Slogan "Za našu decu": Nepristojno poigravanje sa emocijama roditelja 1Aleksandar Vučić Foto: Beta/Milloš Miškov

Srpska napredna stranka na zvaničnom Tviter profilu objavila je kratak spot koji se završava sloganom „Aleksandar Vučić – Za našu decu“, što je potvrdilo vest da je vladajuća stranka donela odluku da sa pomenutim sloganom izađe na izbore.

Za političkog analitičara Cvijetina Milivojevića, slogan „Aleksandar Vučić – Za našu decu“ je – nepristojan. On poručuje da takav slogan implicira da „naša deca“ ne mogu da opstanu bez Vučića.

– Ovaj slogan zapravo šalje poruku svim odgovornim roditeljima u Srbiji poput pretnje, da se slučajno ne usude da ne glasaju za listu Aleksandra Vučića, jer ako, ne daj bože, to ne učine, oni rade protiv interesa sopstvene dece. Ima li išta jednom roditelju svetije od njegovog deteta? Mislim da nema. Otkud nekome pravo da šalje poruku da je on, u metaforičkom smislu, bolji otac našoj deci od svih drugih koji su roditelji? To se više ne može nazvati političkom nekulturom. To je toliko nepristojna poruka da iziskuje reakciju organizacija koje se bave pravima i zaštitom deteta – naglašava Milivojević.

On ukazuje da izborna komisija ne bi smela da prihvati tako neprimeren naziv izborne liste. Milivojević zbog toga očekuje da će reagovati ne samo nevladine organizacije već i nadležna tela za zaštitu prava dece, bez obzira što ta tela po pravilu vode članovi SNS-a.

– Zaista ne znam šta ima dalje posle ovoga? Ja sam slogan razumeo ovako: onaj ko ne glasa za Aleksandra Vučića, ne misli o budućnosti sopstvene dece, a jedini koji misli na svu decu Srbije je Aleksandar Vučić. Hoću da verujem da se neko sa lošom namerom grdno i ozbiljno našalio na Vučićev račun. Neću da verujem da je on to smislio. Želim da verujem da je to uradio neko ko je „trojanski konj“ u njegovoj stranci – ističe Milivojević.

Prvi utisak izvršnog direktora CeSID-a Bojana Klačara je da je SNS pred ove izbore u kampanju krenula veoma rano, što prema njegovoj oceni znači da će „naprednjaci“, kada izbori budu zvanično raspisani, već imati definisanu ključnu poruku koju će poslati biračima. Klačar kaže da SNS svoj slogan vezuje za decu, mladost i budućnost, što se na neki način poklapa sa planovima koje je izneo predsednik stranke Aleksandar Vučić, da će na predstojećim izborima izaći sa mnogo novih i mladih lica.

– Svojim sloganom oni žele da prate promene koje planiraju unutar stranke, a koje su vezane za podmlađivanje. Još jednu stvar koju vidim kada je pomenuti slogan u pitanju, jeste da oni njime otvaraju možda i najveći problem sa kojim se Srbija suočava, a to je proces migracija. Reč je o zaustavljanju iseljavanja mladih i generalno stvaranju boljeg okruženja za njih, kako bi se negativni migratorni trendovi zaustavili – smatra Klačar.

Prema njegovom viđenju, u načelu gledano, slogan je u zanatskom smislu dobar, jer se obraća mladima i okrenut je ka budućnosti.

– Obraća se većini populacije koja ima razumevanja i saosećanja sa problemima dece i mladih. Moto je i aktivistički, jer poručuje „za našu decu“ – dakle, radimo i borimo se za nešto, a to „nešto“ su naša deca – objašnjava Klačar.

Vladimir Pejić, direktor agencije za istraživanje javnog mnjenja „Faktor plus“, ocenjuje da je „Za našu decu“ emotivna poruka koja definitivno utiče na svakog čoveka i ima višestruko značenje, poput „za našu decu“ u Srbiji, van Srbije, kao i u smislu školovanja ili zdravstvene zaštite.

– Zanatski, slogan je prilično solidan i efektan, jer pokriva širok spektar ciljnih grupa. Moje mišljenje je da slogan nije nešto što može u velikoj meri nekog da vine ili da ga upropasti, osim ako se ne radi o nekom teškom kiksu. Slogani su bitni, ali im ne bih pridavao neki veći značaj i posebnu pažnju. Svi su uglavnom pozitivni a, u ovom slučaju, i relativno emotivni. Mnogo je bitnija suština, politika koja se nudi i neki rad. Makar bi tako trebalo da bude – zaključuje Pejić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari