Šta je zajedničko memorandumima o BG metrou sa Kinom i Francuskom?

Ostavite komentar


  1. Zajedničko im je to da je i jedno i drugo ono što se na sprskom kaže „mož’ da bidne, al’ ne mora da znači“.
    Uostalom, sam naziv „Memorandum o rszumevanju (saradnji itd.)“ sve lepo govori.Tj. govori onom ko hoće da čuje, naravno, a onom ko voli da se zanosi glupim bajkama političara, ne vredi ni objašnjavati.
    Svi ti „memorandumi“ se praktično svode na sledeć: jedna strana kaže „mogli bismo uraditi (sledi spisak želja)“. A onda druga strana doda „slažemo se, ali ne bi bilo loše i da (bla, bla, bla)“. I sve se oni lepo izdogovaraju uz piće i meze.
    Ali sve dok iznad svega zapisanog ne stoji natpis „Ugovor“, a u tom ugovoru postoje jasne klauzule šta, kad i ko treba da uradi, i obavezno, koje će posledice snositi ako ne uradi, onda taj „memorandum“ ne obavezuje nikog ni na šta i nije vredan ni koliko papir na kojem je napisan!

    1. u srpskoj verziji znaci. VEEELIKA sansa za Sluzbeni put u Kinu i Francusku, ostalo su samo nijanse

  2. Ovo je jedan od manevara koji ima za cilj da pokaze EU zemljama da Srbija ima alternativu za investicije. Druga stvar je koliko je to pametno i kako ce biti primljeno sa EU strane, koja vec zateze sa kvotama za izvoz celika. Moguce da ovakav i slicni potezi jos vise upore EU integracije i pristup fondovima, ali sve ima cenu…

      1. Karte ce moci da se zamene za sendvice, kad ljudi budu doterivani na sledeci miting. Svi drugi ce biti bez sendvica u znak podrske Vulinu i drugima strajkacima gladju.

  3. Od 2001. godine do danas je bilo puno izjava nadležnih da će izgraditi Beogradski metro, kao i više potpisanih memoranduma sa inostranim akterima o saradnji na izgradnji metroa. Koliko su ti nadležni koji su izjavljivali da će izgraditi metro i potpisivali memorandume sa inostranim akterima na temu izgradnje metroa, »stručni« da bi metro stvarno i izgradili pokazuje činjenica, da od 2001. godine nijedna vlast do danas nije uspela, pre bih rekao nije bila »stručna«, da u funkciju »BG voza« stavi odavno u prošlom veku izgrađene tunele »Karaburma« i »Kneževac«. A u tim tunelima treba samo postaviti instalaciju; šine i napajanje i »BG voz« bi proširio mrežu linija do Karaburme i dalje do Ada Huje na jedni strani i Makiša na drugoj strani. Zato je više nego očigledno, da su izjave nadležnih od 2001. do danas, da će izgraditi Beogradski metro uvek bile u funkciji predizborne kampanje za neke izbore.

  4. Aaaa, … ukaprao sam!
    Mihajlovicka ce da pravi metro, a ekspert Bu Sa Tlija ce vucicevim parama pozjamljenim od Kineza da ga finansira. Jos samo da nadjemo nekoga ko ce da se vozi tim metroom, kada se svi iselimo iz Vuciclenda ili pomremo? O tome ko ce vracati kinezima pare cemo drugom prilikom …

  5. Prvo Kina nema svoje vozove. Ceo šinski sistem u Kini je radila francuska. Čak i lokomotivu koju je EPS kupio i Kini je licenca Simensa. Što se tiče metroa on je počet devedesetih i to zamišljeno da se poveže sa prokolom. To su radilu grci-godinama se vrtela na tv izgled stanice, pričali o TGV, Pendolinu. To za pre naseljenu selendru zvanu Beograd nije.

  6. A gde je tu chika toma nikolic saradnik za kineze i ruse, stalno mu se mashaju u poso drugi

  7. Nije moje da se mešam ali…
    Ko sme da stavi neku paru na opkladu da će Priština pre dobiti metro nego Beograd?

  8. Ako se ista forma dikumenta potpisuje od politučara sa istom funkcijom, jedna ne može biti politikantska a druga ne, dok se ne krene sa radovima, pa i tada, dok se ne završe radovi. Ovako, samo se obraćate ostrašćenim i halapljivim osobama sa zakržljalim mozgom koji pate da budu bahati i puni senviča u crevima

  9. Za prave poznavaoce kineskih kompanija nameće se pitanje zašto baš China Power? To nije kompanija koja ima tako velika iskustva sa izgradnjom metroa, a posebno nema potencijal za tehnološko opremanje ovakvih projekata. S druge strane, skoro da ne postoji ni jedan infrastrukturni projekat u Srbiji za koji Ministarka Mihajlović nije potpisala Memorandum baš sa ovom kineskom kompanijom, jer joj čak ni smena kineskog Ambasadora nije bio jasan signal, upućen od strane Kine, da se okane ovakvog načina ugovaranja poslova. Na kraju, pametan čovek bi se pitao zašto niti jedan od ovih projekata nije otpočeo sa realizacijom, i zašto kineska Exim banka nije odobrila kredit ni za jedan od projekata za koje je Ministarka potpisala Memorandum o razumevanju.

  10. Vucic nema lovu za te projekte nego ce verovatno pozajmiti od MMF, zaduzice Srbiju, a onda ce da naduva cene to jest da se ugradi i da se obogati. Nema vise sta da se privatizuje, veliki projekti su jedina stvar gde politicari mogu da maznu pare.

Ostavite komentar


Politika

Naslovna strana

Naslovna strana za 25. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Antonela Riha, novinarka

I pre nego što sam se učlanila u Klub čitalaca Danasa kupovala sam jedino Danas.