„Šer fondacija“ predstavila je danas analizu izborne kampanje u Srbiji u digitalnom okruženju, kojom je zaključeno da su se opozicione stranke više oglašavale od stranaka na vlasti.
Stručnjak „Šer fondacije“ Nevena Martinović iznela je rezultate prema kojima je vladajuća Srpska napredna stranka (SNS) koristila „alternativne Fejsbuk stranice“ umesto zvanične, kako bi reklamirala svoj program.
Martinović je kazala da je na stranici „150+“ objavljeno 76 aktivnih oglasa SNS-a, dok je 92 objavljeno tokom predizborne tišine.
Govoreći o opozicionim strankama, ona je navela da Srpska radikalna stranka nije bila aktivna na toj društvenoj mreži, dok je tokom prethodnih izbora bila među najaktivnijim.
Martinović je navela da nijedna zvanična stranica, kao ni lideri, nisu na Fesjbuku poštovali predizbornu tišinu.
Stručnjak „Šer fondacije“ Anđela Milivojević predstavila je analizu portala B92, Blic, Danas, Kurir, Mondo, N1, Nova S, RTS i Telegraf, koja je pokazala da je u svim dominantna vladajuća SNS, koja se tokom izbornog procesa našla pomenuta 8.000 puta.
Milivojević je dodala da je drugi po redu pominjanja Savez za Srbiju koji je pomenut 3.000 puta, dok je Socijalistička partija Srbije, pomenuta nešto manje od 2.000 puta, na trećem mestu.
Prema njenim rečima, dominantne reči su „Evropa“ ili „EU“, dok je druga po redu reč „Bojkot“.
Milivojević je navela da je korona virus na trećem mestu pominjanja, dok je na četvrtom mestu Kosovo.
Tehnički direktor „Šer fondacije“ Andrej Petrovski ukazao je da valdajuća stranka u maloj meri koristi Tviter, navodeći da tu mrežu koriste „ljudi sa čvrsto izgrađenim mišljenjima koje dele sa svojom ‘Tviter zajednicom’ „.
Kao najdramatičniji trenutak kampanje, Petrovski je istakao „veliki broj ekrana kojima se obraća jedan čovek“ i ocenio da je to nova forma političkog mitinga.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.