Testirali smo: Infiniti Q50 2.2d 1

Ako vam BMW nije bio dovoljno sportski podešen, pred vama je ostvarenje vaših snova: limuzina Made in Japan.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović, urednik Najboljiauto.com i testoviautomobila.rs

Infiniti je Nissanovo premijum odeljenje. Kada su sportski automobili iz Japana u pitanju, svi prvo pomisle na Hondu, potom na Subaru, pa na Mazdu RX-8, a najbolje sportske automobile zapravo pravi Nissan (GT-R, 370Z, Silvia). Nissan nikada u svojoj istoriji nije prekidao sa proizvodnjom sportskih modela – uvek je u ponudi imao bar tri sportska automobila. Njihovi sportski automobili mogli su da pređu mnogo kilometara pre generalne, za razliku od, na primer, Mazde RX-8. Toyota i Honda do pre par godina nisu imali nijedan sportski model. Ukratko, Infiniti je rasni sportski automobil brižno upakovan u otmeno odelo. Zvuči kao BMW? Nije baš tako: inženjeri Infinitija, kojima je svesrdno pomagao Vetell, rešili su da naprave jednu sasvim drugačiju limuzinu, u čemu su, bez sumnje, i uspeli.

U Evropi je prisutna tek od 2008. godine. Japanski proizvođač je sa modelom Q50 zadao domaći zadatak BMW-u: on nije, poput Lexusa, pokušavao da napravi zlatnu sredinu između Mercedesa i BMW-a, već je konstruisao bolji, upravljiviji i zabavniji automobil za vožnju od nove „trojke“. Nemoguće? Ne. Ispod haube Q50 kuca najbolji nemački četvorocilindrični dizel motor, pogađate – onaj iz Mercedesa, od 2143 ccm.

Mercedes i BMW mnogi porede, analiziraju, vagaju, ali ovi automobili realno nisu konkurencija jedan drugom. Pravi zaljubljenik u BMW nikada neće kupiti Mercedes i obratno. Ne zašto što je Mercedes bolji od BMW-a, ili BMW od Mercedesa, već zato što su ovi automobili izgrađeni na posve različitim principima, predstavljaju klasu za sebe i nemoguće ih je porediti. Ako ste vozili ove automobile, jasno vam je u kojoj meri se razliku, ali voleo bih da provozate i Infiniti, jer će ovaj ekskluzivni brend ostati enigma bar još jednu deceniju, ne samo našim vozačima, već i kupcima širom Evrope. Novinari, posebno engleski, ovo obilato koriste, jer prikazi ovog automobila nemaju nikakve veze sa istinom. Znamo da je novinarstvo odavno dodirnulo samo dno, ali prave ljubitelje automobila sigurno neće moći da prevare tako lako. Posle različitih ružnih (i neistinitih) tekstova o modelu Q50, nameravam da vam, realno opišem sve kvalitete i nedostatke ovog automobila.

Testirali smo: Infiniti Q50 2.2d 2

Japanski dizajn – japanski filing za upravljačem „Drive by Wire“

Sportske linije, masivna rešetka hladnjaka, velike agresivne svetlosne grupe, moderni japanski dizajn koji je dovoljno avangardan, sigurno će se dopasti ljubiteljima automobila sa Dalekog istoka. Mercedes nudi udobniju novu C klasu, kojoj Q50 nije konkurencija. Međutim, ovaj model je problem za BMW, poznat kao brend koji najbolje povezuje želje vozača i mogućnosti motora, menjača i ogibljenja. Q50 bavarsku „trojku“ u svim tim segmentima pobeđuje.

Infiniti je prvi u ovom segmentu uveo „steer by wire“ sistem upravljanja. Ovo je prvi serijski automobil na svetu koji ima Hi-tech upravljač, a koji prosto oduševljava. Mnogo je bolji nego što sam to uopšte očekivao.

Poput Mercedesa u E klasi pre više od decenije sa „brake by wire“ sistemom kočenja, Infiniti sada donosi tehnologiju baziranu na istim principima. Bez direktne mehaničke sprege između obruča upravljača i prednjih točkova, proces upravljanja se vrši putem kablova, elektronskih jedinica za obradu procesa i elektromotora na oba kraja veze: upravljaču i sponama. Otpor na upravljaču varira od brzine i tipa podloge. Ovo je takođe komfornije rešenje od konvencionalnog, jer se na upravljaču više ne prenose vibracije sa točkova tokom vožnje po lošim putevima. Ova tehnologija se već primenjuje u avio industriji.

Ogibljenje je priča za sebe – veoma je sigurno, a uz to jako dobro apsorbuje neravnine sa puta, što čini veoma tiho, gotovo dobro kao na BMW-u serije 3. Neprijatnih vibracija na volanu nema, zato usporite, jer nećete verovati sa kakvom lakoćom se ovaj Infiniti zaleti na 235 km/h, što je ionako legalno samo u Nemačkoj.

Dizelaš od 2,1 litra štedljiv i izuzetno elastičan

Mercedesovih 170 KS je uvek dovoljno, ne samo zahvaljujući pristojnom obrtnom momentu od 400 Nm, već i zbog savršeno usklađenog menjača sa mogućnostima agregata. Gubi se jako malo pri prenosu snage na točkove, trakcija je vrhunska, a međuubrzanja gotovo odlična. Prosečna potrošnja od 7,4 litara na mom napornom testu je zaista nestvarno niska (u normalnoj vožnji nećete trošiti više od 5,5 litara), jer sam ovaj Infiniti „terao“ onoliko koliko je on tražio, a mali vrag iz Japana je bio vrlo raspoložen. Infinitijevim inženjerima je bio cilj da najslabiju verziju maksimalno optimalizuju za nisku potrošnju, i zaista, motor rado povuče već na 1.500 o./min. Razvoj snage je izuzetno ravnomeran, pa se to možda nekima neće dopasti.

Zahvaljujući jako dobroj aerodinamici (0,26), Infiniti ima odličnu maksimalnu brzinu od 235 km/h (fabrika skromno obećava 230 km/h). Optimalna brzina za krstarenje kvalitetnim autoputevima za ovaj Infiniti je 200 km/h: upravljač i ogibljenje su prosto konstruisani za velike brzine primerene autobanu.

Turbo dizelaš zapremine 2143 ccm, koji ima prečnik i hod cilindara 99 x 83 mm, lako diže obrtaje, rado prima gas i nije bučan ni kada su obrtaji radilice blizu crvene zone na obrtomeru – elektronska blokada obrtaja se, za divno čudo, kasno aktivira. Manji hod od prečnika ukazuje da su inženjeri Mercedesa, pre svega, nastojali da motor lako postiže veće obrtaje radilice. Mercedesova tehnologija je u ovom trenutku superiorna. Zato Infiniti nije hteo da rizikuje, jer oni na svojim „policama“ imaju samo vrhunske benzince.

Vožnja je nestvarno ugodna, „živa“ i uzbudljiva – za volanom ovog Infinitija možete napadati krivinu precizno u milimetar, čujete škripu pneumatika i snagu motora ispod haube. Zvučna izolacija je bolja nego kod Mercedesa, ali se motor lepše čuje. Izduvni sistem je nešto drugačije rešen. Samo BMW nudi koliko toliko sličan osećaj za volanom, ali limuzine iz Minhena nemaju upravljač „steer by wire“, poput Infinitija.

Infiniti ipak nije savršen!

Iako je Q50 prilično udoban automobil, Mercedes C klase manje zamara na dužim putovanjima i ima mekše podešeno oslanjanje, što se naročito primeti na lošijim putevima. Ako vam je novi BMW serije 3 dovoljno udoban, bićete prezadovoljni Infinitijem.

Infiniti Q50 je težak – BMW serije 3 je lakši za 120 kg, a C klasa za 50 kg, i zato je u vožnji gradom žedniji od ovih modela. Zbog svoje dužine (sa 4,8 m je najduži u klasi) i težine, u slalom vožnji je nešto sporiji od nemačkih limuzina. Nosivost je tek prosečna i iznosi tek 464 kg, dok C klasa može da primi 477 kg, a Mazda 6 punih 512 kg. Gepek je veliki, ali je varijabilnost loša. Smeta centralni tunel ispred zadnjeg sedišta, ali to je jednostavno tako kod svih limuzina sa pogonom preko zadnje osovine. Infiniti Q50 dobro koči – treba mu 35,3 metara do zaustavljanja. Ali, to nije najbolji rezultat danas, jer nova C klasa može da stane za 34 metra, BMW serije 3 za 33,5 metara, a Jaguar XA za 34,6 metara. Ipak, panici nema mesta, jer u realnim uslovima vožnje, kod prosečnih vozača kočićete jednako efikasno kao u Mercedesu. Tajna se krije u nečemu što se zove doziranje kočnice. U tom doziranju samo je BMW precizniji od papučice kočnice na Infinitiju. Kada su kočnice zagrejane, i Infinitiju i BMW-u treba 34,9 metara do zaustavljanja. Samo Mercedes može da postidi ova dva vrhunska automobila sa 32,9 metara, ali njegova pedala nije tako precizna.

Zadnja sedišta u Infinitiju su udobna, ima dovoljno mesta za glave i kolena, više nego u bilo kojoj premijum limuzini u ovom segmentu. Veliki prečnik okretanja vas neće obradovati pri vožnji u tesnim gradovima. Preglednost je prosečna, ali kamera spašava stvar. Ipak, najlepše je za upravljačem. Infiniti Q50 je pravi vozački automobil, i kada shvatite koliko ovaj auto može, postajete „njegovo vlasništvo“.

Testirali smo: Infiniti Q50 2.2d 3

Bez pravih reči…

Sećate li se onog osećaja u Mercedesu, kada vam je toliko lepo da poželite da što kasnije stignete na odredište? Sećate li se onog osećaja u BMW-u, koji vas prosto tera da svaku krivinu prođete što je moguće brže i preciznije? Ne nalazim prave reči da opišem Infiniti, prosto ih nema! Ovakav automobil zaslužuje novi jezik, novi vid komunikacije između vozača i automobila. Infiniti uči od vas, a vi od njega. Ta savršena interakcija pobeđuje čak i do sada nepobedivi BMW. Infiniti je jedan poseban automobil, za ekscentrike i za one koji umeju da prepoznaju njegovu veličinu i jedinstvenost, i da cene sve što ima da ponudi. Q50 će postati vozačka ikona, ali sa zakašnjenjem od desetak godina, jer toliko će biti potrebno da se istina probije na površinu: nikada ranije nisam video da jedan automobil bude toliko zlonamerno neobjektivno opisan kao ovaj „japanac“. Ali, sada već znate zašto su se novinari okomili na Q50. Šta još da kažem? Učite ruski – Rusi trenutno pišu najobjektivnije testove na svetu. Zato su u Rusiji japanski automobili mnogo bolje pozicionirani nego u Evropi.

Šta ona kaže:

Lep i elegantan. Prefinjen i kvalitetan. Brz, a udoban. Jednostavan i praktičan za vožnju. Dugoročno gledano, čak i ekonomičan ako prelazite godišnje više od 25.000 km. Vrhunski izrađen japanski automobil za one koji žele da pre svega uživaju u vožnji. Jedan od njegovih najboljih kvaliteta je izuzetno elastičan Mercedesov motor, sa kojim se i neiskusan vozač oseća sigurno. Ima veći gepek od konkurencije, nudi više mesta za putnike i sve to nudi uz bolju opremu. Izuzetno stabilna i upravljiva japanska limuzina sa zadnjim pogonom, bolja od nemačke trojke. Q50 je jedan izuzetan automobil za izuzetne vozače! Znam, već ste se prepoznali?

Kome je namenjen ovaj automobil?

Meni je posao da svoje utiske prenesem vozačima u regionu, jer želim da za svoj novac kupe ono najbolje. Vi možete mudro ćutati ili i dalje komentarisati da su Mercedes, BMW i, naravno, Audi najbolji automobili na svetu. Ali ja i svi vi koji budete testirali ovaj auto znaćemo pravu istinu, i ta „tajna“ može da ostane među nama. Ne znam da li bi trebalo da žalim engleske novinare, koji izgleda nisu testirali Q50 na nemačkim autobanovima, jer su samo tako mogli da utvrde koliko je ovo jedan sjajan automobil. Shvatam da u Engleskoj nemaju planine, autoputeve bez kamera na svakoj banderi koje mere brzinu i da jedino mogu da ga nakratko isprobaju na njihovim seoskim putevima, takozvanim B-putevima, i da zbog toga nemaju ni približno realnu sliku o upravljivosti Infinitija.

Obožavam Audi, koji jedini ima kvalitetnije materijale od Infinitija u ovoj klasi. Divim se BMW-u, jer su bavarski inženjeri uvek nametali pravo merilo vrednosti. Uživam u komforu Mercedesa. Klanjam se Lexusu jer pravi automobile kvalitetne kao nekada Mercedes, verujem Volvou, koju nudi ubedljivo najbezbednija vozila na svetu, ali obožavam i želim Infiniti. Ovaj Q50 je ostvarenje mojih snova, automobil koji mi je ponudio sve ono što sam oduvek želeo.

Moj savet: ako ste pravi ljubitelj automobila, nemojte nikada mrzeti konkurenciju, jer i Audi, i BMW, i Volvo, i Jaguar i, naravno, Mercedes nude posebne, vrhunske automobile, koji ovaj svet čine mnogo zanimljivijim. I jako je dobro što postoje svi ovi brendovi.

Testirali smo: Infiniti Q50 2.2d 4

PREDNOSTI: Najbolji automobil u premijum D segmentu. Najbolji upravljač u klasi sa revolucionarnim „Steer by Wire“ sistemom. Odlična ergonomija, izuzetno udobna sedišta (NASA tehnologija). Najbolja zvučna izolacija sa 65 dB pri 130 km/h – tiši je i od Mercedesa (66 dB). Zabavan i stabilan u vožnji na limitu. Veoma veliki autonomija vožnje zahvaljujući velikom rezervoaru od 74 litra. Dovoljno štedljiv, uglađen i veoma elastičan turbo dizel agregat. Odlična trakcija. Fantastičan, izuzetno precizan i dobro usklađen sedmostepeni automatski menjač. Dovoljno udobno oslanjanje i još bolja i temeljnija zvučna izolacija. Izuzetno efikasni i moćni farovi. Rezistentne kočnice otporne na fading, koje se izuzetno teško pregrevaju. Najprostraniji u klasi – na zadnjem sedištu zaista ima dovoljno mesta za kolena i glave putnika. Veliki gepek od 500 litara. Vrhunska finalna obrada, kvalitetni upotrebljeni materijali. Zanimljiv i originalan dizajn, srednji paket opreme Premium nudi bolju opremu nego BMW i Mercedes za isti iznos. Ekskluzivnost vam je sa Infinitijem zagarantovana. Nije zanimljiv lopovima. Niži troškovi za kasko osiguranje nego kod BMW-a i Mercedesa. Jeftiniji rezervni delovi takođe. Made in Japan (ne proizvodi se poput Mercedesa i BMW-a u Kini, Južnoj Africi).

MANE: Iako je dobio maksimalnih pet zvezdica, ukupni skor od 86% ga ne svrstava u red najbezbednijih premijum limuzina – to mu je najveća mana! Paleta motora je skromna, u ponudi nije ni jedan agregat sa manjom radnom zapreminom od 2,0 litra. Težak je i dugačak, sa velikim prečnikom okretanja od 12,7 m (Mercedes C klase ima samo 11,3 m), ponekad ga je naporno voziti gradom i parkirati u tesnim javnim garažama. Konkurencija ipak ima malo bolje kočnice. Prosečna nosivost kvari odličan utisak. Osnovni paket opreme Base je za ovu klasu nedovoljno bogat. Volvo V60 je od Euro NCAP asocijacije dobio 100% za Safety Assist, a Infiniti tek 81% (ako je za utehu, Mercedes C klase je na začelju sa 70%). Loša servisna mreža i nedovoljno dobar lager rezervnih delova.

Cena: od 35.500 €

DIMENZIJE : SPECIFIKACIJE
Dužina: 4.790 mm
Širina: 1.8250 mm
Visina: 1.445 mm
Međuosovinski razmak: 2.850 mm
Prtljažnik: 510 l
Težina: 1.570 kg

MOTOR : SPECIFIKACIJE
Zapremina: 2.143 ccm
Snaga: 170 KS pri 4.200 o./min.
Obrtni momenat: 400 Nm u intervalu 1.600 do 2.800 o./min.

PERFORMANSE : SPECIFIKACIJE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 8,7 s
Maksimalna brzina: 230 km/h
Potrošnja (fabričko obećanje): 4,4 litra (sa automatskim menjačem 7,9 l)

Potrošnja na testu: 7,4 litara

Euro NCAP kreš test: 5 zvezdica

 

Dizajn: 4,5

Bezbednost: 4,0

Motor i menjač: 5,0

Performanse: 5,0

Potrošnja: 5,0

Cena i garancija: 5,0

Udobnost: 4,5

Ponašanje na putu: 5,0

Kvalitet i pouzdanost: 5,0

Ponuda prostora: 5,0

Prosečna ocena: 4,8

 

Opšti utisak: 5,0

Paleta motora: 2,0

Mogućnost dalje prodaje: 2,0

Pogledajte odgovore na vaša pitanja u rubrici Pitajte Aleksandra Todorovića

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari