Ove automobile bilo bi bolje zaobići: Najnepouzdanija vozila stara tri do 10 godina 1Foto: Shutterstock/oneinchpunch

Nemački automobilski klub ADAC objavio je indeks pouzdanosti za 2024. godinu, odnosno na osnovu poziva njihove službe pomoći na putu ocenio je 156 modela automobila 20 proizvođača.

Koji automobil je pouzdan?

Nemačka je i dalje prva asocijacija za naše vozače kada su u pitanju polovni automobili, kao najveće i najvažnije tržište i za nova i za polovna vozila.
Nemački automobilski klub ADAC objavio je indeks pouzdanosti za 2024. godinu, odnosno ocenio je 156 modela 20 proizvođača automobila starih između tri i deset godina, od kojih je najmanje 7.000 registrovano u Nemačkoj u nekom periodu od 2014. do 2021. godine, prenosi Večernji list.
ADAC-ov indeks pouzdanosti se izračunava prema broju putovanja na teren njihove službe pomoći na putu, tzv. Žuti anđeo, na 1000 registrovanih vozila.
Najčešći uzrok neuspeha ponovo je bila baterija (44,1% svih asistencija), što je situacija koja se ponavlja poslednjih godina.
Na drugom mestu su kvarovi motora i sistema upravljanja (22,8%), a na trećem su problemi sa alternatorima, električnim sistemima i osvetljenjem (10,5%).
Drugi uobičajeni razlozi za traženje pomoći su gume (8,8%) i sistemi za zaključavanje (7,1%). Statistika ne uključuje pomoć za probleme koje uzrokuju sami vozači, kao što su nedostatak goriva ili nedostatak rezervnog točka u automobilu sa probušenom gumom.
Ove automobile bilo bi bolje zaobići: Najnepouzdanija vozila stara tri do 10 godina 2
Ukupan broj ADAC-ovih asistencija žutih anđela na putevima u 2023. godini bio je 117.570 više nego prethodne godine. Prosečna starost vozila koja su se pokvarila bila je 12,9 godina.
U ovogodišnjoj statistici, električni automobili su se pokazali kao pouzdaniji od automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Električna vozila novoregistrovana 2021. imala su u proseku samo 2,8 kvarova na 1.000 vozila, u poređenju sa 6,4 za vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.
ADAC je na osnovu prošlogodišnje statistike izdvojio 22 najnepouzdanija automobila, odnosno vozila sa velikom verovatnoćom da se pokvare na putu za najmanje godinu dana (obeleženo crvenom bojom u tabeli ispod).
Modele koji su već nekoliko godina u crvenoj boji pri kupovini polovnih automobila treba gledati sa posebnom pažnjom, ili ih izbegavati.
Isto tako, manje je verovatno da će automobili sa mnogo godina modela u zelenoj biti izvor problema.
Jasno je da ADAC-ov indeks pouzdanosti treba posmatrati samo kao orijentir, iako mu svakako daje težinu činjenica da se izračunava na osnovu više od 3,5 miliona poziva pomoći na putu. Kvalitet vozila može se razlikovati od statističke ocene – i pozitivno i negativno.
Pored godina, ADAC je pokušao da podeli automobile po segmentima.
Prema ADAC-u, među najmanjim automobilima, Smart ForFours iz 2017. i 2018. su ispod proseka u pouzdanosti, a ni Smart ForTvo nije mnogo bolji. Takođe morate biti oprezni kada gledate Hiundai i10 do modelne godine 2018. Trogodišnji automobili već izgledaju kao bolji izbor.
Među potkompaktnim automobilima, morate biti oprezni kada kupujete polovni Hiundai i20 iz 2014. godine, zatim Opel Meriva iz 2016. i 2017. godine, Renault Cli iz 2014-2016. i Tojota jaris iz 2021. Tojota C-HR je najlošija u klasi kompaktnih/niže srednje veličine, sa natprosečnim stopama otkaza u svim procenjenim godinama proizvodnje.
ADAC takođe ukazuje na česte pozive u pomoć Ford Focus 2014, Ford Kuga 2020-2021, Mazda 3 iz 2019, Nissan Kashkai iste godine, Renault Kadjar iz 2015, Renault Megane 2015-2016. i Renault Scenica 2018-2019.
Opel Insignia je, s druge strane, bila najlošija u segmentu srednje veličine, sa natprosečnim stopama kvarova, posebno u modelskim godinama 2015-2018. Pozivi za pomoć na putu su takođe bili veoma česti kod Ford S-Mak-a (2016-2018 modelske godine), Tojote RAV4 (2017, 2019-2021 model) i VV Sharan-a (2015 modelne godine). U luksuznoj/poslovnoj klasi nijedan automobil nije postigao naročito loše rezultate. Čak i Opel Zafira iz 2015. godine, koja prošle godine nije imala dobre rezultate, sada je ostala u narandžastoj boji, a Reno Trafik iz 2015. takođe je u narandžastoj boji. Što se tiče kombija, Fiat Ducato iz 2014, 2015, 2019, 2020 i 2021 je u većem riziku od kvarova Reno Master iz 2019-2021 je takođe u crvenom. godine.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari