Kampanja „Digitalna budućnost Srbije“, iz oktobra prošle godine u kojoj su naprednjaci leteli kolima, od malih pica pritiskom na dugme pravili velike i na sastanke se teleportovali, podignuta je na viši nivo prvim onlajn skupom naprednjaka u subotu koji je ozvaničio njihov ponovni početak izborne kampanje.
Lider SNS Aleksandar Vučić je održao govor pred nekoliko desetina ekrana sa kojih su ga pratili njegovi sledbenici, budući da su masovna javna okupljanja zabranjena i da miting u klasičnom smislu, zbog mera protiv pandemije, nije moguće organizovati.
Takav početak kampanje na društvenim mrežama je izazvao brojne reakcije pa je prizor upoređivan sa scenama iz filma Matriks ali i lutkarskim šouom Mapetovci. Ipak, jedan od efekata početka kampanje je postignut, svi pričaju o tome. Opozicija očekivano nema reči hvale.
Potpredsednik Narodne stranke Nikola Jovanović za Danas ukazuje da je video-miting Aleksandra Vučića imao za isključivi cilj da impresionira mlađe birače i da predstavi njegovu opciju kao modernu i progresivnu.
– Upravo zato što u SNS-u nema ništa progresivno, ljudima je to delovalo neprirodno i bizarno. Jedini groteskniji čin političkog marketinga je Vladimir Orlić u letećem automobilu. Jedini antidot za ovo ludilo je bojkot – kaže Jovanović. Dok članica predsedništva SSP Ana Stevanović u šali poručuje da misli da su umetnici performansa na aparatima videvši ono.
– Spektakl distopije – opisuje ona.
Pavle Grbović, član Predsedništva PSG, za naš list kaže da je Vučić u pokušaju da prati svetske trendove u stvari ekranizovao Orvelovu 1984.
– Ova nadrealna slika je prikaz idealne države po Vučićevom scenariju u kojoj svi bespogovorno slušamo njegove beskrajne i ne baš smislene monologe, a na njegove argumente nema nikoga ko bi mogao da odgovori. To nije slika Srbije kakvu želimo – poručuje on.
Predsedavajući Saveza za Srbiju Janko Veselinović kaže da mu je teško da komentariše jer misli da nije kompetentan.
– Bilo bi najbolje da se obratite nekom psihijatru. Koliko ja znam, kao laik, to je neizlečiva, hronična, zloćudna i patološka narcisoidnost. Svako ko ima potrebu da sedi pred 200 ili 300 ekrana sa kojim mu aplaudiraju nije normalan. Problem je što je on predsednik države i što upravlja vojskom, policijom i našim životima. Usput, mnogi ljudi u Srbiji nemaju para da plate struju, nemaju televizor. Oteo je novac od građana i uložio u ekrane. Opet, bolje pitajte lekare.
S druge strane, izvršni direktor Cesida Bojan Klačar podseća da SNS i Vučić vole pozornicu, tribine, puno ljudi i energiju skupova.
– Budući da toga neće biti zbog epidemije, ovakvi događaji su im neka vrsta zamene. Ako gledamo zanatski, Vučić je prvi reagovao i iskoristio digitalne inovacije. U tome treba videti ključnu prednost ovog događaja. Opozicija kritikuje estetiku i poruke, ali skup njima nije bio ni namenjen. Za opoziciju je plodotvorniji put da razmisle o odgovoru, o korišćenju digitalne komunikacije za svoje ciljeve tim pre što njima to više treba jer nemaju prostora u mejnstrim medijima, zaključuje Klačar.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.