U modernom i razvijenom svetu odavno niko ne prima građane na način na koji je to juče radio mandatar za sastav nove vlade Aleksandar Vučić.
To je jedan vrlo zastareo način komunikacije sa građanima, koji više nigde ne postoji, osim u Saudijskoj Arabiji, gde se to zove – šator pustinja demokratija, komentariše za Danas Žarko Korać, nekadašnji potpredsednik Vlade, sada samostalni poslanik na listi LDP. U izjavi za naš list Korać napominje da takav potez Aleksandra Vučića se možda može naći u modernim društvima samo kao ostatak nekakve zaostale prakse, odnosno da ta praksa sasvim izvesno nije deo nijednog društva demokratskog sistema.
– Time se šalje poruka građanima da institucije sistema ne funkcionišu, odnosno da one nisu bitne. A, on je taj koji je iznad svih i sve on može da reši – smatra Žarko Korać.
Prema njegovim rečima, ceo taj performans primanja građana i direktnog razgovora sa njima o ličnim problemima, podseća na monarhizam.
– Pišimo kralju. U neko drugo vreme kraljevi su se obraćali narodu sa „mi“. Dakle, mi mislimo, mi kažemo, mi hoćemo, mi želimo… Ovo na to podseća – ja sam tu sad da rešim vaše probleme, niko to ne može, samo ja… – ističe sagovornik Danasa.
Žarko Korać kaže da je ovakav potez Aleksandra Vučića čista demagogija i populizam, nezamislivo u nekim okvirima koji odgovaraju normalnom društvu i sistemu upravljanja.
– Prima građane od pet ujutru, jer kao on ustaje tada, posvećen je… Međutim, sasvim je izvesno da mu ova predstava neće dići rejting kod građana. Potpuno promašen potez – kaže Korać.
On pretpostavlja da su kod Vučića u zgradu Vlade Srbije došli i građani iz radoznalosti.
– Došli su sasvim sigurno ljudi koji žele da vide kako izgleda zgrada Vlade iznutra. I to je u redu. Ta vrata ključnih institucija, poput Vlade i Skupštine Srbije, i treba da budu otvorena za građane jer su ta zdanja njihova, oni ih finansiraju – napominje sagovornik Danasa.
Korać zaključuje da je „tužno što se premijer bavi ovakvim stvarima a nije još sastavio vladu“.
– Ko zna šta se sve tu neobično dešava – ističe on.
DJB: Vrhunac marketingaMandatar je dostigao vrhunce svog marketinga koji je, inače, jedina oblast u kojoj beleži napredak. Mediji su prepuni fotografija na kojima se mandatar pretvorio u uvo, dok se ispred njegove kancelarije u Nemanjinoj 11 gužvaju napaćeni građani, za koje, eto, samo on ima razumevanja. Pozorište u Nemanjinoj 11 je doživelo bum tokom “premijere”, rasprodato je navodno čak 5.000 ulaznica za predstavu lažnih obećanja – uživo, navodi se u saopštenju pokreta Dosta je bilo Saše Radulovića.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.