Već nekoliko izbornih ciklusa kampanja na internetu, pogotovo na društvenim mrežama, uzima maha i za neke učesnike izbora ima i primat u odnosu na terensku.
Češljajući društvene mreže može se primetiti da gotovo svi takmaci za funkciju predsednika Srbije koji su zasad najavili svoje kandidature imaju svoje profile na ponekoj društvenoj mreži na kojima promovišu svoje aktivnosti.
Budući da se kampanja još nije toliko zahuktala a novi profili nisu još zaživeli među korisnicima i posetiocima društvenih mreža, lajkova i retvitova, ili uopšte reakcija na objave predsedničkih kandidata nema previše, od par desetina do par stotina. Moguće je da će se brojevi poseta, pratilaca ili pozitivnih ili negativnih reakcija vremenom povećavati kako kampanja bude odmicala.
Kandidat „Ujedinjene Srbije“, bivši načelnik Generalštaba Zdravko Ponoš, ima zvanične profile na Fejsbuku i na Tviteru na kojima uglavnom objavljuje svoja gostovanja na televizijama od kako je objavljeno da je predsednički kandidat.
Boško Obradović, lider Dveri i kandidat patriotskog bloka aktivan je na društvenim mrežama i bez kampanje. On ima svoje zvanične profile i na FB i na Tviteru i na njima dominira njegova izborna fotografija sa sloganom „Srcem za Srbiju“ uz njegov potpis.
Na TW se Obradović bavi retvitovanjem postova Dveri u koji se odnose na aktuelni problemom građana koji su tužili banke i najavljuje donošenje zakona o zaštiti prezaduženih porodica. Zatim retvituje video na kojem njegov potpredsednik zahteva usvajanje deklaracije o genocidu u NDH nad Srbima, Jevrejima i Romima ili sopštenje Odbora Dveri za zdravstvo.
Miloš Jovanović, kandidat koalicije Nada ima svoj predsednički profil na FB na kojem se odmah vidi takoreći izborni spot u kojem se uz muziku Marš na Drinu uklopljene njegove izjave i posetiocu se ukazuje zašto je on najbolji predsednički kandidat. On nema profil na Tviteru i kako nam je rekao neće ga ni otvarati jer ne misli da su društvene mreže ozbiljno mrsto za političku raspravu.
Kandidat Srđan Škoro ima i poseban sajt srdjanskoro.rs na kojem se može pročitati njegova bografija, može se dati donacija, videti njegovi tvitovi sa naloga koji ima i pre nego je postao predsednički kandidat. A na Tviter nalogu Škora kao kandidata, koji je „uparen“ istim fotografijama sa sajtom #SrđanŠkoro2022 piše da je to zvanični nalog budućeg predsednika Srbije. Tu su njegove izjave i gostovanja u različitim medijima. Škora ima i na Fejsbuku, a sadržaj je gotovo isti onom na tviteru.
Milica Đurđević Stamenkovski liderka Zavetnika ima profil na FB na kojem ovih dana „kači“ utiske iz Minska gde se u zvaničnoj poseti sastala sa predsednikom spoljnopolitičkog odbora beloruskog parlamenta Olegom Gajdukevičem, zatim snimke sa nedavno održane Skupštine Zavetnika. Gotovo isti sadržaj je na Tviteru, a uskoro će, prema najavama, biti i poseban sajt na kojem će se promovisati ona kao kandidatkinja.
Miša Vacić kandidat Srpske desnice juče je na Tviteru negirao vest da je pod dejstvom alkohola učestvovao u sudaru, a ranije je postavljao je i izveštaje sa svog obraćanja ispred migrantskog centra u Somboru ili pak vest Danasa da se kandiduje za predsednika.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.