Šta možete očekivati kao vlasnici novijih benzinaca i dizelaša? Uglavnom, bezbrižno putovanje do cilja. No ponekad i nije tako. Retki su slučajevi kvarova, ali se događaju.
HAK-ova služba Pomoći na putu ima deceniju iskustva, uz kontinuirane edukacije i obnovu flote vozila i alata za popravak. HAK-ov tehnički savetnik Marin Morava objasnio je što se danas najviše kvari na benzincima i dizelašima na putu.
Kvarovi kod dizelaša
“Kod dizelaša, kod motora s Euro 5 i 6 normom izduvnih gasova, često će se događati problemi sa EGR ventilom za recirkulaciju izduvnih gasova, kao i sa AdBlue rezervoarom, odnosno rastvorom uree. Oba ova problema utiču na gubitak snage i radi se o komponentama koje obrađuju izduvne gasove. Kod novih generacija dizelskih dizni nema pravila, nekad prestanu da funkcionišu nakon pređenih 60.000 km, a kod istog modela vozila mogu da rade i posle pređenih 300.000 km bez problema. Veliki problem kod ove grupe delova je da često nisu dostupni i cenovno su dosta veliki i neplanirani trošak, kao i već spomenuti delovi koji učestvuju u obradi izduvnih gasova”, objasnio je Marin Morava za reviju HAK.
Kvarovi kod benzinaca
“Kod benzinaca često će nas na putu zakazati visokonaponski sistem u vidu bobine – tada ostajemo bez potrebne varnice na svećicama, a gubitkom rada cilindra više nema vožnje na siguran način. Takođe, noviji trocilindarski benzinski motori često pate od nekog od problema na distribuciji s lancem. Uvek je prenos između bregaste osovine i kolenastog vratila teže dovesti u ravnotežu sa tri cilindra, pa neki materijali u tom prenosu ubrzano troše, a često dođe i do trenutka njihovog pucanja i potpunog otkazivanja”, rekao je Morava.
Ima li leka ili se sve te greške javljaju (na žalost i vozača i putnika) baš kad ne treba, kada, na primer, odemo na putovanje?
“U ovim ili sličnim problemima kod dizelaša i benzinaca često auto-dijagnostika može da zabeleži određenu kodnu grešku, koja još uvek neće uključiti lampicu neispravnosti motora, ali će u servisu biti vidljivo da računar već beleži da ti delovi slabije funkcionišu. Očitane greške s dijagnostičkim uređajem će pomoći serviseru da na vreme upozori vozača da bi skoro moglo doći do situacije otkazivanja nekog ključnog dela. Preporuka je da se u sklopu redovnih servisa obavi i autodijagnostika s dijagnostičkim uređajem kako bi se na vreme odradila analiza. Odnosno, kako biste znali da je neki ključni deo u lošijem stanju i kako bi se isti na vreme mogao popraviti”, kazao je Morava za reviju HAK, a preneo n1info.hr.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.