Pripadnici vehabija i juče su bili retki na ulici. Bilo je evidentno da su im brade ostale iste, ali su im nogavice na pantalonama bile „normalne“ dužine.
Pred sudskim većem Okružnog suda juče je počelo suđenje učesnicima nereda ispred Arap džamije početkom novembra. Po rečima kopredsednika Sandžačkog intelektualnog kruga Ramiza Crnišanina prisustvo vehabija na ovom prostoru nije od juče.

Pripadnici vehabija i juče su bili retki na ulici. Bilo je evidentno da su im brade ostale iste, ali su im nogavice na pantalonama bile „normalne“ dužine.
Pred sudskim većem Okružnog suda juče je počelo suđenje učesnicima nereda ispred Arap džamije početkom novembra. Po rečima kopredsednika Sandžačkog intelektualnog kruga Ramiza Crnišanina prisustvo vehabija na ovom prostoru nije od juče.

Božović: Vehabizam je tipično sunitski pokret

– Vehabizam je tipično sunitski pokret za reformu vere koji je nastao u XVIII veku u Saudijskoj Arabiji, gde je i danas njegovo najjače uporište – rekao je orijentalista Rade Božović. On je agenciji Beta rekao da je teško govoriti o postojanju vehabizma kao pokreta „u populaciji koja je daleko od islamskog duhovnog izvorišta i organizovanih oblika ispoljavanja vere“. On je kazao da je na porast vehabija u Novom Pazaru „verovatno uticalo to što su se, u poslednje dve decenije, mnogi muslimani školovali na univerzitetima u arapskom svetu koji su mlađi po tradiciji, a na kojima se ponekad podiže neprijateljstvo prema drugim verama“.

– Nije zapaženo da vehabija ima u Beogradu, a teško da ih ima i u Novom Sadu – ocenio je Božović i dodao da često ni muslimanima nije jasno šta je vehabizam.

Božović je rekao da je vehabizam nastao kao religijski pokret, koji se kasnije pretvorio u političko-socijalni, a potom, „makar kako to štampa interpretira, u politički pokret“.

Kako je objasnio, vehabije je najlakše prepoznati po vizuelnom identitetu kada je reč o muškoj populaciji – nose zapuštene brade i nešto kraće pantalone i jako brinu o moralu, ponašanju i oblačenju žena.

– Njihovo agresivno delovanje pokazalo se ranije u džamijama kada su od vernika otimali tespihe (brojanice, p.a.) i bacali ih u reku Rašku. Oblačili su se drugačije, drugačije klanjali od uobičajenog skinuli biste boraca Deda Šehovića i Simeona Karamarkovića u centru grada, rasturili su koncert grupe Balkanika i organizovali masovni protest protiv karikatura u danskom listu. Istražni organi brižljivo treba da ispitaju kanale kojim je dolazilo oružje i kako to da danima tamo prolaze džipovi sa beogradskim, pančevačkim i drugim registarskim tablicama, a da se ne preduzmu mere – kaže za Danas Crnišanin. Naglašava da „bez obzira na to, protiv koga je uperena eventualna teroristička akcija, ona je uvek u isto vreme i protivdržavna“.
– Simptomatično je da do akcije dolazi baš sada posle donošenja presude Međunarodnog suda u Hagu po tužbi BIH i ustanovljenja da je izvršen genocid u Srebrenici, kao i u situaciji kad Ahtisarijev predlog ide prema Savetu bezbednosti. Treba biti oprezan, da se ne vraća teza o zelenoj transverzali Kosovo-Srbija-Bosna i time pretvaranje Sandžaka u neuralgičnu tačku – tvrdi kopredsednik SIK Ramiz Crnišanin.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari