U jednom saobraćajnom udesu u Berlinu poginulo je četvoro pešaka – dok su čekali na prelazak ulice pokosio ih je vozač jednog SUV. Sada stranka Zelenih predlaže da se vožnja SUV-vozila u gradu sankcioniše.
Vozač Poršea Makan je velikom brzinom pretekao kolonu na čijem začelju je zapravo trebalo da bude – kolona je na semaforu čekala da se upali zeleno svetlo – i prošavši kroz raskrsnicu naleteo na pešake koji su se zatekli na suprotnom uglu.
Dvojici muškaraca (28 i 29 godina), jednoj ženi (64 godine) i jednom trogodišnjem dečaku nije bilo spasa. Troje ljudi je povređeno – vozač SUV, te njegovi saputnici: jedna odrasla osoba i jedno dete.
Političari Zelenih su se posle ovog udesa okomili na vozače SUV. „U gradu nema mesta automobilima koji liče na oklopna vozila. Oni su pogubni za klimu, i bez udesa su pretnja, svaka greška vozača znači životnu opasnost po nevine“, rekao je Štefan fon Dasel, predsednik opštine Berlin-centar.
Veličina kao problem
Oliver Krišer, zamenik šefa poslaničkog kluba Zelenih u Bundestagu, zatražio je da se ograniči veličina ovih gradskih terenaca na centralnim gradskim područjima: „Najbolje bi bilo da se to reguliše nekim saveznim zakonom koji bi dozvolio opštinama da odrede veličinu vozila koja smeju da se kreću njihovim ulicama.“
Među prvima koji su reagovali na ovakve predloge je Zigfrid Brokman, istraživač saobraćajnih udesa iz Udruženja nemačkih osiguravajućih društava. „Ne može se jednostavno reći da je jedan SUV generalno opasniji od Folksvagena Polo ili Smarta“, rekao je i dodao da brzina kretanja automobila i način kolizije imaju veći uticaj od težine vozila.
Doduše, u ovoj nesreći je Porše oborio stub semafora i nastavio dalje – da je automobil bio mali, taj stub bi ga verovatno zadržao.
Prodaja se stalno povećava
Nemačko društvo za zaštitu životne sredine Umvelthilfe je objavilo tvit u kojem piše da terenska vozila nemaju šta da traže u gradovima. Šef te organizacije Jirgen Reš je zatražio da se uvede „gradska vinjeta“, odnosno, da vozači SUV-vozila plaćaju svaki ulazak u grad takvim automobilom, ili da im se zabrani parkiranje u gradu ili da parkiranje takvih vozila postane mnogo skuplje.
SUV-automobili su pre ove nesreće bili na meti kritika pre svega stranke Zelenih i to samo kao „klimatske štetočine“.
I pored toga, njihova prodaja je u stalnom usponu. Ove godine će prvi put u Nemačkoj biti premašena brojka od milion novih registrovanih gradskih terenaca u jednoj godini. Udeo SUV-a na nemačkom tržištu je trenutno – jedna trećina.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.