Među brojnim opasnostima koje prete vozačima na putu, jedna je veoma podcenjena. O njoj se retko govori, a u određenim okolnostima, može biti vrlo opasna za vozača i putnike u vozilu, tim pre što mnogi vozači uopšte nisu svesni rizika.
Reč je o bočnom vetru.
Dve situacije predstavljaju najveći rizik: izlazak iz šume i mostovi.
U prvom slučaju radi se o putevima koje vode kroz šumovito područje. Posebno je kritičan deo gde se završavaju šume i počinje otvoreno područje.
Vozači bi trebalo da obrate pažnju kad voze u takvim uslovima i uhvate volan čvrsto s dve ruke i po mogućstvu uspore.
Jak vetar može delovati kao velika sila i odneti vozilo u jarak ili u suprotan smer. A što je veća brzina, vozilo je osetljivije na nalete vetra. Najviše su ugrožena vozila velikih bočnih površina, posebno kamioni i kombiji, ali bočni vetar može ozbiljno „zaljuljati“ i laka gradska vozila.
A još ako je put mokar, samo čudom možete izbeći proklizavanje.
Drugo rizično mesto su mostovi. Iznad reke ni zgrade ni drveće ne sprečavaju vetar da se kreće, piše Autobild, prenosi Jutarnji list.
Osim toga, postoji velika opasnost od stvaranja leda zimi, jer je vazduh iznad vode hladniji, a treba dodati i konstrukciju hladnog mosta i asfalt na njemu.
Ova opasnost postoji čak i početkom proleća, kada mnogi podlegnu mišljenju da je otoplilo i da ne preti mraz.
Zubato sunce u rano proleće ne može da zagreje vazduh iznad ledene vode niti da zagreje ohlađenu konstrukciju mosta. Stoga budite oprezni na mostovima kada je ovakvo vreme, naročito u ranim jutarnjim satima.
Vozač bi stoga trebalo da drži volan s obe ruke, što će u kritičnoj situaciji obezbediti puno bolju i bržu reakciju od „šmekerskog“ načina vožnje jednom rukom.
I nije bitno da li je li u pitanju bočni vetar ili možda lokve vode na putu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.