Nova poštanska markica posvećena modelu Fiat 500, na njegov 60.rođendan predstavljena je danas u zgradi „Mirafiori“ u Torinu.
Događaju je prisustvovao italijanski ministar ekonomije Đovani Akuzani, kao i vodeći predstavnici Pošte Italije Ivo Planeta, i čelni ljudi kompanije FCA, Alfredo Altavila Direktor FCA EMEA, kao i Olivier Fransoa, direktor Fiat brenda i FCA Direktor Marketinga.
Ovaj kolekcionarski predmet u izdanju od 1.000.000 primeraka, a koji se od danas nalazi u prodaji u Italiji, proslavlja model koji je stvarao istoriju auto-industrije. Markica u vrednosti od 0,95 evra, koju štampa Državna štamparija i kovnica novca, sadrži prepoznatljive obrise klasičnog Fiata 500, prikazane preko sada podjednako poznate aktuelne verzije modela Fiat 500. Tamno plava pozadina sa trakom u bojama italijanske zastave ispod gornjeg okvira markice, godine 1957-2017 i reči “Fiat Nuova 500” u istom fontu kao i reklamni posteri iz 1957. godine. Reč je zaista o umetničkoj minijaturi kojom se obeležava ostvarenje velikog sna o mobilnosti i slobodi, navodi se u saopštenju.
Fiat 500 uistinu predstavlja čudo italijanskog dizajna, ali, iznad svega, automobil koji je poboljšao živote miliona ljudi. Reč je o vozilu povezanom sa ekonomskim oporavkom Italije, koje je postavilo zemlju na četiri točka, te koje je potom izvoženo širom sveta. U toj meri da se danas 80% primeraka modela Fiat 500 proda van Italije, tako da je on vodeći automobil u Evropi, najprodavaniji u 8 zemalja i među prva tri automobila u još 6.
Ovo je poseban način obeležavanja rođendana ovog modela, upravo u fabrici „Mirafiori“ , gde se model 500 proizvodi od 1957. godine. Za 60 godina koliko je prošlo od tad, Fiat 500 je postao istinska legenda, zahvaljujući svojoj funkcionalnosti, kao i inovativnim oblicima i tehnologijama, što se vidi u njegovom dizajnu, prepoznatljivoj karoseriji i raznovrsnosti upotrebe. Sa trajnim mestom u delu kolektivnog pamćenja rezervisanom za proizvode za široke mase sa dušom i snažnom ličnošću, Fiat 500 je decenijama uzoran primer automobilskog dizajna, koji vrši uticaj i definiše forme većine savremenih modela. 2007. godine Fiat 500 dobio je na kulturnom značaju u celom automobilskom svetu, praveći veliki iskorak u tehnologiji i obliku, na osnovu kojeg je novi model bio u stanju da postigne uspeh širom sveta. Izuzetno vredno nasleđe kojim se može pohvaliti mali broj proizvođača automobila.
Sa 60 godina istorije za sobom, Fiat 500 se sprema za još jedno dugo putovanje, održavajući svoj status kao simbol najboljeg italijanskog stila. Demokratski proizvod, ali i prepoznatljiva legenda kojoj je suđeno da bude sve popularnija i traženija širom sveta, te da ostane zauvek mlada, zahvaljujući svojoj evoluciji i posebnim serijama koje su ovoj liniji vozila vremenom davale dodatnu vrednost.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.