Idealan auto za damu: Mercedes A klase, Auris ili Civic? 1Foto: BrankaTodorović

Jako je teško proceniti koji je to idealan automobil. Nimalo nije lako porediti modele koji nisu za poređenje. Morate naučiti da poredite automobile iz vašeg ugla gledanja, a ja ću vam pružiti potrebne informacije.

Piše: Aleksandar Todorović, urednik Najboljiauto.com i Testoviautomobila.net

Pitanje: Poštovani Gospodine Todoroviću, nameravam da kupim polovan automobil i interesuje me vaše mišljenje o navedenim modelima. Sa trenutnim automobilom sam prezadovoljna (Yaris 1.0) i volela bih da opet kupim Toyotino vozilo mada me, da budem iskrena, Mercedes više privlači. Toyota mi je malo dojadila. Svi me ubeđuju da je A klasa 2008. mnogo bolja od prethodne, pa vam se iz tog razloga i obraćam. Živim u Beogradu, i veliki problem mi je parkiranje. Ukoliko imate još neki savet za ženski auto, uvažiću vaše predloge. Puno pozdrava, Ivana.

Ime i prezime, mesto: Ivana

Trenutno vozim: Toyota Yaris 1.0, 2003. god

Godišnje prelazim:  15.000 km

Želim da potrošim:  7.000 €

Vaši favoriti (modeli koje biste kupili): Mercedes A klase, Toyota Auris, Honda Civic

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovana g.Ivana, u vašem užem užem izbori su tri izvrsna automobila, koji se mnogo razlikuju.

Mercedesova A klasa druge generacije je ozbiljna evolucija prethodne A klase, koja nije ispunila očekivanja. Ipak, ovaj Mercedes je po svom konceptu sa dvostrukim „sendvič podom“ genijalan, jer pruža više bezbednosti prilikom frontalnog sudara – motor ide ispod putničkog prostora, a ponuda prostora u „malom“ automobilu je ogromna.

Idealan auto za damu: Mercedes A klase, Auris ili Civic? 2

Mercedesova „beba“ ja zadržala sve te prednosti starog modela, ali je ponudila još udobnije oslanjanje, precizniji i lakši servo upravljač, bolje kočnice i gotovo savršenu ergonomiju za volanom. Jedino što malo smeta kod Mercedesa je cena dodatne opreme, pošto ovaj nemački brend svaki dodatni „luksuz“ naplaćuje papreno, pa ono što dobijete besplatno kod Toyote Auris, kod Mercedesa debelo plaćate.

Auris u krivinama nudi više „gripa“, dakle: stabilniji je od Mercedesa, ali to nećete primetiti ukoliko ne poželite da budete najbrži na drumu. Civic u hečbek verziji ne možete kupiti za  manje od 8.000€ a da je u nekom bar solidnom stanju, a verujem da vas limuzinska verzija Civica 1.8 zbog dimenzija ne zanima (ona košta nešto manje). Ipak ću vam ukratko predstaviti i uporediti ova tri modela.

Honda Civic 4D nudi Mercedesov komfor, Toyotin kvalitet ali i Hondin osobeni „filing“. Civic je izuzetno poslušan i agilan, jer ima agregat od 1,8 litara i 140 KS koji je veoma snažan, elastičan i uglađen, te je preticanje sa ovim automobilom mačiji kašalj. Sve komande u Civicu su izuzetno mekane kao u Mercedesu, pa vam se stopala neće umoriti ni posle višečasovne vožnje po uvek zakrčenim beogradskim ulicama. Pored toga, Honda već sa osnovnom opremom LS nudi sve što je potrebno – od klima uređaja, preko CD plejera i svega onoga što morate doplatiti kod Mercedesa A150, koji ima motor od 95 KS. Posle Yarisa i njegovih 68 KS, nemački agregat će vam svakako biti dovoljno ubedljiv, ali je on i daleko tromiji od Hondinog ili Toyotinog motora od 1,6 litara i 124 KS (na agregat od 1,4 litra zaboravite), koji ima VVT-i razvod ventila kao i vaš Yaris. Pomenuta skraćenica znači da motor ravnomerno ubrzava i nikada ne guta gorivo, čak i kada pritisnete papučicu gasa do poda.

Najviše bezbednosti nudi Mercedes (36 poena), jer je na EuroNCAP kreš testu prošao odlično, kao i Auris (35 poena), koji je takođe osvojio 5 zvezdica, ali sa nešto manje poena, dok je Civic sa 4 zvezdice solidan, ali ne i briljantan na ovom polju. Ipak, ovi modeli imaju izuzetno dobre kočnice. Kada bismo, posle svega navedenog, merili sve dinamičke karakteristike ovih automobila i podvukli crtu, Auris bi tesno pobedio. Međutim, da li je ipak ova Toyota idealan automobil za vas?

U to nisam sasvim siguran, a evo i zašto: Mercedes A klase je pregledniji od Aurisa i Civica, ima kraći prečnik okretanja i u gradu se snalazi daleko bolje od japanske konkurencije. Pored toga, u Mercedesu je sedište visoko pozicionirano, te samim tim sedite visoko i imate bolji pregled situacije ispred vas, zbog čega ćete i lakše i brže registrovati „drsko“ ubacivanje ispred vas. Kada vam se konačno posreći i pronađete parking mesto u Beogradu, A klasa će vas najmanje namučiti, jer ne samo da ima najlaganiji servo upravljač, već traži i najmanje mesta za parkiranje sa dužinom od 383 cm, naspram 422 cm Aurisa ili 454 cm Civica.

Idealan auto za damu: Mercedes A klase, Auris ili Civic? 3

Kod Mercedesa će vam se dopasti i izbor materijala, jer je tapacirung prefinjen, a plastični materijali mekani na dodir. Oduševiće vas i miris enterijera (možda vam je teško da poverujete, ali čitave ekipe stručnjaka biraju miris „parfema“ koji se ubacuje u plastiku i tekstil). Na kraju, Mercedes je lepo voziti, ali ga je lepo i posedovati, a prija i status koji dobijate istog trenutka kada postanete vlasnica automobila sa srebrnom zvezdom na nosu.

Na kraju vam savetujem da provozate neki Mercedes, jer ćete samo tako proceniti da li vam Mercedes „dobro stoji“. U svakom slučaju, nadam se da ćete i dalje redovno posećivati rubriku Auto na portalu Danas.rs.

A da ipak ostanete verni Toyoti? Vernost se isplati, posebno ako se vežete za marku kakva je Toyota. Puno sreće prilikom kupovine želi vam redakcija Danas. I dozvolite mi, ja bih kupio Hondu, jer mi ona „najbolje stoji“. Problem je što je ponuda Hondi u Srbiji očajno loša, pa vam za dobar primerak treba i mnogo sreće, i mnogo živaca.

Ovo je skraćena verzija odgovora. Kompletan odgovor je poslat g.Ivani (prezime nije navedeno, jer je gospođa tako zahtevala).

Ukoliko i vi dragi čitaoci želite pomoć oko izbora automobila, pošaljite pitanje na www.Najboljiauto.com/pitajte ili ovde na portalu Danas.rs

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari