"Nemci" do 2.000 evra najtraženiji polovnjaci u 2019. godini 1Foto: Pixabay/Scottyuk30

Može se reći da su ekologija i najava zabrane uvoza pojedinih kategorija vozila obeležili tržište polovnih automobila u 2019. godini.

U prvi mah govorilo se o zabrani uvoza vozila koja imaju Euro 3 i Euro 4 motore, zatim da bi mogao biti zabranjen uvoz svih vozila starijih od 10 godina.

Ipak, pred kraj godine stigao je nešto ublaženiji stav na ovu temu u vidu najave da će biti zabranjen samo uvoz vozila sa Euro 3 motorima i to najverovatnije tek od 2021. godine.

"Nemci" do 2.000 evra najtraženiji polovnjaci u 2019. godini 2
Foto: Pixabay/Asatira

Uz sve to, javnost je dodatno uzburkalo podsećanje da će od jula 2021. godine količina štetnih materija u izduvnim gasovima biti uslov za prolaz tehničkog pregleda i procene da bi čak i do milion vozila moglo da ostane neregistrovano.

Cene miruju, imamo do 5.000 evra za polovnjaka

Među ključnim faktorima prilikom odabira automobila jeste svakako njegova cena, pa se samim tim postavlja pitanje kako su sve ove najave uticale na cene polovnjaka.

I dok su se u javnosti pojavljivale razne informacije, analiza cena oglašenih automobila koju smo uradili na našem sajtu pokazuje da tržište na ove najave nije reagovalo, a oscilacije su gotovo minimalne.

Tokom čitave godine, prosečna cena automobila u zavisnosti od Euro standarda bila je:

  1. Euro 3 – 2.200 evra
  2. Euro 4 – 4.150 evra
  3. Euro 5 – 8.900 evra
  4. Euro 6 – 18.750 evra
"Nemci" do 2.000 evra najtraženiji polovnjaci u 2019. godini 3
Foto: Polovni automobili

Dizelaši su u proseku bili za oko 25 odsto skuplji od benzinaca.

Što se tiče potražnje, posetioci sajta polovniautomobili.com najviše su bili zainteresovani za automobile u vrednosti od 1.000 do 2.000 evra. Čak 26 odsto njih je pretraživalo automobile u tom cenovnom rangu. Iza njih su oni sa cenom od 2.000 do 3.000 evra (19 odsto), a zatim automobili čija je cena bila između 3.000 i 5.000 evra (15 odsto).

"Nemci" do 2.000 evra najtraženiji polovnjaci u 2019. godini 4
Foto: Polovni automobili

Dizel i dalje najpopularniji

Već godinama dizel drži prvo mesto. Čak 45 odsto posetilaca sajta tražilo je automobil na ovo gorivo. Interesovanje za benzincima od 28 odsto je na istom nivou kao prošle godine, dok je zainteresovanost za automobile koji imaju ugrađen plin nešto manje i palo je sa 22 odsto na 18 odsto.

Za vozilima na hibridni i električni pogon i dalje je slabo interesovanje.

„Nemac“ je „nemac“

Nemački automobili su bez konkurencije – već godinama zauzimaju prvih pet mesta. Prvi je Volkswagen, a tek iza njega su Audi i BMW. Zatim slede Opel i Mercedes.

Drugu godinu zaredom najtraženiji model na sajtu www.polovniautomobili.com jeste Audi A4, a odmah iza njega je Audi A6. Sledi BMW „trojka“, ali na četvrtom mestu je ponovo igrač iz VW grupacije – Golf.

Što se tiče kubikaže, godinama su stvari nepromenjene i ubedljivo najviše se traže automobili sa motorom do 2.000 kubika.

Sve dok bude postojao tzv. porez na luksuz, odnosno znatno skuplja registracija za kola sa motorom od preko 2.0 litra, teško da se može očekivati veće interesovanje vozača za njih.

Veći uvoz polovnjaka u 2019.

Za prvih deset meseci 2019. u Srbiju je uvezeno oko 16.000 više polovnih automobila nego 2018. godine. Preciznije, prema podacima Republičkog zavoda za statistiku od januara do oktobra ove godine uvezen je 97.751 automobil, dok je za isti period 2018. uvezeno 81.796 polovnjaka.

"Nemci" do 2.000 evra najtraženiji polovnjaci u 2019. godini 5
Foto: Polovni automobili

Da će uvoz polovnih automobila u 2019. biti veće nego 2018. moglo se naslutiti već početkom godine. Naime, već u prvim mesecima ove godine uvezeno je više polovnjaka nego u prvim mesecima 2018.

Čak 73 odsto uvezenih automobila dizelaši.

"Nemci" do 2.000 evra najtraženiji polovnjaci u 2019. godini 6
Foto: Polovni automobili

Ubedljivo najviše automobila uvozimo iz Nemačke (59 odsto), zatim slede Francuska (20 odsto) i Italija (osam odsto).

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari