Transparentnost Srbija saopštila je danas da je dostavila Ministarstvu informisanja i telekomunikacija predlog za dopunu nacrta Akcionog plana Medijske strategije za 2024-2025. godinu, kojim traže da se spreči da javni funkcioneri diskriminišu medije, na primer da odbiju da daju izjave na konferenciji za novinare.
Transparentnost traži da se dopuni Zakon o javnom informisanju i medijima pravilima o nabavci usluga oglašavanja javnog sektora.
Pravila bi trebalo da spreče rasipanje javnih resursa zarad kupovine medijskog uticaja i da obezbede da se odabir medija vrši u konkurentnom postupku i na osnovu relevantnih kriterijuma. Izmene su takođe hitno potrebne zbog učestale pojave da se kroz pojačane nabavke medijskih usluga i istovremeno smanjenje izdvajanja za medijske konkurse, novac dodeljuje medijima koji zbog kršenja profesionalnih standarda ne bi mogli da ga dobiju na konkursima.
Traži se i da se predvidi način praćenja drugih ugovornih angažmana između medija i javnog sektora poput „ugovora o poslovno-tehničkoj saradnji“.
Transparentnost je predložila i da se kroz Zakon o javnom informisanju urede pravila u vezi sa donacijama i sponzorstvima između javnog sektora i medija.
Predloženo je i da se precizira način na koji će se pratiti ima li napretka u ostvarivanju prava na pristup informacijama od javnog značaja i da se kroz izmene Zakona o elektronskim medijima obezbedi da Regulatorno telo za elektronske medije blagovremeno pokreće postupke u svim slučajevima kada uoči kršenje zakona.
Transparentnost je predložila da se propiše način praćenja da li organi vlasti ispunjavaju svoju obavezu objavljivanja podataka u mašinski čitljivom obliku. „Iako ova obaveza postoji već šest godina, trenutno ni jedan državni organ ne vrši nadzor nad njenom primenom“, dodala je Transparentnost.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.