Japanski automobilski gigant Tojota ne slaže se s drugim proizvođačima automobila u vezi prelaska na proizvodnju isključivo električnih automobila u budućnosti. Predsednik Tojote Akio Tojoda ponovo je potvrdio da električna vozila nisu jedino rešenje za smanjenje emisije ugljen-dioksida i smanjenje globalnog zagrevanja, prenosi N1 Zagreb.
U razgovoru za Automotive News Europe, Tojoda je imao zanimljivu perspektivu u vezi toga kako njegova kompanija planira da se prebaci na održiviju budućnost, rekavši da postoji mnogo alternativa koje treba razmotriti.
“Moje gledište o električnim automobilima je da su oni jedna od najvažnijih tehnologija koja doprinosi smanjenju globalnog zagrevanja, ali ne i jedino rešenje”, rekao je.
Dok su drugi veliki proizvođači već izbacili širok raspon električnih modela, Tojota nudi samo samo jedan automobil koji u potpunosti radi na struju – bZ4X. Međutim, japanski proizvođač automobila ima gomilu hibridnih modela, koji pomažu da se premosti jaz između automobila na fosilna goriva i onih na struju.
Tojoda je izjavio da još uvek ne može svako da pristupi infrastrukturi za punjenje, a i objasnio je da će ljudi koji nemaju pristup ovoj infrastrukturi biti pogođeni ambicioznim prelaskom na električna vozila.
Osim električnih vozila, Tojota se upušta u tržište električnih vozila s gorivnim ćelijama (FCEV). Kompanija takođe zagovara ovu tehnologiju pokretanjem automobila s pogonom na vodonik na sceni motosportova, dokazujući da su FCEV-i sposobni za funkcionisanje na visokom nivou.
Tojoda je naznačio da je najbolji način za smanjenje emisije ugljen-dioksida da se ponudi kombinaciju tehnologija koje nisu ograničene na električna vozila. Takođe je predloženo sintetičko gorivo, iako je priznao visoke troškove njegove komercijalne upotrebe.
Usled spore ekspanzije električnih vozila, Tojota već radi na svojoj baterijskoj tehnologiji sledeće generacije koja obećava neverovatan domet vožnje od preko 1.500 kilometara i vreme punjenja koje dodaje domet od 900 km za samo 10 minuta.
Kompanija planira da lansira ovu tehnologiju do 2026. godine.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.