Testirali smo: Peugeot 207 1.4 90 Trendy 1

Elegantan, originalan, udoban i po mnogo čemu drugačiji od ostalih modela u klasi, Peugeot 207 ispunio je sve preduslove da uspešno konkuriše nemačkim automobilima na tržištu polovnjaka.

Zbog dinamičnih voznih osobina i sportskog dizajna, zaista mu je teško odoleti.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović urednik, Testoviautomobila.rs i Najboljiauto.com

Peugeot 207 je nasledio legendardnu 206-icu akon osam godina vladavine u B segmentu.
Tehnološki napredniji i jednako privlačan model 207, je samo učvrstiti pozicije Peugeota u ovoj klasi. Iako nije bilo moguće dostići cifru od 5,3 miliona prodatih primeraka koju je ostvario Peugeot 206, 207 je imao veoma široku ciljnu grupu. Francuski inženjeri su u potpunosti ispratili trend sazrevanja gradskih automobila, koji preko jedne decenije u proseku već prelaze dužinu od 4 metra. Peugeot 207 je u odnosu na svog prethodnika porastao u svakom pogledu, trudeći se da nastupi kao primetno veći i ozbiljniji automobil.

Međutim, iako cifre govore mnogo, ponekad ipak ne otkrivaju sve. Veći i moderniji „lav“ dugačak je 403 cm i širok 175 cm, a opet nudi manje mesta za putnike od konkurencije. Ergonomija jeste dobra, posebno ako se posmatra samo položaj vozača za volanom, međutim – zbog krova koji se relativno naglo spušta – nema previše mesta za glave putnika pozadi. Od prtljažnika ne treba očekivati više prostora nego kod 206-ice (razlika u zapremini je minimalna), ali se zato svakako može osloniti na bolju pasivnu i aktivnu bezbednost, koja je odlična.

Testirali smo: Peugeot 207 1.4 90 Trendy 2

Šarmantnom „lavu“ glavni adut svakako nije korisni prostor, već avangardni imidž. (Onima koji ne žele da se odreknu korisnog zarad lepog, Peugeot u ponudi donosi model Partner). Na prvi pogled je jasno da je ovaj automobil stvoren da se dopadne. Prvobitni pozitivan utisak dodatno se potvrđuje kada otvorite masivna vrata i dočekaju vas prefinjeni materijali u enterijeru, gde postaje jasno i zašto ovaj model nije među jeftinijima u klasi.

Treba istaći i da je veoma lako navići se na praktičan i pregledan kokpit. Kada startujete motor od 1,4 litra i 88 KS, prinuđeni ste da bacite pogled na obrtomer – motor je toliko uglađen i nečujan da se njegov rad veoma teško registruje. Ova prefinjenost uočljiva je i pri isparkiravanju. Progresivni servo upravljač je izuzetno lagan pri dosadnom manevrisanju, ali kada na auto-putu dostignete brzinu „sa one strane zakona“, upravljač postaje mnogo direktniji i čvršći. Zvuk motora oduševljava svojim ravnomernim, a dovoljno rezonantnim tonovima koji dobro prikrivaju nedostatak obrtnog momenta.

Ovaj šesnaestoventilac sa maksimalnim obrtnim momentom od 133 Nm pri umerenih 3.250 o/min. nema sportskih pretenzija, što je prava šteta jer je 207-icu izuzetno ugodno voziti brzim zavojima. Promena stepena prenosa vrši se precizno i lagano kao kod mnogo skupljih limuzina, što je činjenica koju su nemački novinari redom propustili da konstatuju.

Pedala kočnice je izuzetno osetljiva i „brza“, tako da imate utisak da upravo ovaj automobil ima najkraći zaustavni put u klasi. Pri brzini od 100 km/h, Peugeot se zaustavlja za 39,0 m, a što se fadinga tiče predstavlja neki prosek u klasi. Uz prilično mekano, ali ne preterano dobro izolovano oslanjanje, 207-ica je izuzetno ugodno prevozno sredstvo koja vrlo malo zamara putnike, a još manje vozača.

Testirali smo: Peugeot 207 1.4 90 Trendy 3

Ovaj utisak nameće se sam po sebi nakon četvoročasovne vožnje, kada iz automobila izađete sasvim sveži, i mada ga nije lako potvrditi ciframa, sasvim je jednostavno izmeriti buku od samo 72 dB pri brzini od 130 km/h, koja potvrđuje da ovaj Peugeot spada među tiše modele u klasi. Iako je u ovom modelu „kucao“ benzinac, na kraju testa sam utvrdio da, sa prosečnih 7,6 litara, nije ni previše žedan, posebno ako imate u vidu da je auto težak 1,200 kg.

Uz prosečno bogat paket opreme Trendy, koji pored standardne opreme ima i putni računar, manuelni klima uređaj, klimatizovanu kasetu, svetla za maglu i CD plejer, još bolje pristaje neki od izvrsnih HDI, common-rail agregata od 1,4 ili 1,6 litara. Čak i najslabiji turbo dizelaš od 70 KS raspolaže dovoljno velikim obrtnim momentom od 160 Nm, što je dovoljno za dobra međuubrzanja koja prati i veoma niska potrošnja od 4,5 litara evro dizela.

U svakom slučaju, koji god motor odabrali dobićete rafinirani, gotovo salonski automobil koji košta manje od nemačke konkurencije, a koji nudi više komfora i bezbednosti.

Jedan od najvažnijih faktora pri odabiru automobila možda je upravo dobra usklađenost mašine sa potrebama prosečnog vozača, što ponekad pogrešno nazivamo „dušom“ automobila. Ukoliko sa nostalgijom tugujete za vremenima kada su automobili imali „dušu“, bićete ugodno iznenađeni koliko su uspešno Peugeotovi inženjeri sofisticiranu tehniku prilagodili svim čulima.

Testirali smo: Peugeot 207 1.4 90 Trendy 4

Nije bez mana

U toku proizvodnje Peugeot 207 opozvan je čak 14 puta. Opozivan je zbog grešaka na pojasevima za vezanje, zbog elektronskih grešaka na motoru, zbog problema sa isticanjem kočione tečnosti iz kočionog sistema, ali i zbog električnih problema na modelima CC (kupe kabriolet). Opozvan je mali broj vozila (manji od hiljadu primeraka), a jedini opoziv zbog kojeg je povučeno 90.087 Peugeota 207 u servise vezan je za problem sa elementima ventilacionog sistema koji je onemogućavao pravilno korišćenje pedala.

Ventilacioni sistem sa vozačeve strane nije bio adekvatno pričvršćen za nosače. Tokom vožnje po neravnom terenu, svi ventilacioni provodnici mogli su se otkačiti i zaglaviti iza pedala, što je onemogućavalo korišćenje gasa, kočnice i kvačila. Na opozvanim primercima ventilacioni sistem je dodatno učvršćen. Opozvani su primerci proizvedeni od 02.06.2008. godine do 21.03.2011. godine, a brojevi šasija na opozvanim primercima su od VF3******34425127 do VF3******BW029045.

Šta kaže dama?

Mišljenja sam da će ovaj Peugeot će i najveće protivnike vožnje naterati da zavole upravljač i vožnju, jer 207-ica tako dobro prati želje vozača. Nežna ženska noga bi možda poželela nešto mekšu pedalu kočnice ili još snažniji servo upravljač, dok će snažniji pol (i žene sa ne tako nežnim stopalima) ovo primetiti samo ukoliko im je omiljeni automobil Grande Punto i čuveni Fiatov City mod. Prelep automobil koji je i veoma udoban, zato vam ga preporučujem.

Kome je namenjen ovaj automobil?

Vozači koji automobile ne smatraju običnim prevoznim sredstvom i žele da uživaju u udobnoj i jednako zabavnoj vožnji definitivno mogu računati na 207-icu. Peugeot 207 je iznad svega pun šarma i namenjen vozačima sa stilom koji sebi mogu i da ga priušte. Veoma bezbedan, stabilan, ovaj Peugeot smem da preporučim i mlađim porodicama sa decom. Dajte prednost vozilima koja su održavana u inostrantstvu.

Tehnički podaci:

Maksimalna brzina 180 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 12,7 s
Prosečna potrošnja 6,4 l
Zapremina motora 1.360 ccm
Snaga 88 KS pri 5.250 o/min.
Dužina x širina x visina 403 x 175 x 147 cm
Zapremina prtljažnika 270/923 l
EuroNCAP kreš test 5 zvezdica – 35poena
Cena od 3.500 €

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari