Na tržištu Srbije prodaju se ulja koja nisu originalna. Inspekcije ne rade svoj posao. Možete biti sigurni samo ako kupujete ulje u proverenim ovlašćenim servisima.
Tekst i foto: Aleksandar Todorović, urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.NET
Pitanje:
Poštovani gospodine Todoroviću, dobar dan. Želeo bi samo da Vas zamolim, ako možete da mi pomognete za jedan savet u vezi Ford Focusa II. Kupio sam Ford Focus II 2005 godište, od prvog vlasnika, od mog drugara, 1400 benzinac sa predjenih pravih 60.000 km, verovali ili ne.U njemu je redovno sipano Fordovo ulje 5W30, koje i nije skupo, a košta nekih 800 dinara/litar. Ja sam hteo da sipam Motul 5W30, koje košta oko 1200 dinara/litar, a preporučuje ga Ford za ovaj motor. Naravno, menjao bih ga na 10.000 km. Samo me zanima Vaše mišljenje, koje ulje da sipam od ova dva, jer dosta ljudi hvali Motul, koje spada u jedno od najboljih ulja, a ne bi štedeo na tome. Iako je skuplje, koristio bi ga, samo me zanima vaše mišljenje u vezi toga koje ulje da sipam. Hvala još jednom i veliki pozdrav.
Dimitrije Spajic
sreda, 07. septembar 2016.
Pitanje je postavljeno preko rubrike Auto na portalu Danas.rs
Odgovara Aleksandar Todorović:
Uvaženi gospodine Spajiću hvala vam na zanimljivom pitanju. Pošto ste ga postavili preko portala Danas.rs rubrike Auto odgovor je za vas besplatan.
Dobro je što ste kupili automobil od prvog vlasnika, i svakako je 60.000 km prilično malo za motor koji je Yamaha konstruisala za Ford. Ali znajte da je itekako moguće da taj motor nije u idealnom stanju, jer motor koji se ne koristi korodira. Budite svesni da vaš automobil, i agregat u njemu ima 11 godina, i da nije u cvetu mladosti. Gotovo je sigurno da su vam amortizeri za zamenu, pa ih proverite, oni vam mogu glavu sačuvati, jer će vam novi amortizeri omogućiti mnogo bolji kontakt pneumatika sa podlogom.
Motor u vašem Fordu ne zahteva ulje visokih performansi, pa vam je moja preporuka da u njega sipate Fordovo ulje, propisane viskoznosti. Motulova ulja jesu kvalitetna, ako uspete da u Srbiji kupite original. Trgovci su se dosetili, pa su uljima koja nemaju originalna pakovanja i deklaracije podigli cene u nebo, kako kupci ne bi sumnjali da je reč o prevari. Moj vam je savet pravac Grand Motors, u njihovom servisu, kupite originalno Fordovo ulje i originalni filter ulja, koji može koštati i tri puta više od Championovog filtera za naše tržište (namerno napominjem za naše tržište, jer su kod nas njihovi filteri jako lošeg kvaliteta – presecite korišćeni filter marke Champion i originalni Fordov filter, videćete da je razlika ogromna). Filter ulja je najznačajniji deo za spas vašeg motora, kao i filter goriva, koji takođe kupiti originalan, iako je često i do tri puta skuplji.
Pošto je u Srbiji gorivo i dalje jako lošeg kvaliteta, jedini je spas da svake godine menjate filter goriva (moj vam je savet da kupujete onaj originalni), on sprečava da nečistoće iz goriva dođu u motor i naprave skupe kvarove.
Ako automobil vozite pretežno u gradu, dakle ako je u pitanju uglavnom gradska vožnja, smanjite interval zamene ulja i filtera na 7.500 km. Filter vazduha možete menjati i na dve godine, ali ga redovno proveravajte, treba vam samo nekoliko minuta za to.
Nikada ne vozite na rezervi, jer pumpa može da povuče mulj i vodu sa dna rezervoara. Bilo bi dobro da sipate u rezervoar neki provereni aditiv za rastvaranje vode (jako se često voda nalazi dragi moji čitaoci u rezervoarima vaših automobila) pre nego što sipate gorivo do čepa, kako mi to kažemo. Dakle, aditivi se uvek sipaju pre sipanja goriva u rezervoar, da bi se pomešali na propisani način, i jer su „lakši“ od goriva. Ako prvo sipate u rezervoar gorivo, pa aditiv, nećete uraditi ništa, aditivi će plutati na površini vašeg rezervoara.
Ovo je ono najosnovnije za sada. Ukoliko želite mnogo detaljniji odgovor, sa savetima koji su vam itekako potrebni, pošaljite mi vaše pitanje na moj portal www.Najboljiauto.com/pitajte.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.