Stamatović: Beogradska gondola je deo predizborne kampanje naprednjaka 1Na Zlatiboru 2015.: Milan Stamatović i Zorana Mihajlović Foto: Nenad Kovačević

Na izjavu potpredsednice Vlade Srbije i ministarke Zorane Mihajlović da su beogradska i zlatiborska gondola „neuporedive“, jer je prva „veliki infrastrukturni projekat i da raste broj turista u Beogradu“, a da se zlatiborska gradi „s kraja ka početku“, reagovao je Milan Stamatović predsednik opštine Čajetina.

On kaže da „Vlada Srbije finansira panoramsku žičaru u Beogradu zarad političkih poena u predizborne svrhe“, a da „koči izgradnju žičare na Zlatiboru“, za koju je rekao da je „višetruko isplativija“.

Navodeći da se „Opština Čajetina ne bavi politikanstvom, već se pošteno i pregalački bori za razvoj Zlatibora i zapadne Srbije“, Stamatović je saopštio da „o tome svedoči i projekat zlatiborske gondole, najveće zdrave, nesubvencionisane infrastrukturne investicije u srpskom turizmu, za koju je iz čajetinskog budžeta izdvojeno 13 miliona evra“.

– Naprednjačka vlast nastavlja projekat beogradizacije Srbije i vodi predizbornu kampanju za beogradske izbore, naveo je Stamatović i dodao da je „tačno da su , kako je ministarka ocenila, beogradska i zlatiborska gondola neuporedive“, ali iz drugih razloga.

– Da se pojedini predstavnici Vlade Srbije ponašaju kao odgovorna vlast cele države, a ne kao jednostranački, lokalni beogradski servis naprednjačkih raspikuća u prestonici, oni bi znali da su, za razliku od Zlatibora, turisti u Beogradu, uglavnom samo na proputovanju i ne provedu u prestonici u proseku više od dve noći. Zato ne vidimo razlog zašto je beogradska gondola od krucijalne državne važnosti, a na Zlatiboru, kao jednoj o najpoznatijih turističkih destinacija u Srbiji, gde turisti posečno ne ostaju manje od četiri noći – nije, ocenio je Stamatović.

On je dodao da se „završava poslednja – peta faza godnole na Zlatiboru, jer Ministarstvo građevinarstva odbija da izda dozvole za prve četiri faze i, umesto interesa građana Zapadne Srbije i srpskog turizma, štiti interese jednog svog stranačkog tajkuna, koji je uzurpirao 2.213 hektara državne zemlje“.

Nvodeći da će zlatiborska panoramska žičara biti „kičma novih investicija u delu Zlatibora oko Tornika i okosnica cilja da, za deset godina, tu turističku destinaciju poseti milion turista i da se ostvari deset miliona noćenja godišnje, naspram sadašnjih 300.000 turista, odnosno 1,2 miliona noćenja godišnje, tokom letnje i zimske sezone“, Stamatović je naveo da će buduća gondola ići trasom dugom 8.950 metara od centra Zlatibora do vrha Tornika i biće kapaciteta 600 putnika u 55 kabina“.

– Ako to nije ogroman infrastrukturni projekat za ministarku Mihajlović, onda možemo samo da se čudimo kako je moguće da je po njenim standardima samo beogradska, dužine jedan kilometar, veliki projekat, poručio je Stamatović.

Navodeći da će beogradska žičara, dužine jedan kilometar, koštati 15 miliona evra, bez dodatnih „vanrednih troškova“, on je istakao da je ukupna cena „Gold gondole“ na Zlatiboru, koja je devet puta duža, samo 13 miliona evra, odnosno 12 do 13 odsto jeftinija, a potom dodao da će „iz republičkog budžeta za gondolu u Beogradu biti izdvojeno 1,2 milijarde dinara, a za zlatiborsku ni dinar.

– Država pomaže samo beogradsku gondolu i iz republičkog budžeta izdvaja 1,2 milijarde dinara za jednu lokalnu, beogradsku investiciju, što je duplo više nego što, za istu tu gondolu od jednog kilometra, izdvaja sam Beograd“, saopštio je Stamatović i naveo da niko ne govori o tome koliko će beogradska gondola ostvariti prihoda u lokalni i državni budžet.
S druge strane, on je naveo da „Zlatiborci žele po svaku cenu da se domaćinski ponašaju za razliku od naprednjačkog režima, dodatno smanjujući troškove svoje najveće investicije za 43 miliona dinara“.

– Projektovani prihod „Gold gondole“ u prvoj godini biće 1.834.646 evra, rashod 1.165.046 evra, u drugoj godini se očekuje prihod od 2.201.576, a rashod 1.208.321 evra. Narednih godina prihod bi se znatno povećavao, što znači da bi gondola od samog početka ostvarivala neto dobit koja je bi za prvu godinu iznosila 153.806 evra, sledeće 444.420, a svake naredne oko 800.000 evra, saopštio je i naveo da će se, prema studiji opravdanosti koja je pozitivno ocenjena i usvojena od strane državne revizije, nadležnih organa i institucija, zlatiborksa gondola otplatiti za sedam godina.

– To je zasnovano na ceni najjeftinije vožnje koja će u proseku koštati pet evra, 300.000 turista godišnje koji ostvare oko 1,2 miliona noćenja i prosečnoj poseti Torniku u zimskoj i letnjoj sezoni, saopštio je i dodao da u to nisu uračunati porihodi od izletnika iz okolnih gradova, vlasnika vikendica i apartmana na Zlatiboru, ekskurzija i stanovništva koje bi gondolu koristilo kao javni prevoz od iZlatibora do sela Ribnica, gde je njena mađustanica.

– Za gondolu u Beogradu nije važno kada će se otplatiti, jer se finansira narodnim parama samo radi kupovine političkih poena i opstanka na vlasti naprednjaka, poručio je Stamatović. 

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari