Saša Ćoringa: Kada nam stiže "autonomna vožnja" i koliko je daleko "car sharing"? 1Foto: Shutterstock

Zagađenje, parkiranje, sudari, gužva, čekanje na semaforu. Sve to i to u bliskoj budućnosti bismo mogli da izbegnemo, tvrdi Saša Ćoringa, direktor Continental Automotive Srbija, kompanije koja se bavi proizvodnjom najsavremenijih delova za automobile.

„Zamislimo svet kada u kom ćemo minut pre nego što stignemo do raskrsnice znati kada će ko da je pređe. Biće sigurnije, bez iznenađenja, bez brige o gorivu, biće bolji svet. U budućnosti bi bilo sjajno kada više ne bismo kupovali svoje automobile, rekao je Ćoringa, gostujući u drugoj epizodi podkasta Danasa „Azbuka biznisa“.

Prvi korak u tome da smanjimo broj automobila na ulicama je, kako je rekao, „car sharing“, a posle toga sledi i autonomna vožnja, što znači da će automobili u toj fazi biti – bez vozača.

„Car sharing znači da vi pozovete servis i automobil vas čeka ispred zgrade. Čak ćete moći i da ga konfigurišete onako kako vi želite, sa bojama, ako želite da pratite film da legnete i opustite se, popijete čašu vina ili radite. Sve će biti spremno kada uđete u automobil“, rekao je Ćoringa.

To će, naglasio je, biti mnogo bezbednije nego sadašnja vožnja, ista priča kao sa avionima.

„Tragedije se događaju jednom u tri godine i nikada se ne dešavaju zbog samo jedne greške, već zbog više grešaka u isto vreme. Tako će biti i sa autonomnom vožnjom – retko će se dešavati nesreće, ali kada se dese biće to velike tragedije“, rekao je.

Na pitanje kada bi to moglo da se desi u Srbiji, Ćoringa kaže da bi Srbija mogla da bude pionir.

„Kada gradite nešto od nule mnogo je lakše nego da nešto renovirate. Internet u Srbiji i Rumuniji su među bržima u svetu. Mogli bi tako da bude i u ovom slučaju, ali treba da menjamo majndset. Za 10 godina bi to moglo da se desi, jer još nam treba registracija, a najveći problem su stari automobili“, naglasio je Ćoringa u podkastu Azbuka biznisa.

Za sada smo na nivou tri autonomne vožnje, napominje, što znači da i dalje mora da bude prisutan i odgovoran vozač.

„Radimo na senzorima, kamerama, radarima koji identifikuju objekat, znaju da li je čovek ili drvo, zgrada, znaju da odrede distancu, da bi mogli da se prilagode. U budućnosti će sve to biti automatski, i kada svi budu na taj način konektovali sve će biti mnogo lakše“, istakao je Ćoringa.

Ideju o „car sharingu“ će, kako kaže, isprobati najpre kod njih u Novom Sadu, a za to imaju pet lokacija.

Kompanija Kontinental radi u 57 zemalja sveta, a samo u Srbiji je nedavno zaposlila više od 1.000 inženjera. Osmislili su, između ostalog, sistem daljinskog zaključavanja telefonom, takav da svako može da pozajmi automobil i uz pomoć koda ga otključa, upali i krene.

 

Celu epizodu možete da pogledate na snimku u okviru ovog teksta, a ona je takođe dostupna i na YouTube kanalu Danasa i podcast platformama Podcast.rs, Apple Podcasts, Google Podcasts, Stitcher i Spotify. Potrebno je da u pretrazi upišete Danas.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari