Od 2025. godine nove još striktnije Euro 7 norme za emisiju izduvnih gasova trebale bi da stupe na snagu.
Odavno slušamo da će najrigoroznije norme do sada poskupeti automobile, pa čak i ugroziti opsatanak modela u A i B segmentu, upravo zbog visoke cene agregata i katalitičkih sistema za Euro 7 normu. Kao logično, postavlja se pitanje i koliko će zapravo poskupeti automobili.
Luca de Meo, prvi čovek Renault Grupe, na konferenciji ChangeNOW govorio je u brojkama. „Izračunali smo smo šta to znači u odnosi na našu kompletnu modelnu ponudu i planove za buduće modele. Renault će prelazak na Euro 7 normu koštati oko milijardu evra, što bi donelo prosečno poskupljenje po automobilu od oko 1.000 evra, a za to poskupljenje automobil će emitovati 3 do 4 grama CO2 manje nego sada“.
Sa druge strane, de Meo je uporedio stari Nokia mobilni telefon sa tastaturom sa aktuelnim pametnim telefonima i rekao: „Ne možete očekivati da stari mobilni telefon sa tastaturom zamenite pametnim telefonom sa 5G internet vezom, brilijantnom kamerom i ekranom visoke rezolucije, a platite ga manje nego staru Nokiju“.
Sa druge strane, iako opravdava poskupljenja automobila činjenicom da nude više od prethodnih modela ipak otkriva i činjenicu koja nije a strani poskupljenja. „Aktuelna Euro 6d norma je u odnosu na 1990. godinu smanjila emisiju CO2 za 66%.
Ako se i kada se bude uvela Euro 7 norma, emisija CO2 biće manja za 66.7% u odnosu na 1990. godinu“, kaže de Meo, objašnjavajući da su benefiti novih standarda mali a cena njihovog uvođenja izuzetno visoka.
Euro 7 norma trebala bi stupiti na snagu 2025. godine, a zbog krize koje su izazvale pandemija Covid-19 virusa kao i globalna nestašica čipova, proizvođači sve glasnije traži da se uvođenje nove norme odloži.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.