Polovne gume ubijaju, zar ne?

Rubrika: Korisno za vas

Ostavite komentar


  1. Ludost+Glupost=Smrt!!!Ma kad bi policija kaznjavala za gume a ne za 1km vise od dozvoljenog!!!

  2. Jadan narod, sta reci.Vidi sara lepa, michelin, pa sto da se ne ponovim s gumama za male pare….a otkud te gume na otpadu?Bas me briga, ionako nemam za nove…ni ja nisam cvecka, kupio sam auto sa novim zimskim gumama, pa ih vozim i zimi i leti..Nadam se da se AT, nece ljutiti, sta cemo kad se nema, premda je sve sto je napisao 100% tako…

  3. А ово је поучна прича за кога? Код нас, људи који купују половне гуме, не возе ауто који је "развијан са специјалним пнеуматицима", о чему ви прилазе и о којој држави? Јасно је, све четири исте и домаћа гума, а не савети како да "обујете свој Ферари".

  4. @Бојан

    Uvaženi gospodine hvala vam što me čitate, i hvala vam na komentaru. Tekst je pisam isključivo za ljude sa prosečnim automobilima, i za one manje platažne moći. Možda je tekst preveliki pa niste imali živaca da ga čitate. Suština je da polovna guma košta 2.500 ili 3.000 dinara, a nova istih dimenzija 5.000 dinara. Suština je da novaguma može da traje 6-7 godina, a polovna maksimalno godinu ili dve (ako imate sreće da kupite onu koja nema skrivene defekte – mada ja ne preporučujem kupovini nikakve polovne gume) tako da i ako želite da uštedite kupovinom polovne gume, vi zapravo bacate novac, jer štedite kupovinom nove gume. Nismo mi Englezi pa da kažemo nismo dovoljno bogati da kupujemo jeftino, ali ideja našeg naroda da ne plati na mostu, nego da plati na ćupiriji i to duplo nije baš mudra. Svaki automobil se testira sa određenim tipovima pneumatika pre puštanja u proizvodnju. Domaće pneumatike Tigar niti smem, niti mogu da preporučim, kao ni gume Sava, jer za malo više novca imate mnogo bolji, sigurniji, dugotrajniji pneumatik. Meni je gospodine u interesu da vi i vaša porodica, i svi koji ovo čitaju bezbedno stignu na odredište. Niti prodajem, niti proizvodim nove gume, nemam nikakvu korist što vas u najboljoj nameri upućujem da ne kupujete polovne gume. Država je kriva što to dozvoljava. I što vulkanizeri gumu kupljenu za 2 evra napolju ovde prodaju za 20 evra. Ako sam spasio makar jedan život ovim tekstom ja sam presrećan. To mi je i bio cilj.

  5. Primetio sam ovih dana da se oko 50 % automobila vozi na zimskim gumama.Prodao sam svoja kola sa setom zimskih i letnjih guma ali premetio da taj sadasnji gazda vozi zimske.Ja sam imao slučaj da sam proklizao(malo falilo da udarim drugo vozilo) sa novim zimskim gumama(Nokian)jer je bilo toplo u martu mesecu.Mogu misliti koliko je bilo letos opasno voziti sa zimskim gumama.Zato ljudi pamet u glavu.

  6. Nema šta, sve u tekstu je apsolutno tačno, ali bih samo dodao svoje iskustvo.
    Vozim pomenute dimenzije gume 185/65 15 i malo šire 195 na svom vozilu poslednjih 10 godina.
    Nekada nove nekada polovne, nove koje sam stavljao su Tigar Hitris (letnja guma), polovne sam kupovao od poznanika i kolega, uglavnom kada prodaju auto ili pređu na druge dimenzije točka, ili u firmamam koje imaju preiod promene pneumatika pa se skidaju posle 2-3 sezone.
    Jasno je da to nije najbolje rešenje, ali moje iskustvo sa Hitris gumom takođe nije divno. Sa automobila sam skinuo praktično ćelave Michelin-ke (šara oko 1.5 mm) i stavio napred Hitris nove. Prvo oštro kočenje na suvom asfaltu leti spoljna temp. 40C, moj zaustavni trag je bio 40% duži nego sa starim gumama. Zaista nisam imao problem sa aqua-planingom, i sve ostalo je bilo ok, obzirom da ne vozim oštro već više penzionerski, ali te Hitris gume sam posle 4 letnje sezone skinuo i bacio, jer se pojela šara, što je neobično jer sam od kolege koji je prešao na 16" točkove kupio njegove Pirelli P6000 sa 4mm šare koje vozim već 6-u sezonu, i mogu reći samo kakva guma?
    Nažalost komad je kod nas oko 10K dinara (nova), i čak i da kupim na rate, sutra bi me sačekao auto na klocnama, kao mnoge moje poznanike.
    Godišnej prelazim 16-18000 km, imam komplet točkove leto/zima i odlažem gume(točkove) na suvo i mračno mesto u garaži kada se ne voze. Kada kupujem polovne gume vodim računa i o datumu proizvodnje (dot) mada to nije neki parametar, ali ne vozim gume starije od 12 godina, bez obzira na šaru, pa ne kupujem gume starije od 6 godina, čime eliminišem gotovo 70% ponude, i do sada sam imao sreće. Nisam kupovao na placevima koji prodaju polovne gume kao ni protektirane.
    Srdačan pozdrav redakciji , autoru i čitaocima.

  7. @Martin Lesnic

    Uvaženi gospodine hvala na komentaru. Sve je u potpunosti tačno. Verovao sam da će biti mnogo više komentara, i da će mnogi priznati da su se naučili iz svojih grešaka. Ako ništa tekst je prilično čitan, što mi je i bio cilj. Na izbor automobile trudim se da ne utičem previše, ali na izbor guma ću itekako uticati. Pirelli zaista pravi vrhunske pneumatike, nisu tek tako u F1, ali pustimo to. Napisao sam ovaj komentar samo da bi rešio vaše strahove. Prosto kupite sigurnosne šrafove, u svaki točak ide po jedan, to košta jako malo, ispod 1.000 dinara, i nema šanse d vam skinu točkove i gume. PS.Istina lopovi kad su besni i kad to vide, iseku vam gume, ali ostanu vam felne. Masovno se kradu akumulatori po Beogrdu, kao 90-ih, a takav nam je i standard.

  8. Najgore gume koje sam kao nove imao su Trayal na Yugu.Ubedljivo najgora guma.Trayal ni dzabe ne bih uzeo.

  9. Nemam nista protiv polovnih guma ako su stare do 4 godine. Starije gume jesu opasne i jesu bacanje para. Ali jos gora varijanta je da vozite gume za pogresnu sezonu tj leti zimske i obrnuto , makar one bile i glanc nove. Zimske gume se montiraju kada prosecna temperatura bude 7 stepeni celzijusa i nize, a letnje preko tih temperatura. Ko se toga drzi, imao nove ili polovne gume ne starije od 4 godine, bice sasvim ok. Dubina sare jeste bitna ali nije najbitnija. Najbitnija je smesa gume i brzinski index.

  10. @Brda Brdaus

    Uvaženi gospodine hvala vam na komentaru. Mislim da niste baš pažljivo pročitali ceo tekst. Kad kupujete polovne gume, ne možete znati kroz šta je prošla ta guma. Svaku deformaciju guma "pamti". Svako penjanje na ivičnjak. Prebrzo se danas vozi, automobili su mnogo snažniji, pa je montiranje polovne gume samim tim veće. Istina guma koja je mlađa od 4 godine nije sasvim izgubila elastičnost, ali nudi daleko manje sigurnosti od nove gume. Ono da je opasnije vozite nove zimske gume leto od kupovine dobre polovne gume, moram priznati da stoji, ali dozvolite, ja ne smem nikako preporučiti polovne gume. Želim vam ugodnu i bezbednu vožnju, i nadam se ćete i dalje čitati moje tekstove.

  11. @Aleksandar Todorović, urednik, novinar. Postovani gospodine Todorovicu, ni Vi niste dobro procitali moj tekst. Nisam nigde rekao da je bolja polovna od nove gume, niti da preporucujem polovne gume, nego da nemam nista protiv polovnih guma do 4 godine starosti. Novo je novo, i svi mi to znamo. Ekonomska situacija nije bas sjajna, pa sam zbog toga tako nesto i napisao. Ja licno kupujem gume tako sto pogledam ADAC test guma i izaberm ono sto mi se svidi ili sto mogu da kupim od preporucenih guma. Moja reporuka NOVIH guma za sledecu zimsku sezonu, primerena ekonomskoj situaciji, je: 14 i 15 inca – Barum polaris 3, 16 incha – Sava Eskimo HP, 17 incha – Hankook i*cept evo2 W320. Zelim Vam sve najbolje.

  12. @Brda Brdaus

    Savine gume nemojte, jako se loše, i loše su te Eskimo. Verujete ADAC-u? Moj vam je savet da im "verujete" sa velikom rezervom.Ja mogu u praksti da testiram sve te gume, pa znam koliko kome poklanjaju, a kome zakidaju. Naravno njihov Continetal mora uvek da bobedi. , a često neman najbolju gumu. . Polovna guma stara samo godinu dana može biti za bacanje, iako spolja nema nikakvih vidljivih oštećenja. Ko nema za dobre gume, bolje da ne vozi. Ako vozi sa lošim gumama stavlja glavu u torbu, na to ima prava, ali nema prava da stavlja tuđe glavu u torbu. E tu je Srbija kao država omanula, jer sankcioniše prekoračenje brzine od 3 km/h, ali ne i loše gume.

  13. S obzirom da sam u radnji video nove gume stare 7 godina, moje polovne stare 5 su majka….

Ostavite komentar


Auto

Naslovna strana

Naslovna strana za 23. i 24. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Bilja Krstić, muzičarka

Postoji mnogo razloga i načina da podržimo Danas. Jedan je da postanemo članovi Kluba čitalaca Danasa.