TS: SNS za kampanju samo na televizijama uložila oko četiri miliona evra 1foto (BETAPHOTO/AMIR HAMZAGIĆ)

Transparentnost Srbija (TS) saopštila je danas da na manje od 12 sati pred „izbornu tišinu“ još nisu objavljeni preliminarni izveštaji za devet podnosioca izbornih lista i pet predsedničkih kandidata, a među njima i Srpske napredne stranke (SNS), koja je imala najveće troškove.

Nije poznato da li nedostajući izveštaji nisu podneti u zakonskom roku (sedam dana pre dana izbora), ili samo još nisu objavljeni na sajtu Agencije za sprečavanje korupcije, navodi se u saopštenju.

Ističe se da je prema procenama TS, SNS za kampanju samo na televizijama, ne računajući poslednja četiri dana, uložila oko četiri miliona evra, tri puta više nego svi drugi učesnici izbora zajedno, a da je situacija slična i sa drugim vidovima oglašavanja.

Plaćeno oglašavanje, uz brojna gostovanja, najčešće u svojstvu aktuelnog predsednika države, uz aktivnosti sa promotivnim efektom, omogućile su predsedničkom kandidatu Aleksandru Vučiću potpunu medijsku dominaciju.

Zaključno sa 30. martom Vučić je imao 15 promotivnih aktivnosti i 18 drugih aktivnosti koje imaju sličan efekat, četiri obraćanja javnosti u direktnim prenosima većine televizija, 16 gostovanja ili velikih televizijskih intervjua.

Dodaje se da je Vučić dominirao i na naslovnim stranicama dnevnih listova.

Za 45 dana pojavio se 308 puta, od toga u 85 odsto slučajeva (263) u pozitivnom kontekstu, dok je drugi po broju pojavljivanja bio Zdravko Ponoš sa 30, od toga 37 odsto u pozitivnom tonu, dok svi ostali pojedinačno imaju manje od 10 pojavljivanja, a gotovo sva su pozitivna.

„Sve to pokazuje rečito da izmene zakona koje su preduzete pred ove izbore nisu dovele do rešavanja suštinskih problema, ni kada je reč o transparentnosti finansiranja kampanje, ni u pogledu ravnopravnosti učesnika na izborima“, naveo je TS.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari