SSP Subotica: Zašto se 10 godina krilo mišljenje struke u vezi sa Majšanskim mostom? 1Foto: Gradski odbor Stranke slobode i pravde Subotica

Gradski odbor Stranke slobode i pravde (SSP) u Subotici apelovao je na gradsku vlast i građevinsku inspekciju da hitno pronađu rešenje za privremenu sanaciju Majšanskog mosta, kao i da se obezbede alternativni pravci, spreči gubitak ljudskih života i saobraćajni kolaps.

Kako smatraju u ovoj stranci, gradska vlast je na nestručan način pristupila izgradnji pruge kroz Suboticu, pre svega zbog načina na koji je zatvorila podvožnjak u Maksima Gorkog, bez da je, kako su naveli, obezbedila alternativne pravce.

“Put kod Pionira je nesređen, dok je Majšanski most neadekvatan za ovakav obim saobraćaja – on uopšte nije napravljen za ovakvo opterećenje. Most iznad pruge je napravljen davne 1912 – 1913. za saobraćaj intenziteta i težine koji je postojao na početku 20. veka. Most je delimično rekonstruisan 1980 – 1981. godine. Most je već bio u ruiniranom stanju 2013. godine, kada je napravljena dijagnostika stanja njegove konstrukcije”, saopštili su iz subotičkog odbora SSP-a.

Navode da je u studiji već tada uočeno da su tokom rekonstrukcije samo delimično obezbeđeni stubovi, i to samo oni krajnji, dok je srednji izložen elementima i podložan je degradaciji i koroziji.

“U ravni kolovoza je projektom predviđeno da se iznad krajnjih i srednjih stubova ugrade tipske dilatacione spojnice. Prilikom pregleda objekta je ustanovljeno da su dilatacione spojnice ugrađene samo iznad krajnjih stubova, dok iznad srednjih nisu i na tim mestima je kolovoz pukao po celoj širini, tj. sam je ‘napravio’ dilataciju, usled čega se voda sa kolovoza sliva na stubove. Kao posledica toga, danas su srednji stubovi potpuno degradirani, armatura je u njima potpuno korodirala, raslojava se što je dovelo i do degradacije betona”, citirali su deo iz sažetka pomenute studije o dijagnostici stanja konstrukcije Majšanskog mosta.

Iz ove stranke se pitaju zašto se 10 godina, kako su istakli, krila ova studija, zašto struka nije poslušana i zašto se na vreme nije krenulo u rekonstrukciju, znajući kakvi radovi na pruzi predstoje.

“Sve autobuske linije su usmerene preko Majšanskog mosta. Konstrukcija koja nikada nije trebalo da podnese ove težine sada je izložena pritisku autobusa, kamiona i teške mašinerije koja svakodnevno prelazi preko njega. Situaciju dodatno pogoršava činjenica da se kod semafora stvaraju veliki zastoji i da je most izložen konstantnom pritisku vozila koja su parkirana na njemu, kao nikad do sada u svom radnom veku. Srednji stub, koji nosi najveće opterećenje je na granici pucanja i pitanje je dana kada će se desiti tragedija”, smatraju u subotičkom odboru SSP-a.

Više vesti iz ovog grada čitajte na ovom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari