Redizajnirana Corolla osim dopadljivijeg dizajna sada nudi serijski Toyota Safety Sense tehnologiju. Tehnički odličan auto postao je još bolji. Corolla je postala mnogo tiša, još udobnija, a ostala je jeftina.
Zahvaljujući Toyota Centru Beograd, koji mi je ustupio Corollu na test saznaćete sve prednosti i mane ovog modela.
Tekst i foto: Aleksandar Todorović, urednik Najboljiauto.com i Testoviautomobila.net
Toyota proizvodi najviše automobila na svetu. Toyota proizvodi najkvalitetnije automobile na svetu. Toyotini modeli su najpouzdanija vozila, i pri tom su najjeftnija za održavanje. Corolla je u celoj toj priči na samom vrhu, brenda koji je broj jedan. Sve to nije dovoljno da bude broj jedan u Srbiji. Srpski kupci uporno daju prednost Škodi, koja nema kvalitet Toyote. U Americi nije tako, Toyota je tamo najcenjenija marka, a Škoda se i ne prodaje. Ovaj podatak sve govori.
Corolla je trenutno dostupna u više od 150 zemalja sveta i predstavlja oko 20 odsto Toyotine globalne prodaje, i ona i dalje ostaje najpopularniji model u ponudi japanskog proizvođača.
Kao što je Golf na našim prostorima svetinja, tako je Corolla isto to na globalnom svetskom tržištu. Znam da vam je teško da poverujte da Corollu možete kupiti za 15.500 evra, i da za taj automobil dobijate kao i za svaku drugu Toyotu punu garanciju od pet godina, i to bez ograničenja kilometraže. Može li to Mercedes? Može li to VW ili Opel?
Možda Honda nudi nešto slično? Ne to nudi Toyota, i ovaj automobil košta daleko manje nego što vredi. I dobro je da je tako, jer novčanici su nam sve prazniji i prazniji, posebno jer se „brzim vozom“ vraćamo u devedesete, sa najnesposobnijom Vladom ikada. Ali šta vas to briga, kupite Toyotu, a još bolje ovu Corollu, ona vas neće razočarati. Jer Toyota ne daje lažna obećanja, ovaj brend vam „samo“ nudi automobil koji se kvari manje od konkurencije, automobil koji je udobniji od konkurencije, i auto koji je veoma prostran i elegantan. Da li vam treba više? Verujem da ćete uprkos svemu kupiti Škodu, ali to je već vaš problem, a ne ljubitelja Toyote, i naravno srećnih, i ponosnih vlasnika Toyotinih automobila.
Motor ispod haube od 1,6 litara je po ukusu domaćih kupaca, 132 KS je sasvim dovoljno, kao i maksimalna brzina od 193 km/h, koju je moguće sa lakoćom održavati. Corolla je postala i veoma luksuzna limuzina, jer je tiho i na pomenutoj brzini. Bravo Toyota!
Toyota Corolla: vredi više nego što košta sa garancijom od čitavih pet godina
Toyotini dizajneri odustali su od prilagođavanja dizajna evropskim kupcima odlučivši da naprave Toyotu za ljubitelje Toyotinih automobila. Japansko poreklo još je vidljivije u enterijeru, koji nudi idealan spoj retro linija i aktuelnih trendova, odnosno rešenja sa modernom ergonomijom. Sedišta su veoma udobna, mesta ima dovoljno i na zadnjoj klupi, ergonimija je odlična i za vozače koji su viši od 190 cm i imaju više od 100 kg. Ogibljenje je mnogo udobnije od onog kod Aurisa, i zapravo ni jedan automobil u ovoj klasi nema udobnije podešeno oslanjanje od Corolle. Imajuću u vidu da imamo ubedljivo najgore puteve na Balkanu, sa najvećim brojem sirotinjski odrađenih zakrpa, pravo je čudo što ova Toyota nije ubedljivo najprodavaniji automobil u Srbiji. Neuporedivo je udobnija od Škode Octavije, koja je nemački tvrda (ona i jeste VW ali za siromašnija tržišta).
Enterijer je postao još kvalitetniji – sve je originalno, praktično i pregledno
Vertikalno postavljen kokpit evocira neka druga vremena – sedamdesete godina prošlog veka. Toyota ima tradiciju. Toyota ima stil. Toyota ume da napravi dopadljiv, a veoma originalan enterijer, i u tome je sa novom Corollom u potpunosti uspela. Ako hoćete da vam instrumenti izgledaju kao kod modela od pre desetak godina – kupite Golf.
Gotovo vertikalno postavljeni volan dopašće se onima koji sede pravilno i onima koji vole sportski položaj sedenja. Što se sporta tiče, sa ovim se sva priča o njemu završava, jer motor, iako ima 132 KS, nema dovoljno obrtnog momenta za današnje pojmove sportskih ubrzanja. Nemojte misliti da je Corolla 1.6 spor automobil, jer ona može i brže od 190 km/h bez naprezanja motora i bez nelagodnosti u stomaku čak i prosečnog vozača.
Tačno 132 KS na 6.400 o./min. sasvim je dovoljno snage za karakter Corolle
Motor nema sportski zvuk. Valvematic je uglađeni hi-tech agregat koji tiho radi i lepo prima gas. Razvoj snage je linearan i vrti se bez otpora i preko 6.500 o./min. Toyota za ovu mašinu daje garanciju od pet godina, bez ograničenja kilometraže. Sumnjate li i dalje u kvalitet? Iako Corolla nije sinonim za sportske automobile, niti to pokušava da bude, jako brzo dohvati 193 km/h. Maksimalni obrtni moment kod Toyotinog motora dostupan je već na 4.400 o./min. Morate pustiti motor da se lepo, muški oglasi, i naravno da postigne pomenute obrtaje radilice. Znam da će vam ruka i pre toga posegnuti za veoma preciznim menjačem, zapravo šaltanje je pravo zadovoljstvo. Neću preterati ako vam kaže da je Corolla „zarazna“, lepo se vozi, i diže vam raspoloženje, jer je stvarno ugodna za svaku vrstu vozača.
Ubrzanja su u proseku vrlo dobra, a za bolja međuubrzanja morate biti veoma vredni sa ručicom menjača, a potrebno je i da nagazite muški papučicu gasa do poda!
Potrošnja od 8,4 litara na kraju vrlo napornog testa (sa temperaturama u minusu) je sasvim zadovoljavajuća, dok sa umerenijom nogom na gasu, ali daleko od spore i letargične vožnje, Corolla 1.6 troši 7,0 litara goriva u proseku.
Vožnja i ponašanje na putu za čistu peticu
Nova Corolla mnogo nadilazi prosek klase, a po mnogim merilima pripada premijum vozilima. Ovo će retko koji evropski novinar napisati, jer je u nemačkim rukama, direktno ili indirektno, preko dve trećine auto magazina u Evropi – tako se najbolje štite interesi nemačke auto industrije. Zbog toga ponoviću ovo po ko zna koji put: posetite američke ili ruske sajtove, koje ne kontroliše VW. Često me pitaju kako je moguće da je Toyota Corolla tako loše ocenjena u nekim časopisima – eto odgovora. Najbolje je da zakažete test vožnju i sami procenite o kakvom se automobilu radi, jer je besmisleno da ističem kako sam daleko objektivniji od nemačkih novinara, koji su otišli toliko daleko da direktno rade za nemačke proizvođače automobila. Korporacije više ne poznaju granice i objektivno auto novinarstvo u Evropi je u odumiranju. Najsmešniji su oni koji to podržavaju, a takvih u Srbiji ima mnogo.
Posle deset sati vožnje sa nekoliko pauza, ostao sam svež, bez umora i bolova u leđima, što je nekada u ovoj klasi vozila bila retkost, ali kad god testiram Corolla, to je postalo pravilo. Zanimljivo je da Toyota nije posebno naglasila da je doradila oslanjanje, koje je postalo i tiše, i udobnije, savršeno pegla naše loše puteve. Zapravo Corolla je japanski „Mercedes“, ali moram da podvučem da se mnogo manje kvari od Mercedesa.
Nije bez mana
Nedovoljna vidljivost touch screena na suncu zaista iritira. Provetravanje-ventilacija je i dalje dosta loša, konkurencija je i tu bolja. Farovi su ispod proseka klase, snop ima nedovoljnu dubinu, tako da je vožnja noću brzinom većom od 150 km/h jako naporna. Ne postoji prostor za levu vozačevu nogu.
Prosečna međuubrzanja. Imidž Toyote u Srbiji je i dalje osrednji – tako da kupovinom ovog automobila nikoga nećete oduševiti – osim možda sebe. Corolla izgleda vrlo dobro – ali pogledajte Mazdu 3 – pogledajte dizajn Kijinih automobila – mislim da sam jasan, zar ne?
Nikako ne mogu da shvatim zašto nije moguće kupiti Corollu sa nekim snažnim dizel motorom od 2.0 litra. Pomalo je uvredljivo da se Toyotina limuzina nudi samo sa dizelašem od 1.4 litra – pa taj motor je primeren za Yaris, ali ne i za Corollu. Posle se u Toyoti pitaju kako ne mogu da dosegnu VW u Evropi. Da li inženjeri Toyote zaista ne znaju odgovor? Neka mi se slobodno obrate, neću im naplatiti odgovor.
Veoma dobra serijska oprema: imate sve što vama i vašoj porodici realno i treba.
Toyota je uvek imala bogatu serijsku opremu. Svaki Auris ima: devet vazdušnih jastuka, ESC – sistem za elektronski nadzor stabilnosti vozila sa sigurnosnim dodacima: TCS – elektronski sistem kontrole proklizavanja pogonskih točkova, VSM – Vehicle Stability Management, HAC – Hill Start Assist Control, ABS – sistem protiv blokiranja točkova kod kočenja, EBD – elektronska raspodela kočione sile, BAS – automatsko pojačavanje sile kočenja, disk kočnice napred i pozadi, imobilizator – elektronska blokada protiv pokretanja motora, ručni klima uređaj sa hlađenjem pregrade ispred suvozača, centralno zaključavanje, vozačevo sedište podesivo po visini, progresivni servo upravljač podesiv po visini i dubini, instant mobility kit – set za brzi popravak gume, električno podesiva spoljna ogledala u crnoj boji, zadnji krovni spojler, hromirani rub maske motora, hromirani nastavak izduvne cevi, 15″ čelični naplatci sa pneumaticima 195/65 R15, tempomat. Supervision – sportski merni instrumenti sa putnim računarom (komande na upravljaču), električno pokretanje prednjih stakala, Shift Indicator – M/T indikator promene stepena prenosa, radio/CD/MP3 audio sistem sa 6 ugrađenih zvučnika (2 visokotonska) i komandama audio uređaja na upravljaču, USB, AUX i iPod priključak za audio uređaj, podna konzola sa pregradom, držačem za čaše i naslonom za ruku. Da li vam je ovo dovoljno?
Šta kaže dama:
Svako putovanje sa ovom Toyotom je pravo uživanje. Redizajnirana Corolla je vrhunski automobil sa vrhunskom finalnom obradom i jako dobrim kvalitetom, koji se nudi po smešno niskoj ceni. Ipak neće moći da bude najprodavanija limuzina u Srbiji, jer su prosečni vozači beznadežno neinformisani. Ova Toyota predstavlja jako povoljnu kupovinu: za snažni benzinac 1.6 od 132 KS treba izdvojiti tek 15.500 evra.
Meni se Toyota dopala. Dobro je što postoji kamera, inače biste izgubili i poslednji živac prilikom parkiranja. Dizajn Corolle je dovoljno originalan, i elegantan. Ako poželite da vodite ljubav u Corolli (dozvoljavate da se to sme?) ostaćete razočarani, jer je mnogo toga na pogrešnom mestu. Japanski inženjeri izgleda nisu ništa naučili od Francuza. Na kraju krajeva, ovaj auto je namenjen porodičnim ljudima, a ne onima koji planiraju da imaju ljubavnice zar ne? Ako vaš muž želi baš Corollu, budite sigurni da vam je veran (bar u ovom trenutku – ili dok kupuje Corollu). Zbog toga ga svim srcem podržite ako mu se izbor svede na ovu Toyotu. Gepek je dovoljno veliki, tako da ćete na put moći da ponesete sve što vam treba (otvor je mali – odaberite Verso). Ako ste do sada vozili benzince, i ovakav motor 1.6 će vam biti dovoljno elastičan. Ja bih kupila Corollu, ali samo sa snažnijim dizelašem. Pošto njega nema, ovo nije auto za mene. Oprostite mi gospodo iz Toyote, ali ovo je Evropa. Mi volimo dizelaše. Razumete? Dizelaše koji imaju ogroman obrtni moment, jer vaš 1.4 D-4D ga nema!
Kome je namenjen ovaj automobil?
Vi sigurno nećete kupiti Corollu, iako ste pročitali kompletan tekst, zar ne? Razloga ima više, ali oni najvažniji su: ne dopada vam se – ima previše japanski dizajn, svi vaši prijatelji su kupili Škodu Octaviju – pa ćete je naravno i vi kupiti , benzinac nije ono što želite – a dizelaš od 1.4 litara nije ni za šta.
Niste ni svesni da Toyota drži cenu bolje od VW-a i Škode, i da ima znatno jeftiniji i redovni servis od pomenutih marki, ali i niže cene rezervnih delova. Nećete to ni proveravati nakon ovog teksta.
A da, da li ima i onih koji će kupiti Corollu. Pa ima ih, ne mnogo, ali takvi nisu ni čitali ovaj tekst. Zaljubljenici u Toyotu bi kupili ovo Toyotu i da ima mnogo više mana, nego što ih realno ima. Poklonici ove japanske marke, su najverniji kupci, jer znaju da ih Toyote nikada neće izdati na putu, i da ćete je prodati brže nego što su je kupili. Nekim je to sasvim dovoljno, i to su kupci Toyote. Vozači koji su veoma zahtevni kada je u pitanju kvalitet, ali ne i toliko kada su u pitanju performanse.
Ljubitelja benzinaca će kupiti baš testiranu verziju od 1.6 litara i 132 KS, takvi vozači umeju i znaju da se nose obrtnim mometnom koji je na „plafonu“.
Oni drugi kupci dizelaša, će grohotnim smehom ispratiti ponudu Toyote, koja zamislite Corollu kupcima u Evropi nudi sa minijaturnim dizelašem od 1.4 litara i 90 KS. Gospodo iz Toyote, pa nemojte nas više vređati više. Prestanite da ugrađujete Yarisov dizelaš u ozbiljnu limuzinu kao što je ova Corolla.
Naravno, shvatite ovo kao šalu, mnogima je i tih 90 KS „puna šaka“ snage. Toyotina limuzina, konačno osvaja na prvu vožnju (tako nije bilo sa starim modelom), na žalost, to realno ne vredi puno, jer je Toyota isuviše dugo pravila automobile koji su tek prosečno zabavni za vožnju. Ponavljam se, ali rizikovaću da budem dosadan, pa ću „drsko“ i ovo napisati: Corolla vam je kao suši (sirova riba sa pirinčem), shvatite koliko je dobra, tek kad je probate. Provozate!
To vam je isto, kao sa vinom, šampanjcem, ili ženama. Ne znate na čemu ste dok ih ne probate. Zakažite test vožnju, nemojte nikom verovati, osim sebi! I vašem sudu!
Palac gore: Redizajnirana Corolla sada nudi serijski Toyota Safety Sense tehnologiju. Izuzetno pouzdan, moderan, uglađen, tih i dovoljno snažan 1.6 agregat lepo zvuči i veoma ravnomerno razvija snagu. Odlična maksimalna brzina od 193 km/h. Odlično ubrzanje – do 100 km/h iz mesta mirovanja za 10 sekundi. Pouzdanost Corolle je velika prednost u odnosu na konkurenciju. Izuzetno udoban, komforan automobili koji veoma malo zamara na dužim putovanjima. Veoma kvalitetni materijali, dobra ergonomija, vrlo dobra zvučna izolacija. Mekane i dobro raspoređene komande. Sve je intuitivno i praktično rešeno. Toyotin znak je „prevara“ – on krije tehniku Lexusa. Odnos kvaliteta i cene je veoma dobar. Prosečna potrošnja od 8,4 litara je sasvim prihvatljiva. Odlična bezbednost, vrhunske kočnice, lako i precizno doziranje. Kao i svaka Toyota, jako dobro drži cenu. Precizan šestostepeni menjač, dobro usklađen sa mogućnostima motora. Garancija od pet godina, bez ograničenja kilometraže. Veoma povoljna cena od 15.500 evra. Obožavaće je i vaša partnerka. Nije zanimljiva lopovima.
Palac dole: Toyota kao da želi da prodaje automobile samo porodičnim vozačima – nema snažnih benzinskih turbo motora – nema snažnih dizelaša. Dakle paleta motora je nedovoljno dobra – blago rečeno. Sportski nastrojeni vozači bi poželeli i još brži menjač, poput onog kod Civica ili Golfa VII. Nedovoljna vidljivost touch screena na suncu zaista iritira. Provetravanje-ventilacija je i dalje dosta loša, konkurencija je i tu bolja. Farovi su ispod proseka klase, snop ima nedovoljnu dubinu, tako da je vožnja noću brzinom većom od 150 km/h jako naporna. Ne postoji prostor za levu vozačevu nogu. Prosečna međuubrzanja. Imidž Toyote u Srbiji je i dalje osrednji – tako da kupovinom ovog automobila nikoga nećete oduševiti – osim možda sebe. Corolla izgleda vrlo dobro – ali pogledajte Mazdu 3 – pogledajte dizajn Kijinih automobila – mislim da sam jasan, zar ne? Bezobrazluk Toyote u Evropi iritira – nude nam dizelaš od samo 1.4 litra i 90 KS u jednoj ovako dobroj limuzini. Japanci misle da su Evropljani loši vozači kao oni u Americi?
Cena: od 15.500 evra
DIMENZIJE: SPECIFIKACIJE
Dužina: 4.620 mm
Širina: 1.780 mm
Visina: 1.470 mm
Međuosovinski razmak: 2.700 mm
Prtljažnik: 452 l
Težina: od 1.260 kg
MOTOR: SPECIFIKACIJE
Zapremina: 1.591 ccm
Snaga: 132 KS pri 6.400 o./min.
Obrtni momenat: 160 Nm pri 4.400 o./min.
PERFORMANSE: SPECIFIKACIJE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10 s
Maksimalna brzina: 190 km/h
Potrošnja (fabričko obećanje): 5,9 litara
Potrošnja na testu: 8,4 litara
Euro NCAP kreš test: 5 zvezdica
OCENE (od 1 do 5)
Dizajn: 4,0
Bezbednost: 4,5
Motor i menjač: 4,5
Performanse: 4,0
Potrošnja: 4,0
Cena i garancija: 5,0
Udobnost: 5,0
Ponašanje na putu: 5,0
Kvalitet i pouzdanost: 5,0
Ponuda prostora: 4,5
Prosečna ocena: 4,55
—————
Opšti utisak: 5,0
Paleta motora: 2,0
Mogućnost dalje prodaje: 5,0
Ocena za ljubav: 1,5
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.