Sportage četvrte generacije je potpuno nov automobil, koji sa starim modelom deli samo ime i garanciju od sedam godina. Udobniji, tiši i kvalitetniji od Tuscona, predodređen je za uspeh. Međutim, nije bez mana.
Tekst i foto: Aleksandar Todorović, urednik Testoviautomobila.NET i Najboljiauto.com
Kia nije sama sebi dala autogol poput Hyundaija, koji je odlični ix35 zamenio prosečnim Tusconom. Novi Sportage deli platformu sa Tusconom, ali je neuporedivo udobniji, tiši, okretniji i dinamičniji. Ista platforma ne znači i da se radi o istom automobilu. Najbolji primer za to su Audi i Škoda. Pravi majstori kulinarstva uspevaju da od običnih sastojaka naprave jelo da poližete prste, dok će prosečan kuvar od odličnih sastojaka napraviti bljutav ručak. Vozeći Sportage nedelju dana obalama Jadranskog mora nisam mogao da nađem odgovor na pitanje, kako je Hyundai dozvolio da Kia napravi toliko bolji SUV. Kia se sa ovim modelom još više udaljila od prosečnosti. Ovoga puta su se približili Audiju, jer me u vožnji Sportage najviše podseća na Q3, samo su nedostajali prepoznatljivi krugovi na volanu. Možda je, konačno, vreme da Kia osmisli neki prepoznatljiviji amblem? Za divljenje je kako Kia ume da napravi enterijer koji odiše kvalitetom. Odlična finalna obrada i materijali mekani na dodir, poput onih u nemačkim automobilima, znatno popravljaju utisak. Nemačka je i ergonomija: idealnu poziciju za volanom će pronaći i oni skloni pivu i kobasicama, koji su odavno prešli granicu pristojne težine. Sedišta su stvarno udobna, a dobro su profilisana i ne zamaraju na dužim putovanjima. Instrumenti su sada nešto praktičnije postavljeni, dok me navigacija nije impresionirala.
Ipak, treba priznati da je Q3 bolji – ovo je najprefinjeniji auto u klasi, dok je RAV4 najpouzdaniji, a X-Trail najkvalitetniji. Sportage, pre svega, cilja na svoje verne kupce, u prvom redu garancijom od 7sedam godina, povoljnom cenom, odličnom opremom, odličnom ponudom prostora, odličnim voznim osobinama i originalnim dizajnom. Nema više onih agresivnih, sportskih linija – Kia želi da novi Sportage zavole i oni koji imaju mnogo novca, te se okreću i nešto starijoj populaciji, koja je do sada vozila nemačke automobile. Kia i Hyundai su gotovo uništili FIAT u Evropi (FIAT je pred bankrotom, a Kia i Hyundai otvaraju nove fabrike), a dobrim delom su značajno smanjili prodaju francuskih automobila, pa su čak i jednom Opelu preoteli na hiljade kupaca.
Sportage je najprodavaniji Kijin model
Kia Sportage se montira u Kijinoj fabrici u Žilini u Slovačkoj (nije isključeno da to jednog dana bude i u Kragujevcu) i ostaje najprodavaniji Kijin model u Evropi, sa više od 105.000 prodatih primeraka u Evropi u 2015. godini, odnosno, čini 27,4% Kijine ukupne prodaje.
Bolja aerodinamika za manje buke i nižu potrošnju
Novi dizajn nudi i otpor vazduha od samo 0,33 Cd. To znači manje buke i nižu potrošnju za oko 0,5 litra u odnosu na stari model na brzinama preko 140 km/h. Novi Sportage dostupan je sa 16-inčnim, 17-inčnim ili 19-inčnim alu felnama, a GT Line verzija na testu imala je unikatne 19-inčne felne kao standard (nemojte proveravati cenu guma koje na njih idu – srce će vam se stati kad vidite koliko koštaju). Putnički prostor generalno je povećan. Maksimalni prostor za noge proširen je na 1.129 mm (+ 19 mm) za vozača i suvozača i 970 mm (+7 mm) za putnike na zadnjem sedištu. Visina prostora za glavu iznosi 997 mm (+5 mm) napred i 993 mm (+16 mm) pozadi. Milimetri su tu da se malo zabavljate i da razvojni timovi mogu reći da su ispunili zadatak koji im je uprava zadala. Pet milimetara gore ili dole nećete primetiti, ali ćete zato primetiti da su sedišta sada osetno udobnija i da se na njima bolje sedi.
Ova Kia veoma je brza – dohvati 200 km/h bez oklevanja i tada ostaje jako stabilna, veoma udobna i dovoljno tiha. Uprkos bogatoj GT-Line opremi i veoma sofisticiranom i snažnom agregatu, ovaj SUV ima i relativno povoljnu cenu od 35.490€. Nikada u istoriji luksuz u SUV klasi nije bio dostupniji, a performanse i dinamika vožnje bolja. Drugim rečima, Sportage je, sa motorom 2.0 CRDi, pun pogodak. Nudi više stabilnosti od Honde CR-V, Subaru Forestera, Toyote RAV-4, pa čak i od Mercedesa GLA (zaostaje ipak za modelima X3 i Q3, ali manje nego ikad).
Iako je 2.0 CRDi pravi izbor za ovaj SUV, kupcima izgleda nimalo ne smeta što je Kia u vozilo teško 1.700 kilograma, odnosno preko 1.750 kilograma, sa ovom opremom upakovala motor radne zapremine od „samo“ 1,7 litara, jer se baš ova verzija vrlo dobro prodaje: košta samo 20.990 €. Relativno „mali“ dizel motor od 1,7 litara uspešno vuče veliki automobil: trik se krije u velikom obrtnom momentu od 280 Nm pri izuzetno niskih 1.250 o./min, što je dovoljno za tečnu, ugodnu vožnju autoputem i preticanja na regionalnim putevima.
Sa Kijom 1.7 CRDi, doduše, na autoputu nećete biti najbrži – ona čak ne može da dosegne ni obećanu maksimalnu brzinu od 176 km/h (nije htela brže od realnih 170 km/h, čak ni sa potpunom praznim prtljažnikom i gotovo praznim rezervoarom). Savetujem vam izbor snažnijeg motora 2.0 CRDI jer troši gotovo isto kao slabiji, a nudi daleko bolje performanse i više sigurnosti. Novi Sportage je toliko stabilan i dinamičan, da je prava šteta da sebe ne počastite motorom 2.0 CRDi, koji je jedan od najboljih u klasi. Samo ćete tada dobiti SUV koji može parirati najboljima u klasi, i čak ih poniziti na delovima autoputa sa velikim usponima.
Sa nevericom su me gledali vozači BMW-a i Mercedesa širom Hrvatske kako ih pretičem, a kada im proradi ponos i kada pokušaju da me prate, vrlo brzo su odustajali, jer kad Sportage vozite na limitu, on je uhvatljiv samo ukoliko su za volanom pravi profesionalci. Sportage je toliko stabilan da je to prosto zadivljujuće. Ono što je Toyota napravila sa modelom RAV4, pre nekoliko decenija, odnosno ono što je Nissan postigao sa modelom Qashqai pre jednu deceniju, ništa je u poređenju sa ovim uspehom Kije, jer Sportage nudi dinamiku vožnje limuzine sa velikom klirensom. Bravo za Kiju!
Iako je Sportage „samo“ krosover, performanse su mu sportske: od 0 do 100 km/h mu treba samo 9,0 sekundi (fabrika skromno obećava 9,5 sekundi), iako je težak više od 1,7 tone, a realna maksimalna brzina iznosi 200 km/h zahvaljujući snazi agregata od čak 184 KS. Korejski „maneken“ danas izgleda luksuznije nego ikad: u enterijeru sve deluje moderno i dovoljno kvalitetno sklopljeno, kako i dolikuje kompaniji koja beleži najveći preporod u svojoj istoriji. Sa ovom Kijom možete sa uživanjem voziti autoputem, jer je automatski menjač izuzetno brz i efikasan. Ubrzanje od 150 do 200 km/h je odlično, pa ćete u vožnji nemačkim autobanom prosto uživati.
Za sportski brza preticanja Sportage 2.0 CRDi ima dovoljno snage. Dovoljno je zreo i za oštra sportska kočenja. Papučica kočnice se veoma lako i precizno dozira. Shvatite, ovo je neuporedivo bolji automobil od starog modela, ima samo isto ime. Tamo gde će Tuscon početi nervozno da gubi kontrolu, Sportage prolazi mekano i kao po šinama. Kao da su pravljeni na dve sasvim drugačije platforme. Najčudnije je što Tuscon nije nimalo udobniji od Kije, naprotiv. Nikad Kia nije bila baš toliko bolja od direktnog konkurenta iz Hyundaija kao sa ovim modelom. Treba očekivati da, kada se novi Sportage pojavi 2022. godine, on bude na nivou Audija Q3, jer mu trenutno diše za vratom. BMW X3 je ipak previše sportski podešen, pa nije za poređenje – BMW je drugačija liga. Ali, kad sam ga već pomenuo, znajte da je Sportage osetno udobniji i jednako tih. Kia koja ima istu zvučnu izolaciju kao BMW je za svaku preporuku. Da li ste svesni koliko je Kia napredovala? Ovaj tekst nema nikakvog smisla ako ne uzmete na test vožnju Sportage makar na jedan dan, jer vožnjom po gradu brzinom od 50 km/h nećete moći da steknete utisak koje je pokušavam da vam prenesem.
Osim „sportskog“ motora 2.0 CRDi, Kia sada ima i dobru aerodinamiku (koeficijent otpora vazduha je spušten sa Cd-0,37 kod starog modela na Cd- 0,33 kod novog), pa joj je i potrošnja niža za 0,5 litra, a samim tim je i emisija gasova niža. Fabrika obečava prosečnu potrošnju od 6,3 litara, ali ja nisam uspevao da trošim tako malo. Kad sam vozio Kiju onako kako vozim sve automobile na testu, jako često i veoma oštro, a kombinovao sam 1/3 gradske vožnje, 1/3 auto puta, i 1/3 regionalnih puteve uz more, trošila mi je 8,1 litara na 100 km. Imajuću u vidu da je rezervoar 62 litra, autonomija je prilično velika. Sa umerenijom nogom na gasu, trošićete nešto ispod 7 litara, ali ne i obećanih 6,3 litara, odnosno možete ostvari tu potrošnju ako se vozite samo van grada i ne brže od 120 km/h, ali koliko je to realno u ovakvom automobilu u kojem se ne oseti brzina?
Nije lišena mana
Osim nešto slabijeg ubrzanja od 12,3 sekundi iz mesta mirovanja do 100 km/h i maksimalne brzine od oko 170 km/h koja je najniža u klasi sa motorom 1.7 CRDi, prosečnim vozačima koji nisu skloni jurnjavi autoputem više će smetati prosečan 4×4 prenos. Trakcija automobila van puta, po blatnjavim terenima Gorskog kotara, sasvim je osrednja, što nedvosmisleno pokazuju i merni instrumenti na testovima. Ako očekujete ono što može Toyota RAV 4, bićete razočarani. Subaru Forester i Audi Q3 su mnogo bolji van puteva, kao i Nissan X-Trail. Kia, izgleda, želi da bude otmena. Ako planirate da idete u lov, planinarenje ili pecanje, nemojte se brukati, da vas ne bi posle izvlačila neka Lada Niva ili Dacija Duster (Duster ima Nissanov 4×4 prenos). Ali Kia je dobro procenila – ko danas sa SUV-om ide u lov? Ko danas ima vremena da silazi sa puta? Kia ne može u ovom trenutku da napravi nešto poput Mercedesove G klase ili Toyote Landcruser, ili, možda i može, ali po kojoj ceni, i koja joj je šansa za uspeh?
Kia osvaja tržište korak po korak, „kuva“ konkurenciju u mlakoj vodi, pojačava neprimetno gas, i kada tržištu ponudi jedan veoma zabavan automobil za vožnju kakav je ovaj Sportage, svi ostanu zatečeni. Honda, koja je čuvena po svojim upravljivim, dinamičnim, sportskim automobilima (mislim na model CR-V), jedan je „težak slon“ koja nudi manje stabilnosti, manje uživanja, a više buke od jedne Kije Sportage. Kia čak ima i kvalitetnije materijale, bolje kočnice, bolju opremu, dužu garanciju i bolju servisnu mrežu. Da li će Honda odgovoriti? Nadam se da hoće, jer sam u detinjstvu bio oduševljen Hondama (i danas sam) i ne mogu tako lako da prihvatim da je jedna Kia toliko bolja. Gde je bila korejska auto industrija pre četrdeset godina? Pobediti japansku konkurenciju nije nimalo lako.
Međutim, loša preglednost će svakom smetati, zaista je naporno voziti Sportage po gradu. Utisak se znatno popravlja na regionalnim putevima i brzim saobraćajnicama, pošto su međuubrzanja daleko bolja.
Predrasude su u životu najskuplje, u bilo kom smislu. Obično vas puno koštaju. Nekad zbog njih ostanete bez ljubavi svog života, a nekada bez puno novca ili dobre garancije od sedam godina. Jer, ako odaberete neki nemački automobil, ovo će vam znatno olakšati račun u banci. A kad su predrasude u pitanju, evo još jedne koju mi je N1 uporno cenzurisao, pa ću je napisati danas za Danas.rs, a to je da je u Zagrebu mnogo ugodnije voziti automobil sa BG tablicama nego sa ZG tablicama (redovno vozim i sa jednim, i sa drugim). Zagrebački vozači su nepopustljiviji prema svojim sugrađanima čak i više od beogradskih vozača.
Već za 17.990€ možete kupiti Kiju Sportage
Cene svih verzija ovog modela možete videti na portalu kia.rs. Benzinac možete kupiti već za 17.990€, ali nemojte od njega očekivati nisku potrošnju. Dizelaš može biti vaš za 20.990€. Verzija kao na testu košta od 33.390€. Cene su orjentacione, svako od vas može tražiti ponudu, i dobiti možda i neke povoljnije cene. Uporedite cene ovog modela, sa konkurencijom, ali gledajte da to budu verzije sa motorima slične snage, dakle sa oko 180 KS, i da oprema sadrži isto što i GT-Line paket opreme. Otkrićete da je Kia daleko od najskipljih modela, a da ima daleko najdužu garanciju. Ako imate detaljnija pitanja u vezi sa ovim modelom, (jer nije poenta da pišem test na deset stranica), pošaljite mi pitanje na www.Najboljiauto.com/Pitajte. Naznačite da ste test pročitali na portalu Danas.rs, da biste dobili besplatan odgovor.
Ako vam je bezbednost porodice primarna, znajte da ni jedan auto nije dovoljno bezbedan, ali da su vam veće šanse da preživite u onom bezbednijem. Glavni konkurent ovom modelu Hyundai Tuscon dobio je tek 86% na EuroNCAP kreš testu (http://www.euroncap.com/en/results/hyundai/tucson/21319 ) i ako kliknite na strelicu ispod 86% vidićete da je zaštita grudnog koša u bočnom sudaru marginalna, a da je takva zaštita i putnika na zadnjem sedištu u frontalnom sudaru. Kod Kije je zaštita dobra (zelena boja) ili dobra (žuta boja), zato je osvojila 90% (http://www.euroncap.com/en/results/kia/sportage/22033 ) . Tolika je u proseku razlika i kod kočnica, ali i kod svetlosnog snopa. Duža garancija Kije, bolja servisna mreža, jedu velika prednost.
Hyundai Auto je bankrotirao pre par godina, kupila ga je izraelska firma, i pitanje je da li im opet sledi bankrot. Ako se to desi, opet će biti problema sa lagerom rezervnih delova. Ali ako vi želite manje bezbedan, manje stabilan i manje kvalitetan automobi, vi kupite Tuscon. Indikativno je da u svim uporednim testovima, u Nemačkoj i Engleskoj, Tuscon gubi od Kije, ali je razlika u poenima mnogo manja nego što bi to realno trebalo da bude. Očigledno je marketing važnije od objektivnosti. Moj vam je savet, uzmite i jedan i drugi automobil na jedan dan, važnim kupcima će diler uvek izaći u susret, probajte auto na raznim putevima, nemojte se vozikati samo po gradu, i onda donesite vaš sud, po onim prioritetima koji su vama važni.
Nissan X-Trail je kvalitetniji i prostraniji, RAV4 ima bolji prenos 4 x 4, a Audi Q3 je svekupno bolji automobil od ove Kije. To što sam naveo i mane testiranog automobila, to ne znači da je on loš, jer ja skoro 15 godina navodim sve mane na modelima koje testiram. Znam dragi čitaoci da to druge moje kolege ne čine, i da se mnogi od vas prvi put susreću sa mojim tekstovima, pa se navikavajte. Idealan automobil ne postoji. Kod mene ste vi na prvom mestu, a ne marketing.
Hyundai je decenijama pravio konkurentnije automobile od Kije, i ja sam to pisao. Danas je Kia mnogo bolja. Hyundai je imao pre nekoliko godina bolju servisnu mrežu u Srbiji od Kije. Danas je nema. Jako je teško pogoditi šta će biti u budućnosti, jer da mi je neko rekao pre deset godina da će Kia napraviti bolji SUV od Honde, slatko bi se nasmejao. A verujem i vi, zar ne? Ovo je jedan od onih automobila. Onih automobila od kojih sam se jedva rastao. Iako je to samo Kia. Nisam nalazio prave reči, ali sam pokušao, zato dozvolite ovom automobilu da ostavi jednako dobre impresije i na vas.
Šta ona kaže:
Kia Sportage sa paketom opreme GT-Line je luksuz na točkovima. Sve je na ovom automobilu tačno tamo gde i treba da bude. Putnici će moći da uživaju u udobnim sedištima, puno prostora i odličnoj zvučnoj izolaciji i imaće utisak da se voze u jednom otmenom automobilu. Novi Sportage i jeste otmen u svakom smislu te reči. Vrhunski kvalitet iskače iz svakog njegovog spoja i kutka. A motor? Motor vuče kao da ima više od 200 KS. Sa uzbrdicama se poigrava, a nema više od 2,0 litra radne zapremine. Ogibljenje zaista efikasno upija neravnine, tiho, bez vibracija. Putovanje sa ovom Kijom je pravo uživanje. Nisam uspela da pronađem ni jednu manu ovom SUV-u. Za ovaj novac ne možete kupiti bolji automobil.
Kome je namenjen ovaj automobil?
Kia nije najomiljenija marka na našim prostorima. Sigurno u detinjstvu niste sanjali da potrošite čitavo malo bogatstvo na neku tamo Kiju. Sanjarili ste o Mercedesu ili BMW-u, poneko o Audiju. A danas? Danas Kia nudi jedan novi model sa starim imenom, koji se na putu ponaša kao nemački automobil, ili, da budem precizniji, SUV. Kako je to moguće? Sasvim jednostavno: angažovali su nemačke inženjere, ono što nikome u Zastavi nije palo na pamet.
Kia ima drugačiju politiku prema kupcima. Ideja da se ponudi više za manje novca ruši konkurenciju. Ideja da ponudi garancija od sedam godina dok ostali nude tri ruši strahove da Kia nema kvalitet. A da li ga zaista ima? Rekao bi da ga ima, jer je novi Sportage daleko kvalitetniji, ozbiljniji, temeljniji automobil od lepotana kojeg je nasledio. Možda novi Sportage ne oduševljava mlađu populaciju vozača kao stari model, ali oduševljava u vožnji – plišanoj vožnji sa odsustvom vibracija, buke, trzanja i bilo kakvog naprezanja.
Na raspolaganju vam je 400 Nm i 184 KS, tako da od svake uzbrdice pravi ravnicu. Težina od 1,7 tona i dobra stabilnost itekako dobro dođu kada duva jaka bura, pa dok gledate kako vetar pomera ostale automobile po putu, vi uživate u preciznom praćenju putanje koju ste zadali ovoj Kiji. Šteta što ovo nije neka japanska marka automobila, jer bi to ovom „korejancu“ olakšalo život barem kada je dalja prodaja u pitanju. Ipak, ova Kija neće držati cenu kao Toyota, Honda ili Nissan. To je prosto tako. Da li je to fer? Statistike tvrde da nije, jer se Kia probila na vrh po najmanjem broju kvarova, bar u Americi, a povremeno i u Evropi, sve zavisi ko radi istraživanja i ko sabira podatke. Bilo kako bilo, uprkos manama, koje ima svaki automobil (jer ima čitalaca kojima nije jasno kako neki model može biti Best Buy kad ima toliko mana, evo i odgovora: može, jer ih ima manje od konkurencije), ovom modelu se smeši veoma lepa budućnost. Kia u Evropi raste, a raste jer su vlasnici oduševljeni što su dobili više nego što su očekivali, dok su, na primer, vlasnici FIAT-ovih automobila u Evropi (u Srbiji je FIAT prilično cenjen) itekako razočarani, posebno oni u Engleskoj, pa je ova marka pred bankrotom.
Vremena se menjaju. Nekada je FIAT bio predvodnik evropske auto industrije, bar kada su u pitanju mali automobili i napredna tehnološka rešenja, a danas rukovodstvo FIAT-a, u pripremi za eventualni bankrot, bez pravih modela na tržištu, samo može da gleda ogromni uspeh Kije i da se zapita šta su sve to propustili prethodnih decenija da bi došli na dno, a Kia na vrh. Korejska auto industrija je danas moćnija od francuske i engleske zajedno, a Italija je za njih „mala“. Možda je ipak kupcu bolje ponuditi kvalitetan automobil i time ga pridobiti u narednim decenijama, onako kako to radi Kia , a ne FIAT. Nije lako prelomiti i dati toliko novca za jedan korejski automobil, ali to je teško samo prvi put. Kasnije je već lakše, jer dobijate više nego što ste očekivali. Još da probate korejsku kuhinju (tvrdi se da je najzdravija na svetu), pa da stvorite još bolju sliku o svetu koji je za tako malo godina napravio tako mnogo. Nama u Srbiji je problem da izbušimo tunel propisne visine, a želimo da pravimo automobile za svetsko tržište. Koga mi zamajavamo? Samo sebe. Mogu ja da navijam za FIAT, odrastao sam uz njihove automobile, i dozvolite, voleo bih da je situacija obrnuta, ali zar je fer da vam sve ovo prećutim?
PREDNOSTI: Odličan elastičan motor od 184 KS. Izuzetno udobno ogibljenje, koje nudi i dovoljno stabilnosti. Dobra ponuda prostora, mesta ima mnogo i na zadnjim sedištima. Veliki prtljažnik od 513 litara je vrlo varijabilan. Ogromna nosivost od 600 kg je za svaku pohvalu (BMW X1 nudi samo 480 kg). Bogata oprema, kvalitetni ugrađeni materijali. Odlična finalna obrada, dobra pouzdanost. Vrlo dobra aktivna bezbednost. Jako malo zamara na dužim putovanjima. Dobar kvalitet audio uređaja. Izuzetno efikasne kočnice (pri brzini od 100 km/h do zaustavljanja pređe samo 34 metara – X1 potroši 36 m, a Mazda CX-5 35,5 m – prbi brzini od 140 km/h ta razlika između Kije i BMW-a je preko 5 m). Izvrstan hendling – nemački novinari tvrde suprotno iako ih merenja demantuju. Nenadmašna garancija od sedam godina.
MANE: Konkurencija nudi veću maksimalnu brzinu sa motorima slična snage. Brži pad vrednosti nego kod konkurencije. Cene servisa veće nego kod Renaulta ili Toyote (Kadjar, odnosno RAV4). Veliki prečnik okretanja od 11,7 metara – Qashqai traži 11,2 m a CR-V-u je dovoljno 11,4 m za isti manevar. Maksimalna brzina je ipak manja od Audija Q3. Otežana dalja prodaja. Na leru, dok je motor hladan, jedan je od najbučnijih u klasi, bučan je jednako kao 2.0 TDI u Audiju Q3 sa 49 dB. (pri 130 km/h je jedan od najtiših – za 10% je tiši od Mercedesa GLA – nemačka merenja se poklapaju sa mojim). Osrednja trakcija, posebno je nedovoljno dobar 4 x 4 prenos. Dizajn nije dovoljno avangardna kao kod prethodnog modela (eto šta se dešava, kad moram da popunim rubriku: Mane. O ukusima ne vredi raspravljati, ali možete probati.
Cena: od 17.990 €
DIMENZIJE : SPECIFIKACIJE
Dužina: 4.448 mm
Širina: 1.855 mm
Visina: 1.630 mm
Međuosovinski razmak: 2.670 mm
Rastojanje od tla: 210 mm
Prtljažnik: 513/1.575 l
Masa: od 1.670 kg
MOTOR : SPECIFIKACIJE
Zapremina: 1.995 ccm
Snaga: 184 KS pri 4.000 o./min.
Obrtni moment: 400 Nm u intervalu od 1.750 do 2.750 o./min
PERFORMANSE : SPECIFIKACIJE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 9,5 s
Maksimalna brzina: 201 km/h
Potrošnja (fabričko obećanje): 6,3 litara
Potrošnja na testu: 8,1 litara
EuroNCAP kreš test: 5 zvezdice
OCENE (od 1 do 5)
Prosečna ocena: 4,7
Dizajn: 4,5
Bezbednost: 5,0
Motor i menjač: 4,5
Performanse: 4,5
Potrošnja: 4,0
Cena i garancija: 5,0
Udobnost: 5,0
Ponašanje na putu: 5,0
Kvalitet i pouzdanost: 5,0
Ponuda prostora: 4,5
Opšti utisak: 5,0
Paleta motora: 3,5
Mogućnost dalje prodaje: 3,0
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.