Sagovornici Danasa o tome što su stranke potrošile čak 15,7 miliona evra na kampanju: Sramota za društvo koje grca u siromaštvu 1Foto: EPA-EFE/ANDREJ CUKIC

Trošiti milione evra na kampanju u društvu koje se guši u siromaštvu je u najmanju ruku nepristojno, mišljenja je Marko Oljača, predsednik Društva za održivu budućnost – Koraci.

Upitan kako on komentariše ovaj podatak Dušan Lj. Milenković, politički konsultant, kaže da je a cifra od 15,7 miliona evra koje su stranke potrošile u kampanji značajno manja od onoga što je zaista potrošeno, dok Cvijetin Milivojević, politički analitičar, ističe da niko, ni iz vlasti ni iz opozicije, nema ništa protiv toga. Nikola Kosović iz pokreta Oslobođenje kaže da je svima jasno da je taj iznos višestruko veći i da ovo nije ni približno iznosu koji je potrošila samo SNS „bombardujući nas sa svih strana kampanjom, reklamama i bilbordima, prelivajući u svoje marketinške firme narodni novac iz budžeta i javnih preduzeća“.

Podsetimo, nevladina organizacija Transparentnost Srbija saopštila je da je predizbornu kampanju obeležila „izrazita medijska dominacija vladajuće stranke i kandidata kroz funkcionersku kampanju i plaćeno oglašavanje“.

U saopštenju TS se navodi da će građani „platiti čak 15,7 miliona evra iz budžeta da bi ih stranke i kandidati ubedili da upravo za njih treba da glasaju“.

TS dodaje da su građani koje zanima koliko partije troše na kampanju, i iz kojih izvora, i ove godine ostali uskraćeni za te informacije.

Marko Oljača kaže da novac koji je potrošen na različite vrste oglašavanja tokom predizborne kampanje svedoči o bahatosti predatavnika vlasti i SNS, budući da su oni raspolagali sa većinom ukupno potrošenog novca.

Sagovornici Danasa o tome što su stranke potrošile čak 15,7 miliona evra na kampanju: Sramota za društvo koje grca u siromaštvu 2
Kako da hrana ne završi u kontejneru
Foto (BETAPHOTO/DRAGAN GOJIĆ/MO)

– Trošiti milione evra na kampanju u društvu koje se guši u siromaštvu je u najmanju ruku nepristojno. Drugi problem je tradicionalna netransparentnost finansiranja političkih partija, nemanje informacija o tokovima novca i manjak zakonitosti. Najzanimljivije bi bilo saznati koliko novca iz budžeta, što kroz poreske olakšice, otpise dugova, nameštene konkurse i slične marifetluke je ispumpano iz budžeta za televizije sa nacionalnim frekvencijama i štampane medije koji su postali propagandno glasilo SNS. Kako su institucije u čijim nadležnostima su ove teme upokojene, odgovore verovatno nikada nećemo dobiti – zaključuje Oljača.

Prema rečima Dušana Lj. Milenkovića, ta cifra od 15,7 miliona evra koje su stranke potrošile u kampanji za tek okončane izbore je značajno manja od onoga što je zaista potrošeno. I javnost u Srbiji bi trebalo da zna da je politika izuzetno skupa aktivnost, i da novac drastično utiče na politički uspeh.

– Podatak da su stranke potrošile 15,7 miliona evra na kampanju je po zakonu. I niko, ni iz vlasti ni iz opozicije, nema ništa protiv. Šta više, deo opozicije je upravo budžetsko finansiranje naveo kao razlog izlaska na ove izbore pod neravnopravnim i nedemokratskim uslovima?! – istakao je Cvijetin Milivojević.

Nikola Kosović, takođe, smatra da je da je taj iznos višestruko veći i da ovo nije ni približno iznosu koji je potrošila samo SNS bombardujući nas sa svih strana kampanjom, reklamama i bilbordima, prelivajući u svoje marketinške firme narodni novac iz budžeta i javnih preduzeća.

– Samo na “pomoć mladima” je potrošeno preko 100 miliona evra, a to nije bilo nista drugo do kampanja SNS. A sve to u cilju fingiranja demokratije i nekakvih izbora u kojima opozicija sluzi kao dekor i šarada koja treba da omogući Vučiću jos četiri godine vlasti i legitimitet u donošenju odluka o KiM, RS i uvođenju sankcija Rusiji – zaključuje Kosović.

TS je u svom saopštenju naglasio da „i pored novouvedene obaveze podnošenja preliminarnih izveštaja, na manje od 12 sati pre početka ‘izborne tišine’, još nisu objavljeni preliminarni izveštaji za devet podnosilaca izbornih lista i pet predsedničkih kandidata, a među njima je i Srpska napredna stranka, koja je imala najveće troškove“.

TS navodi da „nije poznato da li nedostajući izveštaji nisu podneti u zakonskom roku (sedam dana pre dana izbora), ili samo još nisu objavljeni na sajtu Agencije za sprečavanje korupcije“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari