Na testu imamo pomalo neuobičajenu verziju Golfa za naše tržište. Na prvom mestu, reč je o karavanu, što će nemali broj ljubitelja ovog modela zgroziti. Kod nas se karavanske verzije i dalje smatraju nekom vrstom poljoprivredno-transportnih mašina.
Na primer, u trenutku pisanja teksta na oglasima je samo 25 „sedmica“ u karavan verziji od ukupno 320 komada.
Tu je i 1.6 TDI motor, koji se u raznim verzijama već čitavu deceniju ugrađuje u brojne modele VW grupacije (VW, Audi, Škoda, Seat), ali i dalje izaziva sumnjičavost vozača. I dalje svi, izgleda, patimo za starim dobrim 1.9 TDI…
Ispod haube našeg automobila je verzija sa 110 KS, karakteristična za štedljivu BlueMotion verziju, što znači da su u cilju smanjenja potrošnje goriva na ovom motoru izvršene određene izmene, piše Polovniautomobili.com
Inače, BlueMotion je verzija kod koje je naglasak na štedljivosti, pa su tu i druge razlike u odnosu na standardni Golf.
Menjač ima drugačije prenosne odnose i šest stepeni prenosa umesto pet. Aerodinamika – između ostalog, maska hladnjaka je gotovo zatvorena, optimizovan je protok vazduha kroz prostor gde je neophodno hlađenje, a tu su i posebni paneli sa donje strane.
Aerodinamiku unapređuje i spušteno oslanjanje – Golf BlueMotion je niži za 1,5 cm od običnog Golfa.
Takođe fabrički stiže sa gumama koje imaju veoma nizak otpor kotrljanju, a na vlasniku je da li će kasnije da se zadrži na istim gumama ili će da uzima drugi model/proizvođača.
Naš Golf je proizveden 2015. godine, a prešao je oko 70.000 kilometara.
Kabina napred
U kabini vlada karakteristična atmosfera za Golf i generalno VW vozila. Često ćete čuti reč dosadno, ali nama to nimalo ne smeta. Materijali su kvalitetni, lepo uklopljeni i za sada nema znakova habanja. Malo koji konkurent može da mu parira.
Vozačka pozicija je odlična, sa solidnim mogućnostima za podešavanje sedišta i volana. Sedišta su udobna, mada verovatno za nijansu tvrđa nego što će prosečan vozač želeti. Dobro su profilisana – taman koliko treba.
Tu je i onaj karakterističan osećaj u skoro svakom Golfu – uđete i osećate se kao da ste ga vozili već 1000 puta. Uostalom, isto kao i u „šestici“, „petici“…
Neko bi rekao da su Nemci neinovativni i da se plaše eksperimentisanja. Mi smatramo da su našli odličnu formulu i da stoga nema potrebe da ništa drastično menjaju.
Kabina pozadi
Na zadnjoj klupi ima dovoljno prostora za dve visoke odrasle osobe – kako za noge, tako i za glavu. Treći putnik će se verovatno žaliti, naročito na nedostatak prostora za stopala izazvan relativno velikim centralnim tunelom.
Prtljažnik
Osnovna zapremina prtljažnika je 605 l, a kada se obore nasloni zadnje klupe dobija se 1.620 litara. To je osetno više korisnog prtljažnog prostora u odnosu na Golf hečbek čija je osnovna zapremina gepeka 380 litara.
Kad smo već tu, pomenimo i razliku u dužini između ove dve verzije Golfa:
a) hečbek – 4.255 mm
b) karavan – 4.562 mm
Razlika: 337 mm, odnosno skoro 34 centimetra. Međuosovinsko rastojanje im je isto.
Bacimo pogled i na razlike u odnosu na VW Passat B8 karavan.
Nasloni zadnje klupe obaraju se u odnosu 60:40.
Obaraju se veoma lako, a to možete da obavite i iz kabine i iz samog prtljažnika, prostim povlačenjem ručice sa one strane koju želite da preklopite.
Pritom sigurnosni pojasevi ne prave nikakav problem, odnosno tako su montirani da ih naslon neće zakačiti kada se preklapa. Kada se nasloni obore, dobija se ravna površina, tako da se bez problema ubacuju veći predmeti.
Međutim, Golf na našem testu nije imao centralni otvor u naslonima kroz koji mogu da se provuku duži predmeti (npr. skije), pošto ta stavka spada u dodatnu opremu.
Krovni nosači se dobijaju u okviru standarne opreme i mogu da nose 75 kilograma.
Vožnja
Oslanjanje je „čvrsto“, ali istovremeno udobno. Golf se u krivinama ponaša sigurno i stabilno, poslušno prateći pokrete volana. Upravljač je direktan, mada ne bi smetalo malo više „fidbeka“, tj. povratnih informacija. Primećujemo da je upravljiviji i agilniji od Golfa 6, čemu doprinosi i znatno smanjenje mase u odnosu na tu generaciju.
Dakle, nije neudoban, ali nema ni neprijatnog naginjanja u krivinama. Neravnine po našim putevima lepo upija, tako da se može zaključiti da je napravljen odličan kompromis između voznih osobina i udobnosti.
Poredeći ga sa standardnom verzijom i istim motorom (mada sa 105 KS), primećuje se mala razlika, pošto je BlueMotion spušten, ali se ta razlika primeti tek pri prelasku preko npr. ležećih policajaca ili većih neravnina. Ipak, treba uzeti u obzir subjektivni osećaj, različite gume, kao činjenicu da nije reč o novim automobilima.
Naš primerak ima fabričke dimenzije guma 195/65 R15, koje takođe doprinose udobnosti.
Zvučna izolacija je odlična – dobro su izolovani i zvuk motora i zvuk vetra. Po tom pitanju nemamo nikakvih zamerki.
Do 100 km/h ubrzava za 11 sekundi, bar po fabričkim podacima. Motor razvija 110 KS u rasponu od 3.200 – 4.000 o/min i 250 Nm u rasponu od 1.500 do 3.000 o/min.
Ovo nisu uopšte loši rezultati, ali pojedini vlasnici se žale da je pomalo „anemičan“ pri kretanju, odnosno u prvoj brzini. Za ove kritike verovatno je najviše kriv menjač čiji su prenosni odnosi proračunati tako da na prvom mestu doprinesu nižoj potrošnji goriva. Osim toga, dovoljno je snažan i elastičan.
Pri visokim brzinama na auto-putu ponaša se vrlo smireno i sa samopouzdanjem se kreće brzinama većim od 170 km/h.
Zabeležili smo prosečnu potrošnju od 5,5 l/100 km, pri čemu se nismo naročito trudili da štedimo gorivo, a bilo je i mnogo vožnje u saobraćajnoj gužvi. Uglavnom, VW Golf 1.6 TDI BlueMotion je zaista štedljiv auto, sa kojim i bez mnogo truda može da se postigne veoma niska potrošnja, naročito na otvorenom putu.
Problemi i kvarovi
Ovaj motor je prilično kontroverzan. Čim se pojavio, ljubitelji VW marke smatrali su da neće biti adekvatna zamena legendarnom 1.9 TDI agregatu. Naravno, lako se zaboravlja da je 1.9 TDI dolazio u različitim verzijama, kao i da je imao svoje probleme.
Izgleda da su 1.6 TDI pratili „problemčići“ uglavnom prvih godina proizvodnje, dok su novije verzije znatno pouzdanije.
Nevolje uglavnom izazivaju tri stvari – dizne, EGR ventil i DPF filter.
Što se tiče samog DPF filtera, to je boljka svih iole savremenijih dizelaša. Jednostavno, čak i sami proizvođači kažu da je bolje kupiti benzinca ukoliko će se auto uglavnom voziti u gradu, naročito ako se uglavnom vozi na kratkim relacijama. Nažalost, to se ne govori i kupcima u prodajnim salonima…
Sa diznama je slična priča – ni njima ne prija loše gorivo, vožnja na rezervi, konstantno „gušenje“ motora na izrazito niskim obrtajima…
Kvar EGR ventila može da bude veoma skup. Problem je u tome što EGR ventil i njegov hladnjak čine jednu celinu, tako da bez obzira šta se od to dvoje pokvari, čitava celina mora da se menja. Originalan deo je veoma skup, isto kao i zamena u ovlašćenom servisu.
Međutim, postoje zamenski delovi koji su znatno jeftiniji. U nekim slučajevima EGR ventil može da se popravi. Ne da se očisti, već da se popravi pošto kvar može da bude mehaničke prirode.
U ovom slučaju možete da uštedite mnogo novca, zadržavajući pritom originalni EGR, ali nažalost skidanje EGR ventila može da traje i do pet sati. Ova tema je prilično komplikovana, pa ako vas interesuju detalji, raspitajte se u servisima i na forumima.
Tu je i staro dobro zatvaranje EGR-a, što naravno ne preporučujemo zbog ekologije i mogućih problema u budućnosti na tehničkom pregledu, pri čemu neki tvrde da u tom slučaju treba skinuti i DPF, pošto će on bez EGR-a u svakom slučaju brzo stradati, što nas opet vraća na ekologiju i tehnički pregled…
Kod primeraka sa početka proizvodnje bilo je problema sa curenjem amortizera, što je obično rešavano u okviru garancije. Tu su i automobili proizvedeni između maja i oktobra 2016. koji su imali grešku na vazdušnim jastucima, pa su pozivani na servisnu akciju – ako naiđete na takav primerak, proverite da li je to obavljeno.
Osim navedenih problema, Golf 7 generalno važi za kvalitetan i pouzdan automobil. Primerak sa našeg testa do sada vlasniku nije zadavao glavobolje.
Zaključak
Ovo je automobil sa jasnom namenom – štedljivi porodični transporter. Ako ne tražite od njega oštru vožnju, uzvratiće vrlo niskom potrošnjom goriva. Uostalom, kao što smo rekli, motor i menjač nisu ni predviđeni za jurnjavu, ali to ne znači da se pri visokim brzinama na auto-putu neće osećati kao kod kuće.
Generalni utisak je da je reč o zaista kvalitetnom i ozbiljnom automobilu. I ne – ovo nisu hvalospevi zbog toga što je reč o Golfu. Golf nije popularan samo u Srbiji, kao što to mnogi kod nas smatraju. Veoma je tražen i u Evropi, što pokazuju prodajni rezultati.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.