Testirali smo: Nissan X-Trail 1.6 DCI 1FOTO: Branka Todorović

Nissan je nekrunisani kralj krosover i SUV klase automobila. Ali saznajte i koje su mu mane.

Tekst: Aleksandar Todorović, urednik Testoviautomobila.rs i Testoviautomobila.NET

Novi X-Trail je prijatnijo iznenađenje na tržištu: zadržao je moćni i upotrebljivi 4 x 4 pogon, ima mogućnost blokade centralnog diferencijala, ali je postao i veoma stabilan, dinamičan i otmen. X-Trail nije više kockast, i kada prevladate taj prvi šok, pripremite se sa za osećaj vožnje poznat u premijum brendu Infiniti (koji je u vlasništvu Nissana) i naterivanje 1.6 DCI motora do granica njegovih mogućnosti, jer jedva ćete dočekati da radite sa veoma preciznom ručicom šestostepenog manuelnog menjača. Prosečna potrošnja od 6,2 litara za vozilo teško preko 1,5 tonu odličan je rezultat, ali su mnogo snažniji magnet za kupce odlična aktivna bezbednost, bogata oprema i veoma povoljna cena. Ovoga puta testirao sam verziju sa samo prednjim pogonom, jer je jeftinija za 1.700 €. Novi X-Trail nije „veliki“ Qashqai, jer je ovo daleko bolji SUV – mnogo je udobniji i kvalitetniji, iako košta 24.339 €. Ako vam X-Trail nije dovoljno atraktivan, kupite skuplji BMW X3, jer ga sa ovim modelom najčešće porede nemački novinari, koji tvrde da je BMW ipak malo bolji. Da li je zaista tako? Pročitajte tekst i saznajte kako je moguće da baš Nissan ima najbolji SUV u klasi, kad to još „do juče“ nije bio.

Nissan je „odigrao“ vrlo mudro u poslednjih deset godina. Kompakt klasu, u kojoj nema dovoljno novca, prepustio je drugima, a kupce je oduševio automobilom za koji nisu ni znali da ga toliko žele – mislim na Qashqai. Nissan je napravio model koji svi vozači stariji od četrdeset godina žele: SUV koji to nije, jer Qashqai nikada nije ni imao ambicije da pridobije one kupce koji se zavaravaju da će imati gde da iskoriste svoj 4 x 4 pogon, već je bukvalno izvukao vozače iz „limuzina“ i objasnio im zašto je dobro imati malo veći klirens, ali i zašto je pozicija sedenja u krosoveru bolja za vas kada imate više od 180 cm i 100 kg. Nema tu velike filozofije – limuzine su ostale „iste“ kao što su nekada bile; iako danas jesu brže, štedljivije i tiše, ipak su limuzine, što znači da su niske, a kada imate 100 ili više kilograma vama izlaženje iz vozila nije tako ugodno kao kada ste imali dvadeset godina manje i bili u top formi. SUV-ovi i krosoveri jako dobro skrivaju vaše godine i vašu prekomernu težinu – preko 40% vozača u Evropi su gojazni (a i žene se zdušno trude da isprate ovaj trend).

Više nije najvažnije biti brz, već je važnije biti „bahat“, viđen i primećen, a SUV je za tako nešto daleko pogodniji od bilo koje limuzine. Šta će vam skuplji BMW serije 3 ako ne umete ili ne želite da ga vozite do maksimuma njegovih mogućnosti, tačnije – nećete nikad iskoristiti ni 50% njegovih mogućnosti? No, BMW ima svoje verne kupce; doduše, i njihovi tradicionalni kupci limuzina sve više traže SUV-ove. Zato je BMW osmislio X1, X2, X3, X5, a sada i X7. SUV-ovi su zavladali tržištem jer troše manje nego ranije, ali i zato što su mnogo stabilniji, dinamičniji i upravljiviji – moderna elektronika ih je prilično približila limuzinama.

Čemu ovoliki uvod?

Ako vam još uvek nije jasno zašto vlasnici Avensisa radije biraju RAV4, zašto zaljubljenici u Accord kupuju CR-V (može se desiti da i Toyota i Honda, nažalost, ugase svoje modele u srednjoj klasi, naravno u Evropi), biće vam sasvim jasno kada iz svoje limuzine uđete u novi X-Trail. X-Trail je mnogo udobniji, prostraniji i praktičniji od bilo koje limuzine u ovom cenovnom rangu. Čak i mnogo skuplji BMW serije 3, Mercedes C klase ili Audi A4 ni približno ne mogu da ponude nivo komfora koji nudi X-Trail. Nije prednost Nissana X-Trail samo u povišenoj poziciji sedišta, uz mnogo više mesta za kolena i glave na zadnjem sedištu, već ovaj automobil mnogo bolje apsorbuje neravnine sa loših puteva, a njih ima sve više i više u Evropi (nisu zakrpe na asfaltu prisutne samo u Srbiji).

Testirali smo: Nissan X-Trail 1.6 DCI 2

X-Trail je sa lakoćom moguće voziti gde god želite. Zakrčeni grad, loši seoski putevi, autoputevi, krivudavi planinski putevi, svaka vrsta puta prija ovom Nissanu. Zadnje Multilink oslanjanje daje ovom SUV-u odličnu stabilnost, a odličan, lagan, brz i progresivni elektro-servo upravljač vam nudi uživanje u preciznom nizanju krivina. Kada preterate sa gasom, uvek imate utisak da ste prikočili baš onoliko koliko je i trebalo, jer elektronski sistem nadzora koči umesto vas, za svaki točak odvojeno. Pedala kočnice se veoma lako i lepo dozira – jako je precizna i pruža prijatno mali otpor, a papučica kvačila je mekana kao kod nekog malolitražnog benzinca. X-Trail se vozi sa uživanjem i uz veoma malo zamora. Ovaj SUV može oduševiti totalne početnike za volanom, hronično loše vozače, ali i zadovoljiti iskusnije vozače, koji su navikli da u krivini dodaju gas. ESP su Nissanovi inženjeri podesili fenomenalno, i on na testiranom X-Trailu sa 19-icima funkcioniše besprekorno.

Novi X-Trail jeste lakši preko 100 kg u odnosu na stari model: ima za nijansu niže težište, mekše oslanjanje, i mnogo bolje podešenu elektroniku. Ostaje mi samo nejasno zašto Nissan ovom modelu nije promenio ime, jer je razlika ogromna. Ako neko misli da ozbiljni SUV-ovi moraju biti ružni i kockasti, onda može i dalje živeti u zabludi. Međutim, novi X-Trail ima ozbiljan 4 x 4 pogon, koji bi Honda ili Mazda rado videli u svojim modelima (CR-V, odnosno CX-5).

X-Trail voli grad: prednja i zadnja kamera sa ptičijim pogledom od 360 stepeni učiniće život mnogo lepšim onima koji mrze parkiranje. Elektro-servo asistencija upravljača pri malim brzinama je toliko snažna da za manevrisanje gradom treba utrošiti istu količinu energije kao i za jutarnje prelistavanje novina. X-Trail će žene prosto obožavati, ne samo zbog lakog parkiranja, već i zbog zadnjih vrata koje se otvaraju gotovo pod uglom od 90 stepeni, pa stavljanje i vađenje dečijih sedišta biva mnogo ugodnije. Ogromni prtljažnik od 550 litara sa vratima koja se elektronski otvaraju, i uz doplatu za treći red sedišta, čine ovaj SUV odličnim izborom za porodicu, svakako, ako vam je maksimalna brzina od 182 km/h dovoljna (fabrika optimistično obećava 186 km/h). Međutim, testirao sam automobil koji nije imao ni 1.000 pređenih kilometara, tek registrovan, pa je i motor bio daleko od razrađenog, iako sam dao sve od sebe.

Kad smo kod motora, on naravno ima lanac, kao i svaki agregat koji se nalazi pod Nissanovom haubom, i razvijan je u saradnji sa Renaultom, a jednako dobro radi u Mercedesu C klase (180 CDI). Mercedes i Nissan vole da prećute da je to izvorno Renaultov motor, a moćnici F1 su morali da izmene kompletna pravila kako bi Mercedes ove godine mogao da pobedi Renault (Red Bull Renault), posle pet godina vladavine Renaultovih motora.

Šta je to toliko sjajno kod 1.6 dCi motora?

Kupci su ponekad jako čudni. Žele veoma snažan i jednako toliko elastičan motor koji troši manje od automobila koji su vozili kao studenti, a koji nije imao više od 55 KS. Kupcima SUV-ova nije važno što njihova jedna guma sa alu felnom košta kao prosečna plata u Srbiji (ona realna, ne ona koju saopštava Vlada Srbije), ali im je od životne važnosti da mogu da pređu 200 km sa 10 litara goriva, što ovaj 1.6 dCi motor nudi, iako se nalazi u golemom Nissanu X-Trail. Uostalom, bogataši su uvek plaćali manje, pa je to davno uspostavljena tradicija, koja ne sme da se naruši.

Turbo dizelaš 1.6 dCi sa 16 ventila obradovaće svakog vozača prosečnom potrošnjom od 6,4 litara goriva. Iako ima relativno malu radnu zapreminu, zahvaljujući common-rail direktnom ubrizgavanju goriva i turbo punjaču promenljive geometrije, Nissan-Renault dizelaš nudi obrtni moment od 320 Nm i to pri samo 1.750 o./min. radilice. Mogućnosti motora su idealno usklađene sa novim, preciznim šestostepenim menjačem sa veoma dugačko izračunatom šestom brzinom (i peta brzina je dugo proračunata, važna je samo niska potrošnja), što na autoputu itekako dobro dođe.

Vrlo dobar prenos snage i izvrsno usaglašeno ogibljenje omogućuju ovom Nissanu X-Trail da „pleše“ na lošim putevima. Jako retko poskakuje, prosto klizi, a udari se osete samo na verziji sa 19-icama (kupite verziju sa 17-icama ako nemate nameru da prolazite kroz krivine kao Šumaher).

Nemojte misliti da 320 Nm i 130 KS nije dovoljno za X-Trail,jer on ima jednako dobra međuubrzanja kao konkurencija sa turbo dizelašima od 2.0 litra. Brojke su sasvim jasne: u šestom stepenu prenosa Nissan X-Trail potroši 15 sekundi, da bi ubrzao od 80 do 120 km/h. Toliko vremena traži i Ford Kuga 2.0 TDCi (140 KS, 340 Nm), Mazda CX-5 2.2 litara (150 KS, 380 Nm) 16 sekundi, Škoda Yeti 2.0 TDI 15 sekundi (140 KS, 320 Nm), VW Tiguan 2.0 TDI 15,5 sekundi (140 KS, 320 Nm).

U čemu je štos?

Pre svega, Nissan X-Trail jeste lakši od modela kojeg je nasledio, ali je sa svojih 1.680 kg teži od konkurencije (od njega je teži, recimo, novi Jeep Cherokee sa 1.790 kg), dok Mazda CX5 ima samo 1.475 kg, Tiguan tek 1.540 kg, a Yeti tačno toliko kao njegov „nemački brat“. Ford Kuga ima 1.617 kg. Odakle onda tako dobra međuubrzanja kod Nissana X-Trail? Prosto ima efikasniji menjač, koji manje gubi silu i snagu u prenosu od motora do točkova, a takođe ima i bolju trakciju. Šala? Ne, nije šala, Nissan jasno na svakoj štoperici pokazuje da sa motorom manje radne zapremine pobeđuje konkurenciju. Pobeđuje i kada je potrošnja u pitanju, jer nijedan od navedenih SUV-ova ne troši 5,0 litara pri umerenoj vožnji, već bar jedan litar goriva više. Svakako, nije niska potrošnja jedini adut ovog Nissana, njegov adut je i jeftiniji servis od konkurencije, kao i niža cena kompletnog motora, zahvaljujući Nissan-Renault saradnji.

X-Trail kupcima u Evropi dolazi iz Japana, sa japanskim gumama Brigstone i Yokohama. Kontrola kvaliteta je ista kao za premijum brend Infiniti, zato posebno ističem da je cena za X-Trail od 24.349 € prijatno niska. Toyota proizvodnju SUV-a RAV4 nije selila iz Japana, zato kupci koji žele Toyotu koja prelazi 500.000 km bez kvara biraju RAV4. Sjajan je i Avensis, kao i Nissan Qashqai koji dolaze iz Engleske, ali to su „japanski“ automobili koliko su i „engleski“. Želim da kažem sledeće: japanski automobil je pre svega automobil koji je proizveden u Japanu, ni manje, ni više od toga, a novac je samo vaš, pa imate prava da kupite, ili ne kupite japanski automobil. Svakako, koliko kupaca SUV vozila planira da zadrži kupljeni auto preko deset godina, ili sa više od 500.000 pređenih kilometara? Takvi su u velikoj manjini, takvi kupci menjaju vozila na tri, četiri ili pet godina, njima realno i ne treba SUV koji je vrhunskog kvaliteta, ali takve SUV-ove žele itekako kupci polovnjaka, zato se Toyota RAV4 ekspresno brzo i lako proda. To možemo očekivati i sa novim Nissanom X-Trail, koji je i sada kao polovnjak cenjen, ali zbog kockastog dizajna nekima ipak nedovoljno privlačan.

Testirali smo: Nissan X-Trail 1.6 DCI 3

Tek ste na pola puta da shvatite koliko je X-Trail sjajan SUV

Sada je već jasno da Nissan sa novim modelom X-Trail samo testira tržište u Evropi, koje je uporno odbijalo da prihvati neki veliki Nissan (u smislu da taj model ima značajno veliko tržišno učešće), jer nudi ovaj SUV sa samo jednim, doduše veoma vrednim dizel motorom. Osim toga, Nissan ima u paleti modela (bar u Evropi) i mnogo veće SUV-ove i terence, a pravilnik EU o smanjenoj emisiji CO2 tera japanske inženjere da ugrađuju slabije motore nego što bi to oni želeli. Morate znati da svaki brend mora da bude ispod određene granice emisije CO2, što najviše pogađa one brendove koji imaju velike i snažne modele u ponudi.

Kada na autoputu dostignete zakonom kažnjivu briznu, poželite da pritisnete gas do poda, i onda shvatite da je X-Trail na 180 km/h ne samo stabilan, miran, i upravljiv, već i da vozaču šalje dovoljno povratnih informacija šta se dešava pod točkovima. Veoma je otporan na bočni vetar i jaku košavu, prosto oduševljava kako X-Trail suvereno prati zadatu putanju. Kad vas stigne mrak, u Nissanu X-Trail je još lepše – instrumenti su ugodno osvetljeni, audio uređaj je odličnog kvaliteta, a farovi su zaista moćni. Jasno, svaki SUV je ovde u prednosti u odnosu na limuzinu, jer povišena pozicija fara daje veće šanse za bolji svetlosni snop. Zvučna izolacija je vrlo dobra, naravno, zbog poprilične visine, šum vetar je primetan na brzinama preko 160 km/h, ali ne i odviše zamoran. Prednja sedišta su jako udobna, dobro profilisana, položaj za upravljačem je lako pronaći ako ste visoki do 190 cm, a oni viši od toga moraće da obore naslon sedišta malo više nego što su možda navikli. Zapanjujuće udobno oslanjanje ne zamara putnike ni kada u vozilu provedu preko deset sati u nizu. Nissan X-Trail nije samo upotrebljiv kao 4 x 4 SUV, već i kao vozilo za naporna, duga putovanja.

Puno napredne tehnologije: vrhunska aktivna bezbednost

X-Trail je napravljen izuzetno kvalitetno i ozbiljno. U enterijeru se nije nimalo štedelo. Finalna obrada bi mogla da postidi kompletnu nemački konkurenciju, a cena ugrađenih materijala japansku. Modernom utisku o enterijeru doprinose maštoviti kokpit i centralna konzola, kombinacija sa automatskim klima uređajem i Connect navigacionim sistemom izgleda atraktivno. Ovaj sistem, između ostalog, objedinjuje Bluetooth, USB i iPad/iPhone konekciju, sa ekranom osetljivim na dodir i Google™ „Send to Car“ tehnologijom, koja vam omogućava da na kućnom računaru odaberete određenu rutu puta, te da je putem interneta prosledite navigaciji u automobilu. Zgodno, zar ne?

Novi Nissan je na Euro NCAP kreš testu ispunio očekivanja u ovoj klasi vozila – osim što je dobio maksimalnih pet zvezdica, on nudi dobru zaštitu pri bočnom i frontalnom udaru bukvalno za sve delove tela. Pogledajte sliku sa Euro NCAP kreš testa i videćete da su svi delovi lutke obojeni u zeleno i žuto (zelena boja označava da je zaštita dobra, a žuta da je adekvatna).

Kod skupljeg BMW X3  i Mercedesa GLK to nije slučaj. Kod BMW-a X3 zaštita za toraks je slaba, grudi lutke su dakle obojeni neprihvatljivom braon bojom za jedan premijum SUV. Citiram originalni opias EuroNCAP agencije: „In the more severe side pole impact, protection of the chest was weak.” Dakle u snažnijem bočnom sudaru, zaštita grudi je loša.

Kako je onda BMW X3 u ukupnom skoru dobio 88% od maksimalnog broja poena je pitanje za EuroNCAP. Kako stoji Mercedes GLK? On je bezbedniji od bavarskog SUV-a, sa ukupno 89%, ali je u ozbiljnom bočnom sudaru (pole) dobio tek 7,3 poena, što je dovoljno tek za ocenu: marginalna zaštita grudnog koša. Nissan je dobio 7,9 a BMW je katastrofalno loš sa 6,4 poena .

Zašto onda Nissan X-Trail nije dobio više od 86%? Objašnjenje EuroNCAP agencije je zato što sistem za automatsko kočenje nije deo serijske opreme kod osnovnog paketa opreme Visia. Dakle odaberite srednji paket opreme Acenta, i dobićete SUV koji bi trebalo da dobije bar 92% od ukupnog broja poena na kreš testu, dovoljno?

Ako mislite da su BMW X3 i Mercedes GLK bezbedniji u frontalnom sudaru, grešite: X-Trail je dobio 14,7 poena, BMW 14,6 a Mercedes GLK samo 14,3 poena. Meni je kod Nissana posebno simpatično što je još bolja zaštita suvozača nego vozača.

U odnosu na konkurenciju, Nissan ima napredniju tehnologiju aktivne bezbednosti, koja je jednako važna kao i pasivna bezbednost. Novi Nissan ima tri bezbednosna sistema, koji su objedinjeni u takozvani „Nissan Safety Shield“ – sigurnosni štit. Prvi od njih je „Blind Sport Warning“, koji je zadužen za nadzor „mrtvog ugla“. On funkcioniše sjajno i izuzetno vam mnogo pomaže u vožnji automobila kroz Srbiju (upozorava vozača treptanjem ikonice u retrovizorima, a zatim i zvučnim signalom). Jako je dobar i sistem za automatsko prepoznavanje znakova (deo srednjeg paketa opreme Acenta).

„Lane Departure Warning“ je sistem koji vam može spasiti život: svaki put kada nagazite belu liniju bez uključenog migavca, ovaj sistem će se oglasiti glasnim zvučnim i vizuelnim upozorenjem.

Najzanimljiviji je sistem „Moving Object Detection“, koji uz pomoć četiri širokougaone kamere, integrisane na prednjem i zadnjem delu vozila i u bočnim retrovizorima, omogućava da okolinu vozila sagledate iz ptičije perspektive, pod uglom od 360 stepeni. Slobodno možete da se oslonite na sliku nadzornih kamera, koja se prikazuje na centralnom displeju. Treba naglasiti da novi Nissan serijski ima usavršeni ESP (BESP 9. generacije), koji funkcioniše izvanredno, te pri naglom izbegavanju prepreke na putu spašava živote.

Testirali smo: Nissan X-Trail 1.6 DCI 4

i-KEY, DUGME ZA POKRETANJE MOTORA I KOMANDE NA UPRAVLJAČU

Nadzor nad novim Nissanom vrlo je jednostavan zahvaljujući komandama na upravljaču i inteligentnom i-Key, kojim na pritisak dugmeta otvarate vrata, pokrećete motor i polazite.

Šta ona kaže: Nissan X-Trail je prijatno iznenađenje u SUV klasi. Do sada je Nissan nudio robustan, kvalitetan i pouzdan X-Trail koji je bio najsposobniji na putu i van njega kada je u pitanju 4 x 4 prenos. Novi X-Trail je ostao jednako upotrebljiv, ali je postao mnogo lepši, luksuzniji, stabilniji i oku ugodniji. Jednako je otmen i enterijer, odiše luksuzom, kvalitetnim materijalima i nudi zaista puno udobnosti. Vaša porodica će sa ovim vozilom dobiti najviši mogući nivo bezbednosti, jer je X-trail na Euro NCAP kreš testu osvojio maksimalnih pet zvezdica.

Kome je namenjen ovaj automobil?

Novi X-Trail će birati svi oni koji otkriju da je ovaj Nissan bolji SUV od Mazde CX-5 ili Honde CR-V. Kupovaće ga i kupci Nissana Qashqai, oni koji su dobili trojke i oni koji imaju dovoljno novca da doplate za mnogo bolji automobil, jer je X-Trail neznatno skuplji. Tradicionalni kupci Nissanovih 4 x 4 SUV-ova će svakako sa oduševljenjem birati ovaj veoma štedljiv i veoma udoban automobil. X-Trail će kupovati i kupci Mercedesa GLK, odnosno BMW-a X3, jer su već nemački novinari X-Trail već stavili u uporedni test sa ovim modelima koji imaju znatno veće i snažnije motore, ali koji nemaju ni približno tako atraktivan dizajn.

X-Trail je SUV sa oznakom „Made in Japan“. Da li vama to nešto znači? Oni kojima to znači već vide ovaj Nissan u svojoj garaži. Ako ste već planirali da kupite Qashqai, smognite hrabrosti i kupite X-Trail, još kvalitetniji, uglađeniji, prostraniji i u svakom pogledu uspeliji SUV.

Pre nego što napravite „veliku“ grešku, zakažite test vožnju u Nissan LF Auto Centru i otvorite sebi mogućnost da umesto nemačkog SUV-a, kupite onaj kvalitetniji – japanski!

Novi Nissan prodaje se sa tri osnovna paketa opreme: Visia, Acenta i Tekna. Nivo opremljenosti odražava Nissanovu odlučnost da svim kupcima ponudi visoku tehnologiju. Stoga svi modeli dolaze sa Stop & Start sistemom, šest vazdušnih jastuka, alu felnama i tempomatom (klikni ovde i pogledaj kompletnu opremu). Svi Nissanovi motori imaju lanac umesto zupčastog kaiša, šta daje dodatnu sigurnost.

Prednosti: Odličan štedljiv motor od 130 KS, koji je dovoljno elastičan i snažan za preticanja. Vrhunsko oslanjanje – pravi kompromis između udobnog i veoma udobnog ogibljenja. Odlična ponuda prostora, mesta ima puno i na zadnjem sedištu. Veliki prtljažnik od 550 litara je vrlo varijabilan. Bogata oprema, umerena cena, umerene cene servisa. Odličan kvalitet, vrhunska pouzdanost. Vrlo dobra finalna obrada i još bolja ergonomija. Odlična aktivna bezbednost. Jako malo zamara na dužim putovanjima. Moćni farovi nude širok i dubok snop. Jako dobro drži cenu i nudi veliku varijabilnost. Nudi mnogo prostora za kolena u glave putnika. Dobar kvalitet audio uređaja. Genijalno I-Kay dugme. Napredni ESP devete generacije (BESP). ECO taster redukuje obrtni moment i samim tim potrošnju. Izuzetno efikasne kočnice (pri brzini od 100 km/h do zaustavljanja pređe samo 36 m). Garancija od 5 godina.

Mane: Paleta motora je zaista slaba – samo jedan motor, ali, na sreću, dizelaš po ukusu kupaca u Srbiji, 1.6 dCi. Mala nosivost od 470 kg pomalo razočarava: čemu onda tako dobra ponuda prostora, treći red sedišta i veliki gepek? Treći red sedišta je novina za X-Trail, ali na njemu ima mesta samo za hobite i patuljke. Veliki prečnik okretanja od 12,2 metara – Honda CR-V traži samo 11,4 m za isti manevar. Maksimalna brzina je ipak samo 182 km/h, treba sačekati snažniji motor ako ste navikli da jurite 200 km/h (stiže snažniji turbo benzinac u januaru). Previše liči na manji Qashqai. Relativno slaba servisna mreža – ukupno šest servisa u celoj Srbiji.

Cena: od 24.349 €

DIMENZIJE : SPECIFIKACIJE

Dužina: 4.640 mm
Širina: 1.820 mm
Visina: 1.710 mm
Međuosovinski razmak: 2.705 mm

Rastojanje od tla: 210 mm
Prtljažnik: 550/1.982 l
Težina: od 1.500 kg

MOTOR : SPECIFIKACIJE
Zapremina: 1.598 ccm
Snaga: 130 KS pri 4.000 o./min.
Obrtni moment: 320 Nm pri 2.000 o./min

PERFORMANSE : SPECIFIKACIJE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10,5 s
Maksimalna brzina: 188 km/h
Potrošnja (fabričko obećanje): 4,9 litara

Potrošnja na testu: 6,4 litara

EuroNCAP kreš test: 5 zvezdice

OCENE (od 1 do 5)

Dizajn: 5,0

Bezbednost: 4,5

Motor i menjač: 4,5

Performanse: 3,0

Potrošnja: 5,0

Cena i garancija: 5,0

Udobnost: 5,0

Ponašanje na putu: 5,0

Kvalitet i pouzdanost: 5,0

Ponuda prostora: 5,0

Prosečna ocena: 4,7

 

Opšti utisak: 5,0

Paleta motora: 1,0

Mogućnost dalje prodaje: 5,0

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari