Nissan Qashqai 1.2 DIG-T X-Tronic

TESTIRALI SMO:

Ostavite komentar


  1. Postovani Aleksandre, zahvaljujem se na detaljnom testu,kao i uvek. Interesuje me posebno benzinski motor 1.2 DCI-T. Da li mislite da se taj motor moze smatrati dugotrajnim (150.000 – 200.000 km bez ozbiljnih problema) obzirom na tezinu 1.320 kg i nase puteve, ukoliko se ukupno prelazi 15.000km godisnje u gradskoj i medjugradskoj voznji (cesto van puteva)? Unapred hvala i veliki pozdrav.

  2. @Nikola Stojković

    Uvaženi gospodine Stojkoviću, hvala vam što me čitate, i hvala vam na zanimljivom pitanju. Imam utisak da ste želeli da pitate, da li je taj motor dovoljno snažan, elastičan za auto koji ima masu od 1.320 kg, i da ste mislili na motor 1.2 DIG-T (DCI motori su dizelašli, verovatno ste napravili slovnu grešku). Najbolje je da držimo koliko možemo statistika, jer one iako mogu da se tumače na različite načine, ipak jesu jako korisne. Benzinski motori sa turbo punjačem, ili sa kompresorom mogu da pređu jako mnogo kilometara ako su kvalitetni, i ako se redovno održavaju. Još kao dete sam mogao da vidim turbo benzinske motore koje su ugrađivali Volvo i SAAB (204 Turbo i 900 Turbo), to su bili motori koji su prelazili jako, jako mnogo km bez problema, i preko 600.000 km (danas to ne mogu ni dizelaši – uglavnom). Šta želim da kažem? Pa jednostavno, ne možete stavljati sve turbo benzince u isti koš. VW se obrukao sa TSI motorima (turbo benzinci), pa je čak i nemački Auto Motor und Sport u svom testu Golfa na 100.000 km, priznao da im se razletela turbina na manje od 80.000 km. Možete zapravo misliti koliko je to čest problem bio kada je jedan nemački Auto Motor und Sport to objavio (nekada pre 20 godina koliko toliko objektivan auto magazin). Danas su "isti" ti TSI motori malo pouzdaniji, ali su daleko, mnogo daleko od pouzdanosti starih generacija atmosferskih benzinaca (mada VW nakon "bube" nikada u istoriji nije napravio najpouzdaniji motor u klasi).Nissan ima mnogo iskustva sa turbo benzinskim motorima. Čak i njihovi sportski motori za modele kao što su GT-R i Skyline koji imaju turbo punjače (u Skyline se ugrađuju motori i bez turbo punjača) prelaze bez problema preko 600.000 km. Drugim rečima, ja verujem da će i ovaj "mali" turbo benzinac iz Nissana izdržati bez problema više od 200.000 km, a vrlo verovatno i mnogo više. Ne mogu da tvrdim, jer ja se oslanjam na statistike, i na ono u šta se sam uverim, a za sada je rano pričati o tome. Na forumimam eventualno možete da pročitate primedbe na kvarove, kada su 1.5 DCI motori u pitanju, ljudi misle da ti motori imaju 150.000 km u proseku, jer su uglavnom iz uvoza, a zapravo imaju preko 400.000 km, u proseku se vraća minimum 250.000 km na automobilima koji se uvoze, a koji su stariji od 3-4 godine.

    Qashqai nikako nije za vožnju van puteva. Ne samo zato što većina verzija ima samo pogon preko prednjih točkova, već zati što trap nije dizajaniran sa silazak van puteva. Vama realno treba Nissan Navara, sa njom možete gde poželite, jer je tako i projektovana. Oprostite što ste čakali ovoliko na odgovor.

  3. Postovani Aleksandre, hvala Vam puno na neverovatno brzom odgovoru na moje pitanje. Upravo sam mislio na 1.2 DIG-T, benzijski motor sa turbo punjacem. U diskusiji sa prijateljima nismo se mogli definitivno usaglasiti da li bi taj motor male zapremine bio dobar i dugotrajan zbog cescih opterecenja na turbinu i lanac pri gradskoj(kreni-stani) i medjugradskoj (uzbrdo) krivudavoj voznji. Jedino sto me je malo razocaralo kod auta je sto sam cuo da ima vozilo ima aluminijske trapove(pretpostavljam zbog smanjenja tezine), ali kada sam prokomentarisao puteve vise sam mislio na nase lose puteve sa dosta neravnina (eventualnih rupa) nego na ceste off-road voznje.Pozdrav.

  4. Ako ovaj motor ima max obrtni momenat na 4 hiljada obrtaja kao sto je navedeno u testu, onda je to katastrofa i velika bruka za Nissan. A, ako je negde oko 1,4 – 2 hiljade obrtaja, onda nije njihova bruka

  5. Imam QQ (1.2 DiG, 115 ks), od 2015. motor je relativno trom. Drugi st. pr. jedva ga vuče ako nema visoki br. okr. Kod brzine 90 km/h ako mislite preći koga tad iz 6. u 4. brzinu. Dok 5. i 6. brzina služe samo za nižu potrošnju goriva, zaboravite na preticanje u 5. i 6. …Automatski brisači odlično rade dok kiša jako pada, kod slabe kiše šajba je puna točkica kiše a on vrlo slabo krene da briše. Postoji ručni mod da konstantno brišu brisači ali to je prebrzo kod slabe kiše. Nema mogućnost da se brisači automatski intervalno pokrenu svakih 10 sek. 🙁 Mrzim ga voziti dok kiša lagano pada jer me izlude brisači… Ovaj auto bezveze je uzeti bez Nissan Navigacije (sa njom unutra izgleda za klasu bolje). Displej 7″ – nemoguće je ugasiti dok auto radi (npr. vozite, boli vas glava, ne treba navigacija, ne treba muzika…ne može se ugasiti?!?) Start/stop sustav pali se vrlo, vrlo, vrlo retko što je problem u gradu jer auto užasno puno troši kad se hladan upali i odmag zapne u gradskoj gužvi kreni-stani, 1-2, stani, 1-2. Tu ne pitajte koliko troši a start/stop se upali nakon cca 15 minuta vožnje (ako i tad). … Opet bi uzeo QQ (izuzetno kvalitetan+vrhunski dizajn) ali ovaj put dizel 110 ili još bolje 130 KS. Dizel je skuplji, da, kao što je i BMW skuplji od Fiata, dizel – skuplje platiš a kasnije skuplje prodaš…pa ti vidi…Eto, 115 ks preporuka za … penzionere za 10.000km/god koji NE VOZE svakodnevno u gradskim gužvama na posao/sa posla doma.

  6. @zvezdan
    Na internetu sam nasao du mu je max obrtni momenat 190Nm na 2.000.Pozdrav.

Ostavite komentar


Auto

Naslovna strana

Naslovna strana za 23. i 24. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Gordana Bjeletić, novinarka

Dnevni list Danas su jedine profesionalne novine u Srbiji.