Algoritmi za društvene mreže

Ostavite komentar


  1. Ja bih autorki savetovao da malo promeni svoju tačku gledanja na ovaj problem. Najvažni:ji cilj „društvene mereže“ je da zaradi novac, a što je naročito važno, ona nije duštvena već privatna (strahovito i bolno). Uloga novinara i komentatora, dakle, je da se uzdigne iznad secbičnih interesa licemernih vlasnika kompanija koje žive od ljudske gluposti i da ih raskrinkava tako da ih prepozna i najnaivnija baba koja ponosno prikazuje sliku svoje unučice ( ne znajući da negde otvara dosije tom detetu).

  2. Umesto da drustvene mreze omoguce sirenje znanja, interesovanja i kruga prijatelja ovi algoritmi stvaraju grupe istomisljenika , takozvane „silose“ gde se odredjene grupe ljudi vrte u istom krugu.
    Nakon poslednjih izbora u USA bilo je vise tekstova u americkoj ozbiljnijoj stampi koji objasnjavaju pobedu Trampa i zacudjenost mnogih korisnika drustvenih mreza koji se cude „kako to da su svi moji prijatelji,a imamo ih stotine na facebooku za Hilari“ a dobije Tramp. Jednostavno tokom vremena facebook je grupisao istomisljenike kroz ista interesovanja, fakultete, politicke partije , hranu, nauku , slicne lajkove i reklame koje su im namenjene pa i povezivao slicne ljude i jednostavno jedna grupa nije ni svesna da postoji druga grupa koja slusa neku drugu muziku, gleda druge serije, jede drugu hranu, ne ide na fakultete i koje su algoritmi takodje grupisali prema interesovanjima.
    Tako da, iz pohlepe da sto preciznije targetiraju svoju potrosacku grupu, drustvene mereze prave ozbiljne drustvene podele i onemogucavaju ljude da uopste cuju drugacije misljenje I vide kako zive neki drugi koji ne misle kao oni.

Ostavite komentar


Život

Naslovna strana

23. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Zoran Panović, novinar

Mislim da bi bilo krajnje pošteno i odgovorno da se ljudi koji zaista vole Danas učlane u Klub čitalaca Danasa.