Testirali smo: Toyota Yaris 1.3 Bi Tone Plus 1

Pored atraktivne karoserije u dve boje i bogate opreme (dobio je i disk kočnice na zadnjim točkovima, koje su i dalje retkost u B segmentu), Yaris je po mnogo čemu prvi i najbolji u rastućem B segmentu.

Treća generacija Yarisa je već pet godina na tržištu. Najpouzdaniji i najprostraniji automobil u klasi (mada sa najmanjom dužinom), sa bogatim paketom opreme Bi Tone Plus, cilja i na zahtevnije kupce.

Testirali smo: Toyota Yaris 1.3 Bi Tone Plus 2

Tekst i fotografije: Aleksandar Todorović, urednik sajtova najboljiauto.com i testoviautomobila.net.

Najpre, Toyota je prva uvela hibridni automobil u ovoj klasi, Yaris Hybrid, još 2011. Ima i najbolju garanciju od pet godina bez ograničenja kilometraže i izuzetno pouzdani motor, 1.3 Dual VVT-i od 99 KS.

U cenovnoj kategoriji od oko 11.000 € izbor automobila je prilično velik, tako da su, zbog velike konkurencije, proizvođači automobila bili prinuđeni da i mala vozila opreme sofisticiranom opremom i podignu bezbednost gradskih automobila na mnogo viši nivo. Tu svakako najviše profitiraju kupci.

Iako u Srbiji mali automobili i uopšte, vozila ove klase nisu naročito popularna kod muškog dela populacije, više od ovog automobila vam nije potrebno, čak ni za putovanje na more.Yaris više nije najkonkurentniji auto u klasi – tron su preuzeli Opel Corsa i nova Škoda Fabia – ali jeste najbolji japanski automobil B segmenta.

Odista, nije sve u izgledu, niti u avangardnom dizajnu, ali kada lep dizajn prati oku ugodno osmišljen enterijer sa veoma kvalitetnim materijalima i hi-tech „džidža-bidže“ na koji današnji klinci otkidaju, jasno je da se Toyota kladi i na mlađe kupce, ali računa i na mnogo veću popularnost ovog modela na tržištu polovnjaka, što znači da će Yaris još bolje držati cenu, posebno dobro opremljeni modeli, kao ovaj na testu.

Toyota je napravila analizu kupaca Yarisa treće generacije i došla do zaključka kako kupci primarno vide Yaris kao pametan izbor. Ali Toyota želi da ovaj automobil ponudi i onim kupcima koji žele atraktivan mali gradski automobil. Paket opreme Bi Tone je odgovor na takve želje.

Motor i menjač odlični

Menjač je vrlo dobar – precizan i brz, raspored brzina je dobro pogođen, samo kad bi motor imao više od 99 KS, „žurka“ bi bila potpuna.

U Yarisu koji je predstavljen 2011. godine, izbor 1.3 Dual VVT-i motora je bio najpreporučljiviji, ali sada je Yaris postao dinamičniji, stabilniji, neutralniji i tiši i traži veći obrtni moment.

Testirali smo: Toyota Yaris 1.3 Bi Tone Plus 3Pošto turbo benzinca nema u ponudi, moraćete da se oslonite na jedini dizelaš 1.4 D-4D sa 90 KS, ali i sa 205 Nm, što je „malo više“ od 125 Nm koliko nudi benzinac 1,3, odnosno 93 Nm (1,0).

Ukoliko želite udoban, praktičan, pouzdan i veoma štedljiv automobil, možete odabrati i osnovni, najslabiji motor koji se ugrađuje u Yaris.

Toyotin 1,0 VVT-i agregat od 2014. godine ima poboljšano sagorevanje i redukciju unutrašnjih gubitaka, te termičku iskoristivost od čak 37%.

Motor je koncipiran tako da može raditi u Atkinsonovom ciklusu na nižim obrtajima, a u otto ciklusu kod većih opterećenja.

Kako bi se smanjili mehanički gubici, pre dve godine modifikovani su podizači ventila i modifikovan je sistem razvoda paljenja – dodat je jedan zatezač.

Povećanjem kompresije, povećana je i efikasnost sagorevanja, a pri tome su unapređeni ventili kako bi se smanjila buka.

Izmenjena je i usisna grana koja je povećala brzinu ulaska vazduha u cilindre, a samim tim poboljšana smeša i ubrzano vreme sagorevanja.

Ovaj motor od 69 KS sada ima potrošnju od 4,1 l/100km po fabričkim podacima i emisiju CO2 od 99 g/km (-15%).

Opisao sam ovaj motor jer njega najviše tražiti tradicionalni vlasnici Yarisa, koji niti voze na limitu, niti su kupili ovu Toyotu zbog vratolomija na putu. On je na testu trošio oko 6,0 litara, što je za 1,0 litar manje od agregata 1.3 VVTi sa 99 KS.

Prosto, Yaris je jedan siguran i bezbedan automobil za putovanje od tačke A do tačke B, a ako odaberete bar snažniji benzinac, moći ćete da osetite naznake koliko ovaj automobil zapravo i može.

Zapravo, ideja japanskih inženjera je bila da vozačima početnicima, lepšem polu i vozačima u poznijim godinama podari jedan veoma upravljiv i siguran automobil u kojem će se osećati ušuškano i prijatno.

Kod novog Yarisa nema nervoznih reakcija, a ESP, odnosno VSC mi se nijednom nije uključio, jer su mogućnosti ovog novog ogibljenja daleko iznad mogućnosti motora od 125 Nm.

Yaris je i porodični automobil

Yaris treće generacije je izuzetan mali porodični automobil. Sa preko šest miliona prodatih Yarisa, ovaj model iz B segmenta spada u najuspešnije Toyotine modele. Nudi najbolju preglednost u klasi, najkraći krug okretanja i najprostraniju zadnju klupu, ali nije bez mana.

Prvi minus koji sam primetio je stari nedostatak – upravljač veoma malih hodova podešavanja, koji prosto ne može da se izvuče dovoljno da biste mogli da ga dohvatite kada maksimalno odgurnete sedište, koje ste prethodno oborili i pripremili za duži put.Japanski inženjeri nisu baš najbolje shvatili proporcije Evropljana, koji ipak nemaju nesrazmerno dugačke ruke u odnosu na visinu. Problem se rešava tako što za volanom ove Toyote morate sedeti „školski“, a zapravo je tako i najbezbednije, sa prilično podignutim naslonom sedišta.Sve ovo subjektivno opisujem iz mog ugla sedenja, sa mojih 184 cm visine. Pošto većina kupaca Yarisa u Srbiji ima oko 165 cm i do 70 kg, ovo neće uzeti kao nedostatak.

Drugi minus je pomalo zbunjujuće tanak naslon za ruke – toliko tanak, da na njega ni dete ne može komforno da osloni lakat, a kamoli da vozač može da ga podeli sa saputnikom. Kad je naslon za ruku spušten, vožnja gradom je otežana, jer smeta ručica parkirne kočnice.

Naglašeno metalni zvuk motora na iznad 4.000 o./min. radilice zaista može zasmetati starijim vozačima, kao i onima naviklim na dizel motore, jer imate utisak da mu vadite „dušu“ i sve ostalo što u njemu postoji. Ako ste mladi duhom i telom i veoma tvrdi na ušima, ovaj zvuk će vam razbijati monotoniju usled međuubrzanja koja nisu sjajna, ali su bolja od proseka klase.
Ugao naslona sedišta se neprecizno podešava, jer se naslon polugom pomiče u koracima. Zar Toyota ne može da primeni bolje rešenje?

Dobrih osobina ima daleko više: Touch & Go multimedijalni sistem sa navigacijom je pravo osveženje u ovoj klasi, a tu su i dobri zvučnici, nova, tvrđa, temeljnija sedišta i bogata oprema već sa paketom Luna.

Vlasnici ovog automobila moći će da putuju i plaćaju manje od 7,0 litara na svakih 100 km, a da pritom nikako neće biti u grupi sporijih na autoputu.

Uz nizak koeficijent otpora vazduha, možete ugodno razgovarati sa ostalim saputnicima, čak i kada se vozaču žuri.

Yaris ima veći displej sistema Touch 2 (dijagonale 7″). Za svaku pohvalu je i zadnja parking kamera.

Možda će vlasnici novog Yarisa najviše vremena provesti u gradu, ali sa njim se može dugo putovati bez većeg zamora, u šta sam se i sam uverio. Sedišta su u novom Yarisu daleko udobnija, a i ergonomija je poboljšana. Šteta je što oni viši od 185 cm neće moći tako lako da pronađu idealnu poziciju za upravljačem.

Zadnja klupa automobila je udobna, a treba pohvaliti i potpuno ravni pod, što olakšava sedenje petom putniku u sredini.

Inteligentnim uređenjem putničkog prostora, japanski inženjeri su i putnicima pozadi podarili dovoljno mesta za kolena kojima je u ovoj klasi uvek tesno. To nije slučaj u novom Yarisu, koji je najprostraniji automobil u klasi, iako ima najmanje spoljne dimenzije. Iako više nema kliznu zadnju klupu, Yaris je dovoljno varijabilan, odnosno, nudi dovoljno više u odnosu na konkurenciju.

Instrumenti su se, nakon prve dve generacije, preselili na svoje pravo mesto – ispred vozača, i nisu više digitalni, već su analogni, onako kako to vole evropski vozači.

Kvalitet na prvom mestu

Toyota svoju politiku u osvajanju svetskog tržišta automobila decenijama bazira na vrhunskom kvalitetu, čime je uspela da pridobije poverenje milionskog broja kupaca. Sa novim Yarisom se, međutim, otišlo korak dalje: avangardni dizajn karoserije novog kompakta samo nagoveštava moderno osmišljenu centralnu konzolu sa preglednim kokpitom, koji pomalo evocira izgled konceptnih automobila.

Velika visina i kratak „nos“ glavni su atributi Yarisa, tačnije – „mala tajna“ odlične ergonomije ovog japanskog automobila koji, kao što sam već pomenuo, u karoseriji dugačkoj 388 centimetara nudi dovoljno mesta i za krupnije osobe na zadnjoj klupi. Glavni konkurent VW Polu može se pohvaliti i odličnom finalnom obradom, koja je čak na nivou skupljeg Aurisa.

Nemački ADAC i TÜV priznaju da se skoro svi Toyotini modeli veoma retko kvare, dok je, po nekim američkim istraživanjima, razlika u kvalitetu još izraženija u korist japanskog brenda u odnosu na ono što nudi konkurencija. Ugrađeni materijali u Yarisu odličnog su kvaliteta, pri čemu tapacirung deluje posebno izdržljivo.

Yaris je ipak dovoljno brz

Testirana verzija Yarisa sa 1.3 Dual VVT-i agregatom ima isti motor kao Auris 1.3. Ovaj Toyotin motor može se pohvaliti veoma „ispeglanom“ krivom obrtnog momenta. Već pri 3.000 o./min., motor isporučuje silu od 120 Nm, što je sasvim dovoljno za vožnju bez naprezanja, ako ne žurite puno.

Uz dobro proračunate prenosne odnose u menjaču, međuubrzanja su prihvatljivo dobra ako vas je samo dvoje u kolima.

Zbog dugačko izračunate šeste brzine, često zaboravite da su međuubrzanja u ovom stepenu prenosa prilično slaba. Ionako maksimalnu brzinu možete da ostvarite samo u petoj brzini, odnosno ako vam je baš stalo da pojurite realnih 177 km/h, odnosno 2 km/h više nego što fabrika obećava.

Mnogo je lakše i opuštenije voziti oko 150 km/h u šestom stepenu prenosa, kada su i obrtaji mnogo pristojniji, a buka sasvim podnošljiva.

Najviši sigurnosni standardi ugrađeni su već u osnovnoj opremi Luna:

· ABS, EBD, VSC, TRC i BA

· Vazdušni jastuci za vozača i suvozača

· Bočni vazdušni jastuci

· Bočna ojačanja

· Nasloni za glavu napred i pozadi podesivi po visini

· ISOFIX pričvršćenje dečjeg sedišta u drugom redu (2 kom.)

Yaris je i dovoljno siguran: oštećenja na autoputu guta poput većih limuzina, mirno i bez buke. Ugledni Euro NCAP kreš test je ovaj automobil ocenio najboljom ocenom, odnosno, sa maksimalnih pet zvezdica i 89% mogućih poena.

Mala-velika Toyota nije samo bezbedna, već i veoma praktična zahvaljujući EasyFlat sistemu ravnog poda u prtljažniku. Pored toga, prtljažnik sa osnovnih 286 litra povećava se na impresivnih 1.183 litara jednostavnim obaranjem sedišta. Zahvaljujući naprednoj ergonomiji, udobnost je izvanredna, a čak je i ogibljenje prilično mekano podešeno.

Šta ona kaže:

Cena testirane verzije od 16.030 € sa paketom opreme BiTone plus prosto boli. Utešno je što se Yaris sa slabijim paketom opreme (ali takođe u dvobojnoj karoseriji) nudi na akciji za 13.490 € (redovna cena je 15.330 €).

Dizajn privlači oko – Toyota konačno izgleda moćno i sportski. Enterijer sada deluje i veoma kvalitetno, a ne „samo“ inovativno i zabavno, pa će vam pogled stalno privlačiti neki novi, simpatični ili praktični detalj.

Mnogo luksuza u malom–velikom automobilu preporučuje Yaris i zahtevnijim kupcima.
Yaris nije više samo ženski automobil, ali i žene danas voze mnogo brže, kapacitetnije i veće automobile, pa zašto se ne bi navikle i na činjenicu da je Yaris najbolji sa testiranim motorom 1.3 VVT-i?

Možda je bolje da kupite veći Auris, jer dobijate mnogo veći automobil sa istim motorom po istoj ceni.

Meni je Yaris dovoljno brz i sa motorom 1.0 VVT-i, a njega sada možete kupiti na akciji za 10.990 € – u cenu su uključene i alu felne.

Kome je namenjen ovaj automobil?

Testirana verzija je zaista preskupa – košta preko 16.000 €, što je previše čak i za najkvalitetniji i najpouzdaniji auto u klasi. Yaris BiTone Plus će u Srbiji birati retki.

Toyote se mnogo manje kvare od premijum nemačkih automobila, ali to kupcima nikako nije dovoljno. U prebogatoj Evropi, kupci menjaju automobile na tri do četiri godine.

U Toyoti to znaju, pa kako nije bilo potrebe za suštinskim konstrukcijskim izmenama, napravili su paket BiTone zahvaljujući kojem je Yaris iznenada postao prava gradska atrakcija.

Testirali smo: Toyota Yaris 1.3 Bi Tone Plus 4

Možda je Audi A1 atraktivniji, možda i ne, ali Toyota po prvi put pokušava da igra na kartu „šika“ i pridobije i one kupce koji ne gledaju svaki evro prilikom kupovine automobila.

Toyotini kupci su jedni od najzahtevnijih kupaca na svetu – očekuju da ih automobil služi godinama bez kvarova i da je servis jeftin.

Ako pogledate tabelu servisnih troškova, ustanovićete da vas Yaris posle 120.000 km ili osam godina za redovno održavanje košta 971 €, a to je daleko manje od konkurencije.

Yaris će birati i oni koji cene udobne automobile, automobile sa dobrom zvučnom izolacijom, odličnom dinamikom vožnje i vrhunskim kočnicama. Ovo je bezbedan auto koji mogu da preporučim i porodicama, jer nudi obilje prostora.

Ponekad manje može značiti i više, jer iako za ovaj novac možete kupiti veće automobile poput FIAT-a 500L ili Škode Rapid, kvalitet je na strani Toyote.

Da li sam pomenuo da upravo Yaris najbolje drži cenu u klasi, a usto se najlakše i najbrže prodaje i nije česta meta lopova?

Premalo je prostora da bih istakao sve prednosti ovog automobila, pa ću samo pomenuti da Toyota nije slučajno broj jedan po broju proizvedenih automobila na svetu. Voleo bih i da ih konkurencija dostigne i prestigne i da svi proizvođači nude vrhunski konstruisane automobile po prihvatljivim cenama.

Najbolje je da zakažete test vožnju i sami odredite da li je Yaris idealan automobil za vas.

PREDNOSTI:

Originalan, avangardan dizajn koji će svakog ostaviti bez daha. Vrhunski kvalitet izrade i veoma dobro izbalansiran trap. Najpouzdaniji automobil u klasi. Precizan šestostepeni manuelni menjač kratkih hodova je odlično uparen sa mogućnostima motora. Vrlo dobra i kompletna serijska oprema već sa paketom Luna. Odlična preglednost, najbolja u klasi. Neutralno ponašanje u krivinama, veoma otporna na bočni vetar. Odlični farovi i impresivni farovi za maglu. Najniže cene servisa u klasi. Dugovečni i pouzdani motor u gradskim uslovima vožnje troši oko 7,5 litara benzina, što je vrlo povoljno. Odličan imidž, odlična Toyotina garancija od pet godina. Yaris najbolje drži vrednost u klasi i najbrže kao polovan pronalazi put do kupaca. Ne krade se, pa će vam kasko biti daleko jeftiniji nego za Polo ili Golf. Doplata za panoramski krov uz koji dolaze zatamnjena zadnja stakla i Safety Pack je samo 800 €. Novi Yaris ima veći displej sistema Touch 2 (dijagonala 7″). Za svaku pohvalu je i zadnja parking kamera. Zadnja klupa automobila je udobna, treba pohvaliti potpuno ravni pod, što olakšava sedenje petom putniku u sredini.

MANE:

Šteta što u ponudi nema turbo benzinca. Samo tri motora u ponudi. Ventilacija, odmagljivanje nije dovoljno efikasno. Naslon za ruke je uzak i smešno mali. Upravljač ima male hodove podešavanja. Kad je naslon za ruku spušten, vožnja gradom je otežana, jer smeta ručici parkirne kočnice. Naglašeno metalni zvuk motora na iznad 4.000 o./min. radilice zaista može zasmetati starijim vozačima. Motor ima relativno mali obrtni moment od 125 Nm – turbo benzinci nude mnogo više. Ergonomija zadovoljava samo ako ste visoki do 170–175 cm. Prednja sedišta su kratka. Nagib sedišta se neprecizno i nepraktično podešava. Cena Bi Tone Plus verzije na testu astronomska. Nije za preterano gabaritne vozače.

Cena: od 10.990€

 

DIMENZIJE Specifikacije Toyota Yaris 1.3

– dužina, širina, visina 388, 169, 151 cm

– međuosovinski razmak 251 cm

– zapremina prtljažnika 280 l

– težina praznog vozila 1090 kg

MOTOR Specifikacije

– zapremina 1.329 ccm

– maksimalna snaga 99 KS pri 6.000 o/min.

– obrtni momenat 125 Nm pri 4.000 o/min.

PERFORMANSE Specifikacije

– ubrzanje 0-100 km/h 11,7 s

– maksimalna brzina 175 km/h

– potrošnja (fabričko obećanje) 5,2 l

– potrošnja (na testu) 7,0 l

– Euro NCAP kreš test 5 zvezdica

OCENE (od 1 do 5)

Dizajn 5,0

Bezbednost 4,5

Motor i menjač 4,0

Performanse 3,0

Potrošnja 3,5

Cena i garancija 5,0

Udobnost 5,0

Ponašanje na putu 5,0

Kvalitet i pouzdanost 5,0

Ponuda prostora 5,0

Prosečna ocena 4,6

………….

Opšti utisak 4,0

Paleta motora 4,0

Mogućnost dalje prodaje 5,0

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari