje je većina pružalaca medijskih usluga posvetila aktivnostima državnih funkcionera, ali i pored toga, na većini programa medija koji su u nadzoru, zabeležen je porast zastupljenosti izbornih lista, konstatovano je u izveštaju.

Na RTS 1 zabeleženo je pojavljivanje četiri stranke i politička pokreta čije liste nisu proglašene do 27. februara, kojima je posvećeno 30 minuta, i 11 proglašenih izbornih lista kojima je posvećeno nešto manje od tri sata izbornog programa, što je skoro tri puta više nego što je zabeleženo nadzorom prvih šest dana izborne kampanje.

Izbornim programskim sadržajima RTS 1 posvetio je 55 odsto, a državnim funkcionerima 45 odsto ukupnog analiziranog programa, a najveći broj priloga od početka izborne kampanje zabeležen je u neutralnom tonalitetu.

Na programu RTV 1 zabeleženo je pojavljivanje šest stranaka kojima do 27. februara nisu proglašene liste i 11 izbornih lista.

Izveštavanju o izbornim listama RTV 1 posvetio je više od sedam od ukupno devet sati svog izbornog programa, dok je državnim funkcionerima posvećeno nešto više od pet sati programa, a najveći broj zabeleženih priloga, više od dve trećine, bio je neutralnog tonaliteta.

Televizija Pink je u dosadašnjoj izbornoj kampanji proglašenim izbornim listama posvetila četiri sata i 29 minuta programa, evidentirano je pojavljivanje tri stranake čije liste nisu proglašene do 27. februara i 11 proglašenih izbornih lista.

Izbornim programskim sadržajima Pink je posvetio oko 11,5 sati ili 55 odsto ukupno analiziranog programa, a aktivnostima državnih funkcionera nešto više od devet sati ili oko 44 odsto.

Najveći broj priloga Pinka, 45,59 odsto neutralnog je tonaliteta, slede prilozi sa pozitivnim 28 odsto i negativnim tonalitetom – 26 odsto.

Na programu Hepi TV zabeleženo je pojavljivanje pet stranaka, i 12 izbornih lista koje su proglašene do 27. februara, kojima je posvećeno 11 sati i 42 minuta ili blizu 47 odsto ukupnog analiziranog programa.
Svim izbornim programskim sadržajima Hepi je posvetio 20 sati ili više od 80 odsto ukupnog vremena, izveštavanju o aktivnostima državnih funkcionera posvetio je četiri sata i 40 minuta ili nešto više od 18 odsto, a dominantna tema je „kritički prema opoziciji“.

Distribucija tonaliteta u dosadašnjoj izbornoj kampanji je približna, sa nešto više od 36 odsto na prvom mestu su prilozi negativnog tonaliteta, blizu 35 odsto je neutralnog i 29 odsto pozitivnog.

TV B92 izbornoj kampanji posvetila je 17 sati i 32 minuta ili nešto više od 63 odsto od ukupnog anliziranog programa.

Zabeleženo je pojavljivanje jedne stranke i jednog političkog pokreta, kao i 11 izbornih lista koje su proglašene do 27. februara, aktivnostima državnih funkcionera posvećeno je 10 sati ili 36 odsto analiziranog programa, a dominantna tema je „kritički prema opoziciji“.

Televizija Prva izbornoj kampanji posvetila je do sada skoro četiri sata ili 54,38 odsto ukupnog analiziranog programa, zabeleženo je prisustvo dve stranke i dva politička pokreta čije liste nisu proglašene do 27. februara, i 11 proglašenih izbornih lista.

Državnim funkcionerima Prva je posvetila tri sata i 20 minuta ili 45,62 odsto ukupnog analiziranog programskog vremena, gotovo dve trećine objavljenih priloga je neutralnog tonaliteta, zatim slede prilozi pozitivnog sa 22,49 odsto i negativnog sa 13,89 odsto.

Televizija N1 izbornoj kampanji posvetila je 42 sata ili 92,33 odsto ukupnog analiziranog programa, a od toga 11 sati proglašenim izbornim listama (24,22 odsto).

Blizu 60 odsto od ukupnog analiziranog programskog vremena, ili oko 26 sati, pripalo je analitičarima i drugim učesnicima izborne kampanje, dok je aktivnostima državnih funkcionera posvećeno 3,5 sata ili 7,67 odsto ukupnog vremena.

Zabeleženo je pojavljivanje 11 stranaka i političkih pokreta kojima nisu proglašene izborne liste do 27. februara, i 11 proglašenih izbornih lista, dominira tema „negativno o Aleksandru Vučiću“, dok je druga po zastupljenosti „kritika vlasti“ i zajedno su zastupljene sa više od 20 sati ili 44,27 odsto, a više od dve trećine svih priloga – 68,85 odsto je negativnog tonaliteta.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari