Šta je pametno uraditi ako nam se probuši guma tokom vožnje, a daleko smo od vulkanizera? Da li treba da iskoristimo set za krpljenje ili je poželjnije da se točak na kome se nalazi bušna guma zameni rezervnim?
Prema savetima automehaničara za pomoć na put, set za reparaciju gume bi trebalo koristiti samo u slučaju da nemate drugu opciju, tj. ako vas bušna guma na vozilu sprečava da se bezbedno odvezete do servisa, a nemate rezervni točak.
U naseljenim gradskim sredinama, kompleti za popravku guma su prihvatljiva opcija, ali za vozače koji putuju na velike udaljenosti ili žive na selu, običan rezervni točak je bolji izbor.
Mnogi proizvođači danas isporučuju svoje automobile s kompletima za popravak guma umesto s rezervnim točkom.
Ovi kompleti namenjeni su brzom, ali privremenom saniranju štete.
Međutim, važno je znati da ovi setovi nisu uvek najbolja opcija u slučaju da vam se javi bušna guma na jednom od točkova, piše Drive, prenosi Jutarnji list.
Stručnjaci upozoravaju da se set za krpljenje gume ne preporučuje za dugotrajnu vožnju ili brzinu veću od 80 km/h jer u tom slučaju rizikujete mnogo ozbiljnije probleme.
Postoji i rizik od nepopravljivog oštećenja gume.
Na kraju, stručnjaci naglašavaju da bi kompleti za reparaciju guma trebalo da se koriste samo u hitnim situacijama, dok se za dugoročno rešenje i veću sigurnost preporučuje rezervni točak i guma pune veličine.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.