Testirali smo: Mercedes A 170 (W169) 1

Kažu da su sve dobre stvari jednostavne: ništa ne bi moglo biti bliže istini kada je Mercedesova A klasa u pitanju. Ovo je dopadljiv, udoban i kvalitetan nemački automobil, bez direktne konkurencije na tržištu polovnih automobila.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović, urednik Najboljiauto.com i Testoviautomobila.rs

U čemu leži tajna uspeha ovog automobila? Nema sumnje – najviše u genijalnom monovolumenskom konceptu A klase s dvostrukom podom, koji nudi komfor srednje klase. Prostora ima više nego dovoljno i za putnike na zadnjem sedištu, iako je dužina karoserije samo 387 cm.

Za razliku od prethodne A klase, Mercedesovi inženjeri su na ovom modelu primenili potpuno drugačije polukruto parabolično oslanjanje s Wattovim polugama. Tako je ovim ogibljenjem postignut pravi kompromis između maksimalne stabilnosti i dovoljno velikog korisnog prostora.

Sigurne vozne osobine prati izuzetno čvrsta karoserija, koja je na uglednom EuroNCAP testu osvojila maksimalnih pet zvezdica. Iako je novi Mercedes izuzetno predvidiv i miran pri nagloj promeni pravca, zbog visokog težišta nije najbrži u slalom vožnji. A klasa i nema ambicija da se predstavi kao sportski automobil, mada se može pohvaliti izuzetno preciznim i direktnim servo upravljačem, te iznimno efikasnim kočnicama koje zaustavljaju vozilo pri brzini od 100 km/h za samo 39,0 metara.

Ni agregat od 1,7 litara i 116 KS nema sportskih gena u sebi, iako se rado vrti i raspolaže pristojno velikim obrtnim momentom od 155 Nm pri 3.500 o/min. Precizan menjač kratkih hodova odmeren je tako da potrošnja bude što niža, a ona je na testu prosečno iznosila oko 8,5 litara goriva. Zbog toga su i međuubrzanja u četvrtoj i petoj brzini skromna, ali i često nedovoljno ubedljiva za bezbedna preticanja, zato ovaj motor ne mogu da preporučim početnicima.

Odlična aerodinamika omogućuje da se sa ovim agregatom postigne maksimalna brzina od 188 km/h, ali i da šum vetra bude minimalan. Ono što je još važnije, je da je A klasa i na ovoj brzini veoma stabilna, upravljiva i predvidljiva. U Nemačkoj nema ograničenja brzine, pa možda jednog dana i uživate u ovoj brzini, ali samo ako ste dovoljno dobar vozač i ako imate mnogo vozačko iskustva. Znajte i da je vožnja auto putevima i preko 20 puta bezbednija od vožnje regionalnim putevima. Zato nemojte štedeteti na putarinama.

Testirali smo: Mercedes A 170 (W169) 2

A klasa je kvalitetna

A klasa (W169) je definitivno ispunila tri osnovna Mercedesova principa: kvalitet, udobnost i sigurnost. Pored velikog izbora agregata – četiri benzinska i tri dizel motora – kupcima su na raspolaganju tri nivoa opreme: Classic, Elegance i Avantgarde. Mada bogatstvo opreme nije glavna prednost A klase, naročito zato jer vas cenovnik upadljivo vuče ka skupim doplatama poput panoramskog krova, sigurnosni paket je izvrstan. Već osnovna verzija ima ABS/BAS, ASR i ESP, kao prednje i bočne vazdušne jastuke i zavese. Ovaj automobil ima još nekoliko neosporivih atributa, kao što su odličan imidž, dobro držanje cene i brzo pronalaženje novog vlasnika.

Ponuda motora sastoji se od četvoro cilindričnih benzinskih i dizel agregata. Benzinci su snage od 95 do 193 KS, a dizelaši od 82 do 140 KS.

Dodatni kvalitet ovog minivena jeste njegova svestranost. A klasa je svuda upotrebljiva – od zagušenih gradova, do uvek napornih i mučnih poslovnih putovanja. Jednako je privlačan muškarcima i ženama, a dizajnerski zadovoljava potrebu za konvencionalnim i modernim linijama. Za one kojima ovaj Mercedes nije dovoljno luksuzan, ovaj nemački brend nudi mnogo skuplje i kapacitetnije modele u svakom smislu te reči.

Međutim, za naše je prilike upravo ovaj „medvedić“ odličan ili čak, najbolji izbor u istoj cenovnoj kategoriji u kojoj niste mogli da pronađete ništa bolje od VW Golfa. Srećom, vremena se menjaju, a sa njima i ponuda na tržištu. Kao što su to uvideli i domaći kupci, neuspeh na „bojnom polju“ automobilske industrije se ne prašta, ali se po ovome čini da nemački gigant još uvek nema razloga da strepi za svoju budućnost.

Nije bez mana

Mercedes A klase je iznad prosečno kvalitetan i pouzdan automobil, što pokazuju statistike kvarova i pouzdanosti nemačkog TÜV-a.

Kod benzinskih su modela osetljive bobine. Od mehaničkih se problema ističu prednji silen blokovi i spone stabilizatora, a zabeleženo je i nekoliko slučajeva otkazivanja zupčaste letve volana.

Dizel verzije, sa common-rail motorima su u proseku pouzdanije od benzinaca, ako je verovati statističkim podacima a kod njih je bilo problema sa meračem protoka vazduha, brizgaljkama i EGR ventilom.

Ovo poslednje uglavnom je posledica nekvalitetnog goriva. Srećom, nisu zabeleženi problemi sa faznim lancem, kao kod dizelaša 2.2 serije OM 651.

Šta dama kaže?

Vrhunski kvalitet ugrađenih materijala se kod Mercedesa podrazumeva, kao i dovoljno mesta za putnike na zadnjem sedištu, uz veliki prtljažnik i odličan imidž koji svih ovih godina sija nesmanjenim intenzitetom. Vožnja Mercedesa ima poseban filing, toliko drugačiji od onog što nudi konkurencija, da sa sigurnošću mogu reći da je ovaj automobil jedinstven u svojoj klasi. Iako je pod haubom tiho galopiralo samo 116 „konjića“, u ovom automobili nisam imala želju da pritiskam gas do poda, već da što kasnije stignem na odredište. A klasu preporučujem svim damama, jer je to pravi ženski automobil.

Testirali smo: Mercedes A 170 (W169) 3

Kome je namenjen ovaj automobil?

Svima onima koji bezbednost svoje porodice stavljaju na prvu mesto, bez razmišljanja mogu da preporučim „mali“ Mercedes. Ukoliko volite nemačke automobile, pre svega Mercedes, i želite da platite za kvalitet, ovaj automobil bi trebalo da bude u vađem užem izboru. Avangardna tehnologija po fer ceni zaslužuje u najmanju ruku skidanje kape, ako ne i aplauz! Prva A klasa je bila za zaborav, druga generacija definitivno ne!

Šta kaže Andrej Kulundžić?

Odličan kvalitet izrade uz odličnu varijabilnost su više nego dovoljni aduti ovog pravog porodičnog automobila.

Tehnički podaci:

Maksimalna brzina 188 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 10,8 s
Prosečna potrošnja 6,6 l
Zapremina motora 1.699 ccm
Snaga 116 KS pri 5.500 o/min.
Dužina x širina x visina 384 x 176 x 159 cm
Zapremina prtljažnika 435/1370 l
EuroNCAP kreš test 5 zvezdica – 36 poena
Cena od 4.000 €

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari