Spotovi SNS: Vučić kao sportski trener ima najviše pregleda, kao psiholog – najviše kritika 1Foto: Promo / Nova.rs

Promotivni video materijali – igrani, animirani spotovi ili video kolaži – postali su glavna alatka u kampanji Srpske napredne stranke u onlajn sferi – prvenstveno na Jutjubu – gde se SNS video materijali kao plaćene reklame najviše pojavljuju, a potom i na društvenim mrežama, gde su stranački aktivisti zaduženi za viralno deljenje ovog sadržaja.

SNS je najveći deo svojih resursa za onlajn kampanju usmerio na plaćene jutjub reklame – kratke spotove koji se pojavljuju svim korisnicima pre nego što mogu da odgledaju video zbog koga su zapravo došli na ovu mrežu.

Jutjub reklame su u fokusu SNS kampanje, više nego i same društvene mreže, zato što moderni alati za digitalni marketing omogućavaju da se na ovaj način reklame lakše rašire i na druga mesta – društvene mreže ili sajtove na kojima se prakazuje bilo koji video sa jutjuba, kako objašnjava stručnjak za digitalni marketing za Danas.

„Na društvenim mrežama postoji komplikovan proces da se autorizuje vođenje političke kampanje, zato je SNS veći deo resursa usmerio na uglašavanje na jutjubu, a dodatno, odatle može da dođe do najšireg spektra mesta na internetu“, nezvanično i, za širu javnost pojednostavljeno, objašnjava naš sagovornik.

Dok se na jutjubu vodi plaćena kampanja, na mrežama su za SNS kampanju najviše zaduženi stranački aktivisti koji pokušavaju da imitiraju „organsko“ deljenje sadržaja. Sadržaj se plasira putem zvaničnih naloga funkcionera – prvenstveno preko Vučićevih naloga, ali i naloga Srpske napredne stranke i šefice informativne službe SNS Vladanke Malović čija je aktivnost na mrežama u jeku kampanje vidljivija nego inače. Sa mreža funkcionera, niže rangirano stranačko članstvo i smipatizeri, koje bi se mogli nazvati i botovima, preuzimaju sadržaje i dele ih dalje uz prigodne komentare.

Samo od raspisivanja parlamentarnih izbora, iako je kampanja bila vidljiva i pre toga, na zvaničnom nalogu predsednika Srbije Aleksandra Vučića na Instagramu – društvenoj mreži putem koje se Vučić najčešće obraća svojim biračima – objavljeno je 36 različitih video formata.

Među njima se nalazi šest zvaničnih SNS spotova koji se prikazuju na televizijama – od toga pet igranih i jedan animirani što predstavlja novinu u političkom marketingu u Srbiji, dok se od ukupnog broja – u samo dva igrana spota prikazuju predsednik SNS Aleksandar Vučić.

Dva spota u kojima se Vučić pojavljuje, objavljena su nakon što su predsednički izbori raspisani, Vučić potvrdio svoju kandidaturu a potom predao i potpise podrške.

Donekle očekivano, spotovi u kojima je Vučić glavni akter na društvenim mrežama privukli su najviše pažnje – jedan po broju pregleda, drugi po broju negativnih kritika pa i mogućnosti da bude zabranjen.

Najviše pregleda – skoro 112 hiljada – dobio je spot u kome se Vučić predstavlja kao sportski trener i usred utakmice na stadionu, bez obzira na skandiranje navijača, on poručuje biračima da gledaju na „semafor“ odnosno na postignuti rezultat i glasaju u skladu sa tim.

Najviše kritika dobio je spot u kome se Vučić pojavljuje na izložbi umetničkih slika i sa posetiocima, u maniru psihologa razgovara o njihovim životnim brigama i tumači podsvesne projekcije njihovih pogleda na umetničku sliku pred njima.

Ovaj spot sporan je zato što je slika koju gledaju glumci u spotu zapravo – Roršahov test koji je dijanogstički alat u psihologiji i može se koristiti samo u te svrhe. Zbog ovoga je Društvo psihologa Srbije (DPS) najavilo da će reagovati uz obrazloženje da su „Roršahove mrlje patentiran test koji imaju pravo da koriste samo psiholozi sa licencom. Radi se o brendu koji je zaštićen zakonom i ne može se koristiti u ni jednu drugu svrhu sem kao psihodijagnostički materijal“.

Među ostalim video snimcima koji su deo kampanje, a prikazani na Vučićevim nalozima na društvenim mrežama, najviše je onih koji prikazuju njegova pojavljivanja na stranačkim skupovima, rezultate rada Vlade i Predsednika Srbije u prethodnom periodu i oni se sadržajno i stilski uklapaju u glavnu poruku kampanje SNS – „dela govore“.

Osim direktne promocije SNS, na Vučićevim nalozima objavljeni su i oni koji sadrže njegove poruke građanima a upravo takva, indirektna promocija, privukla je najviše pažnje korisnika društvenih mreža.

Prva je bila, u sred kampanje objavljena, Vučićeva poruka povodom situacije u Ukrajini sa pozivom i obećanjem da će Srbija sačuvati mir i stabilnost, što su ujedno postali i glavni slogani njegove predsedničke kampanje. Snimak koji je tim povodom objavljen na Vučićevom instagram nalogu, koji su zbog važnosti teme preneli i gotovo svi mediji u Srbiji, dostigao je više od 50 hiljada pregleda.

Još gledanija od toga bila je Vučićeva čestitka Međunarodnog dana žena, naizgleda upućena ženama, sa pominjanjem „heriona“ srpske istorije, a koja je na kraju pretvorena u predizbornu poruku u kojoj se žene pozivaju da pomognu „održavanju mira“ u Srbiji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari