Polovne gume su poslednjih godina sve popularnija opcija za brojne vozače. Iako neretko predstavljaju veliki rizik, vozači ih kupuju silom prilika jer na taj način pokušavaju da naprave finansijsku uštedu.
No, jedno je jasno, polovne gume ne mogu biti kao nove.
Mada nas privlače sniženim cenama, polovne gume po pravilu treba zaobilaziti u širokom luku.
To je deo automobila koji je u direktnom kontaktu s podlogom i direktno utiče na sposobnost vozača da zakoči, skrene ili ubrza.
Ako ste već odlučili da kupite polovne gume, kupujte ih isključivo od proverenog prodavca, najbolje poznanika, kod koga možete biti sigurni kako i koliko su se koristile. Dakle, ako vaš sused ili poznanik želi da zameni svoje gume novim, a stare su malo ili minimalno potrošene, to je dobra prilika za kupovinu.
Prodavce u oglasima ili prodavnicama koji prodaju polovne gume na veliko najbolje je zaobići jer ih niko ne kontroliše, a gume se nabavljaju iz raznoraznih izvora s upitnom istorijom, piše Jutarnji list.
Dodatan razlog za uzdražavanje od kupovine polovnih guma je i činjenica da kupac zapravo nikada ne može da zna kako su se gume koristile, u kojim uslovima i da li su uopšte bile skladištene ili su stajale negde na otpadu i da li zbog toga imaju neka prikrivena oštećenja…
Gume mogu biti stare samo tri godine, ali ako su puno vožene ili loše skladištene, one će biti znatno lošije od primjerice guma koje su stare sedam godina i dobro su skladištene i pažene.
Iako svi proizvođači guma priznaju reklamaciju do pet godina na tvorničke greške, loše održavanja vlasnika guma se nažalost ne ubraja u tu garanciju.
Kako prepoznati loše polovne gume?
– Staru gumu lako je prepoznati po njenoj ispucanosti. Takve male šupljine direktno štete svojstvima gume. No, brojni prodavaci takvu ispucanost sakrivaju crnilima za gume. Ako vidite gumu koja je time namazana, prvo je operite da se skine crnilo.
– Iako sama DOT oznaka (podatak o datumu proizvodnje) pokazuje koliko je guma nova, treba uzeti u obzir da ona nije sveto pismo. Naime, starost gume ne utiče na njena svojstva ako je ista dobro skladištena. Tako novija guma često može biti lošija od starije ako se loše brinulo o njoj.
– Ako je guma u nekom trenutku bila probušena, a nemarni vlasnik se vozio na njoj, to je i te kako vidljivo na unutrašnjosti gume. Linije kojima je guma prošarana iznutra, imaće tragove od felne.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.