Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, obilazeći radove na izgradnji vijadukta „Čortanovci“ na železničkoj deonici Stara Pazova-Novi Sad, na delu pruge za velike brzine od Beograda do Budimpešte, rekao je da je taj projekat drugi nivo kvaliteta života i da će izmeniti izgled Srbije.
Na dvokolosečnoj pruzi Stara Pazova-Novi Sad grade se tunel i vijadukt „Čortanovci“, izvođač radova je ruska kompanija „RŽD Internešnl“, a taj projekat se finansira iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.
Vrednost posla je 337,6 miliona dolara.
„Ovo je najveće železničko gradilište u Evropi“, rekao je Vučić i čestitao radnicima i ruskim partnerima na realizaciji projekta.
Dodao je da će taj projekt biti podstrek i za radove južno od Beograda i da se pomogne i tom delu Srbije na podizanju brzina vozova i razvoju kargo saobraćaja koji je bio uništen prethodnih 30 godina.
Tunel će prema njegovim rečima imati dve cevi i „najmoderniju signalizaciju da ne može da dodje do nesreća“.
Vučić je rekao da Srbija sve svoje obaveze iz partnerstva sa Rusijom ispunjava na vreme i u potpunosti a ne kao ranijih godina kada se dugovalo.
„Srbija troši onoliko koliko zarađuje a zarađuje najviše do sada“, rekao je Vučić.
Vučić je rekao da je u okviru velikog investicionog plana predviđena i obnova pruge od Beograda do Bara, na kojoj bi putovanje trajalo šest i po sati, umesto sadašnjih 14 do 15.
„Pruge su u Srbiji skoro bile ukinute. Sada ih obnavljamo, deo po deo“, rekao je Vučić.
Dodao je da je o izgradnji pruge za velike brzine dok je bio premijer Srbije razgovarao i sa tadašnjom premijerom Hrvatske Zoranom Milanovićem koji taj predlog nije prihvatio.
Radove na pruzi obilašli su i ministarka gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, ambasador Rusije u Srbiji Aleksandar Bocan-Harčenko i predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović.
Bocan-Harčenko je rekao je da je „ovo jedan od vodećih projekata i da izgleda veličanstveno“.
„Realizacija projekta omogućiće da se povežu južna, centralna i zapadna Evropa“, rekao je on i dodao da je izgradnja dispečerskog centra najvažniji deo projekta.
Potvrdio je da se sprema još jedan medjudržavni ugovor kojim će Srbiji biti odobren ruski kredit za modernizaciju železnice.
Vijadukt kod Čortanovaca će biti dug 2,9 kilometra i nosiće ga 59 stubova, a svaka od dve tunelske cevi duge 1,2 kilometra biće sa po jednim kolosekom.
Radovi na izgradnji vijadukta i tunela „Čortanovci“ počeli su 11. avgusta 2017. godine, a treba da budu završeni za 52 meseca.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.