Za prvih devet meseci ove godine u Srbiji je prodato pet odsto više novih automobila nego u istom periodu 2016. godine, a najprodavaniji brendovi bili su Fijat i Škoda.
Zvanična evidencija i podaci Ministarstva unutrašnjih poslova, koje obrađuje i priprema agencija Smart Plus Research iz Beograda, pokazuju da je od početka godine u Srbiji registrovano ukupno 21.940 novih putničkih i lakih dostavnih vozila (proizvedenih 2016. i 2017. godine). Kada se pogledaju različite kategorije vozila, putnički automobili su zabeležili porast prodaje od dva odsto u odnosu na isti period iz prošle godine, dok se za to vreme prodalo 17 odsto više teretnih vozila.
Zvanični podaci pokazuju i da je dve trećine svih novoregistrovanih vozila registrovano na ime preduzeća, dok je svega 30 odsto na ime građana. Fijat je najprodavanija marka, kako kod pravnih (2.155 automobila), tako i kod fizičkih lica (806). Najviše je potom prodavana Škoda – 2.503 vozila, na trećem mestu je Folksvagen sa 2.154 prodatih vozila, slede Reno – 1.546 i Opel – 1.405.
Podaci koje je Smart Plus Research dostavio Danasu pokazuju i da je Fijatov model 500L je i dalje naprodavanije vozilo u kategoriji putničkih automobila, a onda Škoda Oktavija i Folksvagen Golf, kako kod fizičkih tako i kod pravnih lica. Najviše novih vozila registrovano je ponovo u Beogradu – 13.852. U Vojvodini je registrovano 4.462, u Šumadiji i Zapadnoj Srbiji 2.189, u Južnoj i Istočnoj Srbiji 1.420, a na Kosovu i Metohiji 17 novih vozila.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.