Kakav faktor predstavlja kubikaža motora u savremenim automobilima?

Ostavite komentar


  1. Ali zato prilikom regostracije i dalje nas deru na osnovu kubikaže motora. Dokle tako? Nadam se da će kursadžije unapređenih šešeljoida (koji o svemu sad odlučuju) pročitati ovaj članak…

    1. Регистрација према кубикажи је заостатак из социјализма али одговара држави јер тако више утерује од богатијих који купују кола са већом кубикажом.
      Регистрација би требало да буде сразмерна тренутној тржишној цени кола и еколошком загађењу које производи, наравно у разумним границама али нема ко то да уради.
      Интересантно је иначе да еколошко загађење нема везе са кубикажом, укупна еколошка штета коју рецимо направе хибридна кола је далеко већа због производње и рециклаже батерија него она коју направи један Хамер.

  2. Kola sa malom kubikazom (i turbo punjacem) su bucna na iole visim obrtajima i nesposobna da u odredjenim situacijama (uzbrdica, puna kola, vuca prikolice, preticanje na autoputu) „povuku“.
    Takvi motori traju krace jer provode vise vremena u rezimu povišenog opterecenja.

Ostavite komentar


Auto

Naslovna strana

Naslovna strana za 25. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Marko Šelić Marčelo, pisac i muzičar

Čitam Danas zato što nisam od juče, a i vrlo sam zainteresovan za sutra.