Šta će se desiti ako Srbija zabrani uvoz „evro 3“ vozila?

Ostavite komentar


  1. Sta mene briga sto neko nema para da vozi noviji auto? Mene briga sto on nas sve truje, i sto deca sa svojim plucima zbog onih koji hoce euro 3 koji ni u zemljama u okruzenju vise nema, moraju da udisu. Ja bih sve to zabranio. Pa ko ima neka vozi a ko nema neka se udruzuje pa ce biti i manje guzve u saobracaju. U Nemackoj ne smete ni kamin da upalite a da ne platite taksu a kod nas motorno ulje i stare gume u svakom srrvisu se loze u pecima

    1. Kakav sebican komentar….Pocinje sa …Sta mene briga…Pa zar ne shvatas Franceska da i jesmo u takvoj situaciji zbog toga sto su oni ciji je to bio posao da blagovremeno resavaju ove probleme radili u stilu…Sta mene briga?

    2. Ma bravo ! Divim ti se do imbecilnosti na komentaru ! Ni magare ti ne bih dao da јаšeš. Sad smo se setili ekologije ! Majstore, prvo Bor, Smederevo, oba TENT-a, Kolubara, itd….sirotinja je UVEK na prvoj liniji udara po džepu: grejanje i neka konzerva da se kotrlja.

    3. Nemaš ti veze sa životom. Elektrana u Obrenovcu zagađuje više nego sve elektrane i toplane zajedno u Evropi. Ali ne vidim nešto da se buniš, iako trošiš tu struju. A što se tiče euro 3, 4 i 5 motora… Ako svi imaju dpf filtere i katalizatore, razlika u zagađenju nije velika. Razlika je u potrošnji zbog modernijeg sistema rada motora, pa se na taj način smanjuje zagađenje. Ako se radi dekarbonizacija jednom godišnje, čestice spadaju i do 0.5. To je jedan od faktora zagađenja, i to manji. Grejanje je veći problem, kao i proizvodnja struje iz fosilnih goriva. Priključenje na gas je preskupo, gas lošeg kvaliteta. Električna vozila imaju cenu kao stan, ko tobima dabkupi ovde?

  2. Što jedan političar može da ekonomski da uništi zemlju,nema te Vojne sile da tu zemlju može tako uništiti.Setimo se samo Dinkića i Djelića čije mentalne infekcije nisu ne samo izlečene ili bar izolovane,već to žarište preneli na ove političare.Nema tu popravnog.Što jednom ode niz vodu,nikada se nevraća uzvodu

  3. U SAD se koriste/upotrebljavaju/eksploatisu vozila iz 60-tih godina.I? Neka oni obrate vise paznje na termoelektrane i velike industrijske komplekse(secerane npr…)koje izbacuju dnevno kao cela Srbija komplet.A ne da namestaju sebi poslove i akcize…

    1. Godpodine Dragiša da li vi stvarno mislite da su vozila iz SAD i njihove termoelektrane i šećerane krive za zagađeni vazduh koji udišu deca i ljudi u Srbiji, ili su ipak krivci u železari u Smederevu, Termoelektrani u Kolubari, rafineriji u Pančevu, deponije koje gore širom Srbije, gradnja koja krči zelenilo, najlošije vrste goriva koje se koriste za ogrev u toplanama i pojedinačnim ložištima, pored pomenutih „alternativnih“ ogreva u vidu starih guma i starog ulja, vlasnici automobilia, kamiona, autobusa i drugih vozila koji su poskidali filtere izduvnih gasova. Razmislite još jednom.

  4. Ne treba zamenjivati tezu. Vazno je i zagadjenje od automobila ali je samo 20% od ukupnog zagadjenja. Sta je sa ostalim vecim zagadjivacima?

  5. Ovde se mesaju dve stvari,zabrana uvoza i zabrana voznje odredjenog tipa vozila.Zabrana uvoza odredjenog tipa motora je regularna,ali zabrana voznje ispravog auta se ne moze realizovati bez nadoknade.Nedavno je u Nemackoj na ustavom sudu pala zabrana voznje dizela u cantru pojedinih gradova,a u Austriji je u samo jednoj kontroli pronadjeno vise od 200 E6 dizela koji su imali iskljucene patrikel filtere.Evropljani se ne resavaju dizela zbog nekih zabrana,nego sto su skupi za odrzavanje,jer su merenja izduvnih gasova jako rigorozna i kaznjiva.

  6. „Ovi podaci dokazuju da se, i kada su u pitanju automobili, stvari svode na ekonomiju jer su platežne mogućnosti građana Srbije niže nego u zemljama Evropske unije odakle stižu korišćena vozila. “

    Stvarno, a onda kaže:

    „Bosna i Hercegovina „evro 3“ ukinula je 2016, kao i „evro 4“ prošle godine. Severna Makedonija pre pet godina zabranila je uvoz vozila starijih od 15 godina, Crna Gora je krajem 2018. zabranila uvoz „evro 3“, dok se na Kosovo dozvoljava uvoz vozila do 10 godina starosti od prve registracije u saobraćajnoj dozvoli. Albanija je početkom 2019. zabranila uvoz vozila koja ne ispunjavaju „evro 5 standard“ ili su starija od 10 godina.“

    Pa koliko vidim sve zemlje u okruženju koje imaju standard sličan Srbiji su takav uvoz ukinule.
    Znači koliko vidim vlast kao brine što siromašni građani neće moći priuštiti nešto mlađa vozila, ali ih ustvari brine što će na drumovima biti manje 60,000 hiljada vozila, a to je manje 60,000 registracija i 60,000 komunalnih taksi na raznorazne stvari, jednostavno manje love u državni budžet iliti u njihove džepove. Zato se toliko odlaže zabrana uvoza tog otpada koji nas truje.
    A ekologiju, ko j..e.
    Zar zaista u svemu moramo biti zadnji ili najgori ?

  7. Zagadjeni smo u zimskom periodu od ogreva, ugalj, gume, pferadjeno ulje, drva ali ne i leti.. Ova prica o euro 3 motorima je spin uvoznickog lobija novih automobila. U zemlji gde se jos uvek voze automobili sa euro0 standardom mi pricamo nula zabrano uvoza euro tri norme. Na taj nacin bi samo jos starijim krsevima produzili zivot, a za to imate primer BIH gde je jos uvek glavno prevozno sredstvo čadjavi golf serije dva..

    1. Bosna i Hecegovina su ukinuli uvoz evro 3 jos 2016g i sve ih je manje a kod nas sve vise!

    2. Nisu sve zemlje na Balkanu zabranile uvoz vozila sa euro 3 motorom. U susednoj Bugarskoj gde su vece plate , nista nije zabranjeno! Zasto se ne ukinu porezu na vece kubikaze motora u Srbiji?

  8. U proteklih 10 dana sam bio u Beogradu (gde živim), Novom Sadu i Nišu. Dok se putuje između tih gradova nema nigde zagađenja. Kako sam se približavao ovim gradovima iznad njih sam video onu izmaglicu što mi zovemo zagađenje. Iz toga je jasno da je vazduh zagađen od goriva za grejanje (verovatno loš ugalj) i izduvnih gasova iz automobila. Nema to mnogo veze sa zagađivačima koji su van ovih gradova (Bor, Kostolac, Obbrenovac itd.).

  9. Smešna je prica o zagađenju od automobila. Trivan je uzeo mito od uvoznickog lobija pa sad siluje narod.

Ostavite komentar


Auto

Naslovna strana

23. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Gordana Bjeletić, novinarka

Dnevni list Danas su jedine profesionalne novine u Srbiji.