Testirali smo: Renault Clio IV 0.9 TCe GT Line

Ostavite komentar


  1. – U petom stepenu prenosa od 80 do 120 km/h potroši čak 23 sekunde, to baš nije sjano (Opel Corsa sa "starim" atmosferskim benzincem od 100 KS, bez turbo punjača, isto to obavi za 17 sekundi, iako motor ima tek 130 Nm obrtnog momenta.
    (Pisac teksta je zaboravio da napise da je spomenuta Opel Corsa imala 1400 ccm!)
    – Zanimljivo je da automobil lepo ubrzava samo do 150-155 km/h, nakon toga mu treba čitava večnost da dohvati 182 km/h
    – …agregat 0.9 TCe nije dovoljno elastičan, a može biti i žedan ako ga vozite brzinama preko 150 km/h.
    – Visok nivo buke od vetra pri brzinama iznad 160 km/h.

    Zasto sam naveo gore navedeno?
    islim da se pisac teksta toliko odusevio ovim Cliom da je zaboravio da isti ima 3 (tri) cilindra, 898 ccm, 1040 kg…pa mu je sve sto sam gore izdvojio iz teksta, postalo mana.
    "Lepo ubrzava samo do 150-155 km/h, jedva dohvati 182 km/h…visok nivo buke od vetra na brzinama iznad 160 km/h…"
    Namerno sam ponovio navedeno, jer to ne mogu biti mane ovakvog vozila.
    Pravi Renault i druge modele sa drugim motorima, koji lepo ubrzavaju i preko 150-155 km/h i idu brze od 182 km/h.
    Ovo je ipak samo jedan od predstavnika "C" segmenta ili…gradski auto s kojim se, s vremena na vreme, moze izaci i na drum!

  2. Zadovoljstvo je moje a nadam se i vecine sto imaju priliku da citaju Vase tekstove.Nacin na koji Vi pisete i objasnjavate je jako pristupacano i od koristi svima koje to interesuje…hvala

  3. Najlepsi auto u klasi definitivno, Reno je bas odskocio u odnosu na konkurenciju, a ALEKSANDAR je.nemadmsdan u auto novinarstvu, definativno

  4. @Zoran

    Gospodine, morate shvatiti da ja ne mogu da navedem sve podatke u testu. Pod dva, motori se porede po snazi i obrtnom momentu. Opelov motor ima 1.4 litara ali nema turbo punjač. Naveo sam taj primer, jer je Opelov motor 1.4 mnogo poznatiji našim vozačima od recimo Fordovog 1.0 EcoBoost motora, koji ima osetno bolje performanse, i bolju elastićnost. Za vašu informaciju, Clio IV pripada B segmentu a ne C segmentu. Paleta motora za model Clio 4 je slabija. Morate makar minimalno da se informišete. Hvala na komentaru, i hvala vam što me čitate.

  5. Nadam se da cete ovog sarlatana prestati da objavljujete, zaista je vec postalo iritantno. Admine prenesi tamo kome vec treba , da se raspitaju malo i vide da je ovaj covek koji pise ovo tezak salabajzer i da je provaljen od SVIH koji su nesto ozbiljniji u ovoj prici.sa automobilima

  6. Mene zanima koliko je kvalitetan ovaj motor ?Svi ovi novi turbo benzinci su jako nepouzdani.Nema ništa bez atmosferskog benzinca.Kvalitet je Mazdin 2.0 benzinac koji ima samo 120 ks.Taj ce da traje dugo.

  7. @Ratko Nikolić

    Gospodine Nikoliću postavili ste prilično teško i nezahvalno pitanje. Turbo benzinci bi trebalo da imaju nešto kraći životni vek od atmosferskih motora. Ali to nije uvek takav slučaj. Volvo i SAAB su još pre više od tri decenije ugrađivali turbo punjače u benzinske motore, i ti motori su bili nepoderivi. Kako? Pa koristili su mnogo kvalitetnije blokove motore, klipove, cilindre, ventile. I danas je tako. VW-ovi TSI motri (dakle turbo benzinci) imali su problem sa turbinom koja se raspadala pre 80.000 km. Čak i nemački Auto Motor und Sport to objavio u svom testu na 100.000 km (TSI motor na Golfu nije izdržao tih 100.000 km a remont te turbine nije moguć). Imali su TSI probleme i sa lancem. Danas je te probleme VW navodno rešio. Ja verujem da je tako, ali vreme će pokazati. Renault ima mnogo više iskustva od VW-a kada su Turbo punjači u pitanju. Sećate se Renalta 5 Turbo? Znate li koliko je titula u F1 uzeo Renault sa svojim Turbo motorima? Ali da se vratimo na vaše pitanje. Renault nema problema sa svojim turbo benzincima. I zaista je tako. Mazda? Mazda je uvek pravila odlične benzince motore (oni nisu bili na nivou onih u Hondi, ali nisu bili ni mnogo daleko). Ovaj novi motor od 2.0 litra bi trebalo da bude pouzdan. Ali jako je malo vremena prošlo da bi to mogli da tvrdimo od njegovog pojavljivanja. "Problem" sa njim je što ima jako veliku kompresiju, koja je kao kod motora F1 (motori u F1 nisu pravljeni da traju dugo, nego da daju mnogo snage iz male zapremine). Ako je Mazda koristila materijale vrhunskog kvaliteta, taj bi motor trebalo da bude pouzdan, ali sumanjem da je Mazdi bio cilj da konstruše najdugovečniji motor, jer da im je to bio cilj, stavili bi manju radnu kompresiju. Veći pritisak znači i veće naprezanje. Najbolji i najkvalitetnije turbo motor u ovoj klasi ima Ford, svoj 1.0 EcoBoost motor koji je po svim paramatrima najbolji. Ako želite odličan Renaultov turbo benzinac, odaberite onaj od 1.2 litra i 4 cilindra. Nemojte očekivati elastičnost 1.5 DCI motora, niti nisku potrošnju kao kod dizelaša, posebno u gradskim uslovima vožnje. Hvala vam na komentaru. Zadovoljni odgovorom?

Ostavite komentar


Auto

Naslovna strana

Naslovna strana za 22. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Gordana Bjeletić, novinarka

Dnevni list Danas su jedine profesionalne novine u Srbiji.