Kazne za vožnju u alkoholisanom stanju

Svaki 150. vozač u saobraćajnom toku upravlja vozilom pod dejstvom alkohola

Ostavite komentar


  1. Pitanje za autora:
    Po Vašem mišljenju, da li su mere za 0,021-0,05% uvedene isključivo radi naplate kazne?
    Velika većina evropskih zemalja nema ovu meru, a maksimum je mahom 0.05%. Neke zemlje imaju različite (strože) kriterijume za slučaj da je došlo do saobraćajnog udesa, kako je ovo pitanje regulisano kod nas?

    1. Svaka zemlja svakako reguliše na svoj na način. Cilj svake mere u oblasti bezbednosti saobraćaja treba biti da se smanji broj saobraćajnih nezgoda i time broj smrtno stradalih i povređenih. Naša država nije ispunila ni jedan zacrtani cilj iz nacionalne strategije za bezbednost saobraćaja! Ne bih znao da li je zakonodavac ovu mere uveo samo radi naplate kazne ili su prilikom donošenja imali širu sliku zasnovanu na analizama i istraživanjima kao i na iskustvu drugih zemalja. Iako nisam pristalica samo represivnih mera i smatram da bi znatno bolje rezultate postigli kombinovanjem preventivnih i represivnih mera smatram da kontrola upotrebe alkohola tokom vožnje neophodna jer grubo govoreći svaka 4 nezgoda je vezana sa upotrebom alkohola tokom vožnje.

    2. Potvrda da je Vasa sumnja da je u pitanju iskljucivo naplata kazne, se vidi upravo po poslednjoj promeni kaznenih vrednosti! Smanjenje donje granice sa 0,03% na 0,021% upravo ima za cilj punjenje budzeta! Tih 0,009% sigurno nece uticati na bezbednost saobracaja!
      Da se razumemo protiv sam konzumiranja alkohola i voznje, ali u zemlji gde zakon nije isti za sve ovakva mera ima za cilj da kazni „obicnog“ coveka!
      Sa novim alko-testerima i njihovom digitalizacijom, lako se izvukao prosek gde je novac…a to je u grupi 0.021-0,03% ili drugim recima 1-2 piva (velika-mala) posle fudbala, rucka, vrucine…! Jos jednom tih 0,009% sigurno nije imalo veze sa bezbednoscu!

  2. Dok je u pojedinim zemljama dozvoljeno 0.5 pa cak i 0.8, kod nas su pokusali da uvedu nultu toleranciju (?!) Evo, testirajte mene. Ja popijem 2-3 dl rakije dnevno, vozim kao da nisam pio nista. Nije isto testirati nekog ko je stekao toleranciju na alkohol i nekog ko nikad nije pio. Uvesti test sposobnosti.

    1. Interesantan argument. Navikli ste se na alkohol pa vozite kao da niste pili nista. Mnogi mogu da koriste taj argument, a da li je to stvarno tako? Opasan nacin razmisljanja.

  3. Mene interesuje da li su policajci koji zaustavljaju i kontrolisu vozila u obavezi da nose zastitne maske ili nisu? Vec par put mi se desava da u „redovnoj“ kontroli imam sluzbenike koji ne nose maske dok mi u vozilu uredno imamo maske na licu.

  4. Kakva gomila gluposti… Ja da sam proletos bio iole alkoholisan ne bih se slupao nego bih otvorio cetvore oci. Ovako, glava mi je bili puna briga i misleci o njima, bam, u auto ispred mene.

  5. Sve napravljeno da se narodu uzmu pare u engleskoj 0,8 kod nas 0,2. Policajci iskaču iz žbunja. Sramota

  6. Policija se ne bavi osnovnim razlogom svog postojanja, pomoc vozacima i bezbednost saobracaja, vec po potrebi skupljaju HARAČ ipune budzet kad zatrwba para za penzije i slicno.

Ostavite komentar


Auto

Naslovna strana

Naslovna strana za 22. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Zdravko Šotra, filmski režiser

Danas čitam danas, Danas sam čitao juče i sutra ću čitati Danas zato što je to sve što nam je ostalo od dnevne štampe.