Testirali smo: Peugeot 206+ 1.4 HDI 1Foto: Branka Todorović

Peugeot 206+ je štedljiv, udoban, praktičan i prilično pouzdan francuski automobil koji je kod nas i dalje popularan. Model iz 2010.godine možete kupiti za 4.000 evra.

Tekst: Aleksandar Todorović, urednik Najboljiauto.com i Testoviautomobila.NET

Peugeot 206+ je ozbiljna evolucija veoma uspešnog modela 206. Iako ima mnogo modernijih modela u B segmentu, Peugeot 206 i dalje jedan od najupravljivijih automobila u B segmentu. U poslednjih par godina svoje proizvodnje, doteran, i unapređen mali – veliki Peugeot je bio i najkvalitetniji. Kako se to obično kaže preležao je sve dečije bolesti. Sve ono što je na 206-ici bio problem, na modelu 206+ je otklonjeno.

Oni koji nisu imali prilike da provozaju ovaj automobil ne mogu da shvate zašto se on tako dugo proizvodio. Ali, 206+ nudi bolju dinamiku vožnje od veće 207-ice (koja je takođe pre nekoliko godina otišla u penziju), a zbog manje težine sa istim agregatima nudi bolje performanse uz manju potrošnju. Oznaka „+“ je samo skroman dodatak u nazivu modela koji je temeljno obnovljen: novi-stari Peugeot 206 ima primetno bolju zvučnu izolaciju, udobnije i usaglašenije oslanjanje, temeljnija sedišta, precizniji menjač i bolje kočnice. Ovo je jedan izvrstan mali automobil, koji prave zaljubljenike u vožnju ne može ostaviti ravnodušnim. Iako je malih dimenzija, nudi visok nivo komfora čak i na dužim turama, a velike svetlosne grupe, veliki amblem lava i sportske linije pomažu da pomerite dva ili tri puta skuplje automobile iz leve trake.

Testirali smo: Peugeot 206+ 1.4 HDI 2

Pri brzinama od oko 160 km/h, on prosto klizi autoputem – uglađeno, mirno i tiho, onako kako drugi automobili B segmenta ne mogu. Bravo za Peugeot i 206-icu, koja doživljava novu mladost. Prosečna potrošnja od 5,2 litara, uprkos velikim prosečnim putnim brzinama na testu, rezultat je vredan divljenja. Sa umerenom nogom na gasu, ovaj lepotan neće tražiti više od 4,5 litara evro dizela na svakih 100 km, što ne nudi niko u ovoj klasi. Pored toga, Peugeot sada nudi garanciju od pet godina, a to ga veoma približava potencijalnim kupcima.

Genijalno stilizovani Peugeot 206 ne igra samo na izgled: zahvaljujući turbo dizel agregatu od 1,4 litra i 70 KS, bićete prijatno iznenađeni kada se zaustavite na benzinskoj stanici i shvatite koliko malo troši. Peugeotovi common-rail motori su među najboljima na svetu, zbog čega su ih za svoje modele kupovali Mazda, Ford i Volvo. Iako je ovo i dalje jedan od najboljih automobila u B segmentu sa cenom do 4.000€, nije bez mana – ne nudi nivo pasivne bezbednosti na nivou najmodernijih automobila u ovoj klasi, nema ESP, a nema ni približno dovoljno mesta za odrasle putnike na zadnjem sedištu.

Ovaj automobil namenjen je, pre svega, mladim porodicama i onima kojima putnici na zadnjem sedištu nisu prioritet. Peugeot 206 se proizvodi već dugo, tako da su inženjeri dobar automobil doveli do savršenstva kada je u pitanju osećaj za volanom. Precizan menjač je idealno usklađen sa mogućnostima motora, a dovoljno brz i precizan servo upravljač i mekoća komandi su prosto savršeni. Drugim rečima, što više vozite ovaj automobil, više uživate, a meni je posebno zadovoljstvo predstavljala činjenica da kazaljka za nivo goriva u rezervoaru dugo miruje, čak i kada vozite veoma brzo. Udobno, sigurno ogibljenje je priča za sebe – prosto je neverovatno da automobil sa međuosovinskim rastojanjem od 244 cm ostaje tako dugo miran kada ga vozite našim autoputevima, koji imaju više zakrpa nego vaša baba bora.

Ipak, dopadljiv dizajn je ono što mladi kupci najviše cene. Peugeot sa modelom 206+ cilja upravo na ove vozače. Kupci u Evropi često biraju automobil „očima“. Testirani paket Urbane serijski sadržava klima uređaj, ABS, dva vazdušna jastuka i, na moje veliko iznenađenje, prilično ubedljiv audio sistem sa snažnim zvučnicima (doduše, prosečnog kvaliteta zvuka), kojima obično nije mesto u ovoj cenovnoj kategoriji.

Testirali smo: Peugeot 206+ 1.4 HDI 3

Lav modernog kroja

Iako se ovaj Peugeotov model pojavio oktobra 1998. godine, još uvek deluje privlačno, atraktivno i moderno. Bio je namenjen najpre kupcima kojima je Peugeot 207 bio preveliki. Od samog početka prodaje, zavladao je Evropom. Posle par godina, usledila je karavanska verzija SW, ali ovoga puta sa atraktivnim linijama, te je u ovom obliku 206-ica bila još i dopadljivija. Pravi pogodak usledio je sa kupe-kabriolet verzijom CC sa tvrdim krovom i dva motora, od 1,6 i 2,0 litra, sa 110 KS i 136 KS. Kasnije je usledila i limuzinska verzija, koja se kod nas do početka ove godine veoma uspešno prodavala, a sada je u ponudi samo hečbek verzija.

Iako toplo preporučujem 1.4 HDI agregat, kupcima ovako malih automobila je svaki evro važan, zbog čega se uglavnom odlučuju za jeftinije benzince, pogotovo model sa 1,1-litarskim motorom od 60 KS. Pomenuti model sa osnovnim motorom košta 9.000€, što je fer ponuda – ipak košta za nijansu manje od boljih i novijih modela. Ovo mu, pored izvanrednog dizajna, daje šansu da se bori sa realno boljima od sebe. Na svu sreću, 206-ica nije isuviše teška (1.013 kg), te sa snažnijim benzincem od 1,4 litra i 75 KS pruža sasvim zadovoljavajuće performanse.

Što se mana tiče, ovaj model ih nema mnogo. Elektronika više nije problem na modelu 206+. Kočnice bi mogle biti ubedljivije, oprema nešto bogatija, a prtljažnik spada među najmanje u klasi. Možda ne treba biti previše strog, pa isticati da je kvalitet plastike danas ispod nivoa klase kojoj pripada, ali zato svakako treba napomenuti da se za upravljačem prosečan vozač oseća pomalo skučeno i da bi položaj za volanom mogao biti bolji. Pa ipak, mali Peugeot se prilično uspešno nosi sa svojim „borama“, koje se spolja, zahvaljujući dobrom redizajnu nimalo ne vide. Međutim, kada se uporede i ostali parametri, zaključak je malo drugačiji. Spolja, model 206+ je još uvek privlačan, pogotovo verzija 1.4 HDI na testu.

Dobar motor koji je dovoljno štedljiv

Turbo dizelaš 1.4 HDI je, sa prosečnom potrošnjom od 5,2 litara goriva, osetno manji potrošač od benzinca od 1,4 litra, koji u realnim uslovima vožnje u proseku troši oko 7,0 litara. Iako ima relativno malu radnu zapreminu, zahvaljujući common-rail direktnom ubrizgavanju goriva i turbo punjaču, Peugeotov dizelaš nudi obrtni moment od 160 Nm, i to pri 2.000 o./min. radilice. Mogućnosti motora su idealno usklađene sa preciznim pestostepenim menjačem, koji vlasnici Peugeota prosto obožavaju – ne bez razloga.

U gradu se 206-ica se snalazi izvrsno zbog malog prečnika okretanja od 10,5 metara, po čemu je među najboljima u klasi. Preglednost pri vožnji je sasvim zadovoljavajuća, a retrovizori su dovoljno veliki. Drugim rečima, za volanom malog Peugeota lako će se snaći i oni koji su tek dobili vozačku dozvolu.

Muškarcima će biti malo teže, jer se čini da je ergonomija 206-ice osmišljena za osobe visoke između 160 i 175 centimetara. Volan se uopšte ne može podešavati po dubini, a ni po visini sa baznim paketom opreme. Imao sam utisak da sedim za volanom nekog „drevnijeg“ modela od pre par decenija. S druge strane, veoma je lako navići se na praktičan i pregledan kokpit. Na zadnjem sedištu Peugeot nudi manje mesta za kolena nego konkurencija, a utisak donekle kvari krov koji se relativno naglo spušta, mada ga nećete dodirivati glavom ukoliko ste niži od 180 cm, što se može primeniti na priličan procenat stanovništva.

Peugeot daleko više impresionira kada ga poterate autoputem, a štoperica potvrđuje da se radi o prilično brzom automobilu. Peugeot 206+ 1.4 HDI do brzine od 100 km/h stigne za 13 sekundi, a ukoliko tvrdoglavo držite nogu na gasu, shvatićete da „lav“ može da pojuri realnih 170 km/h (4 km/h brže od fabričkog obećanja), pri čemu ostaje dovoljno miran i bezbedan za dugotrajnu vožnju ovom brzinom.

U odnosu na Peugeot 206, napredak je primetan, a razlika nije samo u temeljnijem ogibljenju, koje pruža više komfora, već i kada je zvučna izolacija u pitanju. Ako ne možete da ostanete ravnodušni prema najuspešnijem dizajnu u B segmentu, preporučujem vam 1.4 HDI verziju, jer je gorivo preskupo, a osim toga ćete ga kasnije mnogo lakše prodati, jer svi obožavaju automobile koji troše u proseku 5,0 litara goriva.

Kvarovi na Peugeotu 206:

Elektronika je krivac u 50% slučajeva za neplaniranu posetu servisu. Zato pre kupovine polovne 206-ive proverite prvo stanje elektronike. Ona je kod modela 206+ mnogo bolja, zato i preporučujem ovaj unapređeni model, koji se proizvodio od 2009.godine.

Popravka elektrnike na 206-ici nije skupa, dovoljno je da „samo“ nađete iskusnog majstora. Uvek proverite diskove i pohabanost pločica.

Tokom 11 godina proizvodnje Peugeot je svoj popularni model unapređivao, kvarova je bilo sve manje, ali pouzdanost nije bila na zadovoljavajućem nivou.

Za one koji ne mogu da priušte mnogo kvlitetniji 206 plus, i odluče se za Peugeot 206 stariji od 7 godina, moraju da računaju da su odabrali model koji zahteva dosta brige.
Troškovi održavanja za Peugeot 206 1.4 sa turbo dizel common-rail motorom za nijansu su veća u odnosu na benzinski 1.4 agregat.

Peugeot 206 1.4 HDI je pravi izbor za vozače koji prelaze godišnje preko 30.000 km.

Posebno proveriti kod Peugeot 206 HDI:

1) Elektroniku
2) Turbo punjač
3) Pumpu
4). Diskove i pločice
5) Ventilacioni sistem

Peugeot 206 2.0 HDI 90 ks. U većini Peugeota 206 posle pređenih 60 000 km dođe do kvara na španeru (natezaču) zupčastog kaiša (pokida se), što može dovesti do teških oštećenja motora. Pokrive se ventili, a morate da radite i glavu motora. Zato menjajte kaiš i španere na 50.000 km. Moj vam je savet da kupite originalne.

HDi motori su veoma osetljiva na nečistoće u gorivu, zbog toga motor često radi neravnomerno, ali takođe može doći do kvara pumpe.

Peugeot 206 1.4 HDI 70 ks. Na određenim Peugeotima 206 dešava se curenje goriva iz cevi povratka goriva, problem je rešen zamenom zaptivke i dodatnim zatezanjem cevi. Loš rad u praznome hodu kada je motor hladan. Proveriti sve komponente, ako su komponente ispravne, ponovo programirajte ECU motora.

Često svetli lampica vazdušnih jastuka, zbog problema sa konektorom ispod sedišta. Potrebno lemljenje.

Automatski menjač na 1.6 16V može se desiti da neće da radi, potrebno je reprogramiranje ili zamena ventila. Moj vam je savet da izbegavate automatskim menjač na 206-ici. Na ručnim menjačima do 2003., teško se prebacuje u niži stepen prenosa, zbog loših ležajeva.

Na modelima proizvedenim između septembra 2001. do januara 2002., postoji problema sa bravom upravljača.Moguće prisustvo kondenzacije u zadnjim svetlima do 2003.

Prerano habanje prednjih amortizera može da izazove njihovo curenje. Moraju biti zamenjeni ako su procureli.

Peugeot 206 sa troja vrata. Ručica za obaranje zadnjih sedišta je nežna, može se slomiti.

Problemi sa benzinskim vezijama:

Benzinski motori 1.4 i 1.6 pate od čestih kvarova bombine. Verzijma sa dva ventila po cilindru često curi ulje iz glave. Vrlo često postoji problem sa ventilatorom za hlađenje motora, njegovo otkazivanje dovodi do pregrevanja motora, a popravka može biti skupa.

Podrhtavanje motora u praznome hodu, problemi mogu biti parametri regulacije rada motora u elektronskoj jedinici motora nisu ispravni, proveriti parametre, takođe proveriti nosače motora i menjača.

Kod modela koji su proizvedeni do 2000. godine, imaju problem sa propadanjem dihtunga glave motora i curenjem rashladne tečnosti.

Nemojte nikada voziti na rezervi, posebno ako imate Peugeot 206. Rezervoar goriva prazan, a na instrument table pokazuje da ima goriva u rezervoaru, reprogramirati ECU motora, apdejtovati softver, i očistiti rezervoar.

Ako se motor po startovanju gasi,pa se sam odmah upali, proveriti sve mase u prostoru motora i očistiti ih. Takođe ako se automobile ugasi posle paljenja prednjih farova, proveriti i očistiti mase iza oba prednja fara. Ovo se obično dešava kod modela starijih od desetak godina.

Testirali smo: Peugeot 206+ 1.4 HDI 4

Šta ona kaže:

Pored dizajna koji privlači pažnju svih generacija (neki ga smatraju neodoljivim, neki neusaglašenim i preteranim), ovaj auto nudi i veoma ugodnu vožnju. Lako ga je parkirati, a nije ni skup za održavanje, niti registraciju. Gepek nije odviše velik, a zadnja klupa se ne obora po pola, što je prava šteta. Motor je tih i jako štedljiv, a zvučna izolacija odlična. Od Peugeota bi se mogla očekivati udobnija sedišta, ali ona su tek prosečna i korpulentnije osobe će se u njih teško smestiti, dok će oni „kompaktnijih“ dimenzija biti sasvim zadovoljni. Zato sedišta odlično drže telo u krivinama, koje ovaj atraktivni „francuz“ uspešno ostavlja za sobom.

Bilo bi dobro da na zadnjem sedištu ima malo više prostora. U nedostatku boljeg načina, srpski vozači žele da maksimalno privlače pažnju automobilom, a Peugeot je u tome izuzetno dobar. Ni 206+ nije izuzetak – deluje bolje i skuplje nego što zaista košta.

Kome je namenjen ovaj automobil?

Peugeot 206 je za klasu bolji automobil od Fiata Punto Classic: primetno je udobniji, tiši, kvalitetniji i zabavniji za vožnju. Pored onih koji automobil biraju zbog dizajna, Peugeot 206+ će kupovati i oni koji će zbog najudobnijeg oslanjanja u klasi i veoma štedljivog motora zažmuriti na sitne nedorečenosti malog automobila po relativno povoljnoj ceni. Kao što je to bio slučaj i sa 308-icom, ljubitelji noćne vožnje će pogrešiti ako ne kupe 206-icu, jer ovaj automobil pruža jako širok i dubok svetlosni snop – preterano veliki farovi nisu tu samo radi izgleda, već i zbog vozača koji moraju često da putuju noću. Kako su u Srbiji su putevi skandalozno loši, najgori na Balkanu (ne računajući Albaniju), ova prednost 206-ice u odnosu na konkurenciju je u ovom smislu veoma izražena. Ako živite u Srbiji, vrednovaćete malo više prednosti francuskog automobila, koji će vam dati privid da su nam putevi daleko bolji, jer mirnoća upijanja neravnina na putu jeste ono u čemu je Peugeot najbolji.

PREDNOSTI: Izuzetno štedljiv i elastičan 1.4 HDI agregat od 70 KS, temeljna izolacija od buke, veoma udobno i dobro usklađeno oslanjanje, precizan menjač, brz i dovoljno progresivan servo upravljač, dobra dinamika vožnje, efikasan rad klima uređaja, jako dobri farovi sa širokim i dubokim snopom, mekane komande, ubedljiv audio uređaj sa vrlo dobrim zvučnicima, mali prečnik okretanja, dovoljno dobra vidljivost, vrlo dobar kvalit izrade, garancija od čak 5 godina, umerene cene održavanja. Brzo ga je prodati, a relativno je jeftin za održavanje. Ogromna autonomija vožnje od skoro 1,000 km, veliki rezervoar od 50 litara, za ovu klasu vozila. Avangardan, moderan i dopadljiv dizajn koji će još dugi niz godina biti atraktivan. Dobra međuubrzanja, stabilan i okretan automobil, odličan za početnike, ali i vozače koji uživaju u brzoj vožnji.

MANE: Elektronika je rak rana modela 206. Kod Peugeota 206+ je mnogo pouzdanija. Zupčasti kaiši i španeri lako pucaju, poželjna zamena na 50.000 km. Jako malo mesta na zadnjoj klupi, anemičan i slab osnovni benzinski motor od 1,1 litra i 60 KS, pasivna i aktivna bezbednost ispod proseka klase, loša ergonomija za osobe više od 180 cm, tasteri za otvaranje prozora umesto na vratima smešteni su iza menjača, putni računar i podešavanje volana po visini nije deo serijske opreme, čak ni skuplji paket Trendy ne nudi podešavanje volana po dubini. Bočne vazdušne jastuke treba doplatiti (220€), a deljivo obaranje zadnje sedišta 1/3:2/3 moguće je dobiti samo sa paketom opreme Trendy, to je ozbiljan minus za Peugeot, i varijabilnost karoserije. Kočnice ipak za nijansu ispod proseka klase.

Cena: od 3.500€

DIMENZIJE
Dužina: 3.870 mm
Širina: 1.660 mm
Visina: 1.440 mm
Međuosovinski razmak: 2.440 mm
Prtljažnik: 245/1.130 l
Težina: od 1013 kg

MOTOR
Zapremina: 1.560 ccm
Snaga: 112 KS pri 3.600 o./min.
Obrtni momenat: 270 Nm pri 1.750 o./min

PERFORMANSE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 13,8 s
Maksimalna brzina: 166 km/h
Potrošnja (fabričko obećanje): 4,0 litra
Potrošnja na testu: 5,2 litara

EuroNCAP kreš test: 4 zvezdica

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari