Voja Žanetić: Obećavanje mira i stabilnosti više namenjeno spoljnom faktoru nego biračima u Srbiji 1Foto: Miroslav Dragojevic

Ovo je jedna od retkih svetskih izbornih kampanja u kojoj su okolnosti u kojima se kampanja događa mnogo važnije od nje same. Za početak, ona se odvija za vreme jednog za Srbiju veoma važnog sukoba, koji će na kraju uticati na to na koliko „stubova“ počiva naša spoljna politika, a sigurno ih više neće biti četiri – kaže za Danas Voja Žanetić, dramaturg i marketinški stručnjak, sumirajući utiske o izbornoj kampanji uoči izlaska na glasanje 3. aprila.

U kontekstu ruske agresije na Ukrajinu i rata u toj državi, odnosno “privrženosti” režima Aleksandra Vučiča, koji se za razliku od svih država u Evropi, nije pridružio sankcijama EU režimu Vladimira Putina, sagovornik našeg lista kaže da na koliko stubova će počivati ovdašnja spoljna politika i koji će biti glavni, videće se i posle kampanje i posle izbora.

– Čini se da je obećavanje mira i stabilnosti više namenjeno spoljnom faktoru nego biračima u Srbiji. Koji je spoljni faktor, saznaćemo. Kampanja se, potom, odvija u sred procesa „pofasađivanja“ naše ionako fasadne demokratije. Iz tih razloga, i sama izborna kampanja predstavlja fasadu, iza koje se ne vidi da nemaju svi isti pristup medijima, niti ista sredstva za kampanju, niti isti kvalitet izbornih štabova, niti isti kvalitet istraživanja, niti isto razvijen kapilarni sistem „nabavke“ glasova – ističe Voja Žanetić.

Prema njegovim rečima, ovo nije toliko kampanja ko će doći na vlast, već ko neće prestati da postoji kao politički subjekt.

– Ili, još bolje, ova izborna kampanja je u stvari borba za to da li će izbornih kampanja, u pravom ili čak i u bukvalnom smislu, uopšte imati – kaže naš sagovornik.

U svetlu prethodnog, dodaje on, “a ima toga još nego nema Danas dovoljno papira” – sama izborna kampanja je nevažna.

Voja Žanetić: Obećavanje mira i stabilnosti više namenjeno spoljnom faktoru nego biračima u Srbiji 2
Kako u globalu – tako u lokalu Foto: Opštinski odbor SSP Aranđelovac

– Sem ukoliko razgovorom o plakatima i sloganima ne želimo da skrenemo misli sa onog što je u stvari bitno. A što tek treba da se rešava: u okviru političkog života Srbije i kapacitetima koje ova zemlja, ovo društvo, ove stranke, ovi intelektualci, ovi mediji i novinari, ova privreda i ekonomija, ovo sve ima da bi se bavilo zaista važnim pitanjima za jednu državu – zaključuje naš sagovornik.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari