Skok obrtaja motora je posledica greške u menjanju brzina, a kvarovi koje izaziva mogu skupo da koštaju 1Broj obrtaja motora moga da bude u predviđenim okvirima, foto: DAVID MUSCROFT / Alamy / Alamy / Profimedia

Kada vam naglo skoči broj obrtaja u automobilu, to ćete videti na satu, ali i čuti.

Broj obrtaja motora u automobilu poželjno je da bude uvek u predviđenim granicama.

Ali, ako vozite automobil sa ručnim menjačem, uvek postoji rizik od ozbiljne greške, poput prebacivanja iz pete brzine direktno u drugu. U tom slučaju, obrtaji motora će naglo porasti, a ako ne reagujete pravovremeno, to može dovesti do veoma skupog kvara.

– Preveliki obrtaji motora, iznad maksimalnog nivoa, mogu izazvati mehanička oštećenja, posebno na sistemu za otvaranje i zatvaranje ventila. Stariji motori, koji su podložniji habanju klipnih prstenova, imaju poteškoća u podizanju ulja iz uljnog korita pri visokim obrtajima. To može uzrokovati da ulje izlazi u usisnu granu, što dovodi do nekontrolisanog samozapaljenja ulja. Tada vozač više ne može kontrolisati obrtaje, koji obično prelaze maksimalnu vrednost, što može rezultirati mehaničkim oštećenjem motora. Neki proizvođači su ugradili sigurnosne mehanizme koji elektronski isključuju ubrizgavanje kako bi sprečili dalji porast obrtaja motora iznad dozvoljenog nivoa – objašnjava Marin Morava, tehnički savetnik u Hrvatskom autoklubu, za HAK reviju.

U takvim situacijama najbolje bi bilo da parkirate automobil sa strane i pozovete šlep službu, ili da maksimalno usporite brzinu i povedete računa o prebacivanju brzina.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari